مدیرکل کمیته امداد استان البرز گفت: البرزی‌ها طی پنج ماه نخست سال رقمی بالغ‌بر ۵/۴ میلیارد تومان به کمیته امداد صدقه پرداخت کرده‌اند.
کد خبر: ۴۸۶۷۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸ 30 August 2017
به گزارش تابناک : محمد محمدی فرد بعدازظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مردم نیکوکار البرزی ماهانه به‌طور متوسط ۹۰۰ میلیون تومان به‌عنوان صدقات به مددجویان تحت حمایت این نهاد در البرز کمک می‌کنند، اظهار کرد: ۱۰۰ درصد وجوه صدقات برای نیازمندان ساکن البرز هزینه می‌شود.

وی بابیان اینکه مردم بخشی از صدقات و انفاقات خود را به سایر مؤسسات خیریه و مساجد پرداخت می‌کنند، افزود: البرزی‌ها طی پنج ماه نخست سال رقمی بالغ‌بر ۵/۴ میلیارد تومان به کمیته امداد صدقه پرداخت کرده‌اند.

محمدی فرد  با اعلام اینکه طی سال گذشته بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال صدقه پرداختی مردم به کمیته امداد البرز از طریق ۲۱۶ هزار صندوق بزرگ معابر، متوسط ادارات و مراکز تجاری و کوچک خانگی جمع‌آوری‌شده است، ادامه داد: بدون محاسبه تسهیلات اشتغال و سایر وام‌ها، سهم کمک‌های مردمی در پرداخت‌های بلاعوض این نهاد به محرومان حدود ۳۰ درصد است که بخش قابل‌توجهی از آن را نیز صدقات تشکیل می‌دهد.

مدیرکل کمیته امداد استان البرز تصریح کرد: صدقات پرداختی مردم در امور خرید و تعمیر مسکن، اشتغال، درمان، جهیزیه، کمک‌های موردی و معیشتی، امور فرهنگی و اعزام به مشهد مقدس هزینه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از مجموع کمک‌های مردم به کمیته امداد البرز، صدقات سهمی  ۳۵ درصدی، طرح اکرام و محسنین سهمی ۳۶  درصدی و الباقی طرح‌ها نیز سهمی ۲۹ درصدی را به خود اختصاص داده‌اند، گفت: درگذشته بیشتر کمک‌های مردمی در بخش صدقات انجام می‌شد ولی در حال حاضر با تغییر رویکرد این نهاد و تنوع طرح‌های فقرزدایی؛ میزان کمک‌ها در طرح بخش صدقات با طرح اکرام و محسنین برابری می‌کند.

وی یادآور شد: کمیته امداد امام خمینی(ره) استان البرز به‌عنوان گسترده‌ترین شبکه حمایتی استان، با تحت حمایت قرار دادن حدود ۳۷ هزار نیازمند به‌صورت دائم و ارائه خدمت موردی و مقطعی به حدود ۴۰ هزار نیازمند مراجعه‌کننده به دفاتر این نهاد در شهرها همچنین با استفاده از منابع دولتی و کمک‌های مردمی رسالت خطیر خدمت‌رسانی به محرومان را بر عهده دارد.






منبع : ذاکرنیوز 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار