کد خبر: ۴۸۶۸۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱ 30 August 2017
مدیرعامل منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار گفت: در بحث فراوری و بسته بندی مواد غذایی، 197 قرارداد سرمایه‌گذاری کوچک و متوسط در یک سال گذشته منعقد شده که تاکنون فعالان و سرمایه‌گذاران زیادی در این زمینه جذب و وارد فضای تولید شده‌اند.
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، عبدالرحیم کردی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در منطقه آزاد تجاری صنعتی اظهار کرد: مسلم است که چابهار تنها بندر اقیانوسی ایران است که می‌تواند ورودی برای بازار بزرگ مورد توجه فعالان اقتصادی باشد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درخصوص گنج پنهان در سواحل مکران اهمیت این منطقه را تشریح کرده‌اند، گفت: در دولت فاز دوم پتروشیمی پایه گذاری شده از 18 مجموعه سایت پتروشیمی 7 مجموعه موفق به دریافت مجوزهای زیست محیطی شدند و یک مجموعه با پیشرفت بالای 20 درصد در حال ساخت است.

کردی بیان کرد: زیرساخت‌های اولیه برای استقرار صنایع به صورت صددرصد محقق شده و آمادگی استقبال و پذیرش هر واحد پتروشیمی را دارد.

این مسول ادامه داد: تحقق پتروشیمی با گاز محقق می‌شود که در سال گذشته عملیات انتقال 30کیلومتر لوله گذاری در سایت انجام شده و امیدواریم ظرف 24 ماه اینده گاز را در چابهار داشته باشیم.

وی گفت: برنامه دوم بحث تولید فولاد براساس طرح جامع فولاد کشور جانمایی 10 میلیون تن فولا در چابهار است.
ساخت کوره احیای فولاد فنداسیون آغاز شده است.

کردی ادامه داد: برنامه سوم ما توسعه بندر و حمل و نقل و ترانزیت بوده که تاکنون توفیقات خوبی در این زمینه داشته ایم همزمانی و اتصال و پشتیبانی هر یک از این پروژه‌ها مهم است، اتصال پتروشیمی به بندر بسیار مهم بوده و بر اساس طرح در حال اجراست.

وی گفت: حدود 6 میلیون تن رفت و برگشت بار فولاد داریم، کشورهای آسیای میانه بیش از 160 میلیارد دلار مبالادت با شرق آسیا و آفریقای جنوبی داشته اند.

مدیرعامل منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار ادامه داد: راهبرد دوم اثر بر اقتصاد محلی بود که با تکیه بر توانمندی‌های منطقه اقداماتی تعریف شد که هم اکنون 16 واحد فعال پتروشیمی که صددرصد محصولات آنها صادر می‌شود را در چابهار داریم.

این مسؤول گفت: تولید در چابهار با رویکرد صادرات پایین‌ترین هزینه را به دنبال دارد، در بحث شیلات نیز شهرک تخصصی شیلات راه‌اندازی شده که با مطالعات امکان سنجی تمرکز را بر فراوری و بسته بندی و بازاریابی قرار داده‌ایم.

کردی اضافه کرد: راوری و بسته بندی برنج نیز از دیگر اقداماتی بود که در چابهار در حال انجام است و توسعه یافته به گونه ای که 13 واحد فراوری برنج در چابهار در حال فعالیت است.

وی افزود: در حال تبدیل شدن به قطب برنج هستیم، در بحث فراوری و بسته بندی مواد غذایی، 197 قرارداد سرمایه‌گذاری کوچک و متوسط در یک سال گذشته منعقد شده است، که تاکنون فعالان و سرمایه‌گذاران زیادی در این زمینه جذب و وارد فضای تولید شده‌اند.

مدیرعامل منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار بیان کرد: راهبرد سوم مشارکت جوامع محلی است که اقدامات بسیار خوبی انجام شده است که مشارکت با سازمان های مردم نهاد و مووسات را آغاز کرده ایم، به گونه‌ای که عملیات بازسازی و بهسازی روستای تیس تنها روستای مستقر در منطقه آزاد آغاز شده و ساخت 24 کلاس درس در این روستا در حال انجام است.

این مسؤول گفت: در حوزه گردشگری خرید صنایع دستی را در دستور کار قرار داده‌ایم که هدایای ما در منطقه آزاد صنایع دستی مردم منطقه است، در بحث فروش صنایع دستی و حضور در نمایشگاه‌های بزرگ نیز اقداماتی تاکنون انجام شده است.

وی ادامه داد: در بحث توجه به مقوله ورزش نیز منطقه ازاد حامی اول تیم ملی کریکت شده و باشگاه کریکت در این منطقه در حال ساخت است.

این مسؤول بیان کرد: ورزش‌های ساحلی و آبی نیز در چابهار به صورت ویژه پیگیری می‌شود، همچنین به زودی اردوی تیم ملی قایقراینی در چابهار برگزار می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار