در گفت‌وگو با تابناک البرز
مدیرکل دامپزشکی استان البرز گفت: 28 جایگاه عرضه و ذبح بهداشتی دام زنده در سطح این استان به مناسب عید سعید قربان راه‌اندازی می شود.
کد خبر: ۴۸۶۸۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷ 30 August 2017

علی اصغر امروز در گفتگو با تابناک البرز اظهار داشت: دامپزشکی استان با تجهیز 28 جایگاه عرضه و ذبح بهداشتی دام در روز عید سعید قربان آمادگی کامل دارد تا نظارت های بهداشتی و شرعی لازم بر سلامت و ذبح بهداشتی دام های قربانی اعمال نماید.

وی اظهار داشت: درسال جاری نیز همچون سال های گذشته با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری ها و فرمانداری های شهرستان ها این جایگاه ها راه اندازی می شود.

وی گفت: در این جایگاه ها 66 نفر دکتر دامپزشک و بازرس بهداشتی به همراه 28 نفر از ناظرین شرعی جهت نظارت بر روند ذبح بهداشتی دام قبل و بعد از کشتار حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: در طول سال تعدادی مرکز رسمی عرضه بهداشتی دام دراین استان دایر است، اما به دلیل افزایش تقاضا در آستانه عید سعید قربان، جایگاه ها و مراکز جدید موقت در سراسر استان دایر می شود.

شریفی با اشاره به اینکه این مراکز کار خود را از یک روز قبل از عید قربان آغاز می کنند، افزود: در این مراکز علاوه بر توزیع دام بهداشتی و مورد تائید دامپزشکی، کارشناسان دامپزشکی این اداره کل به صورت مستمر حضور دارند.

این مسئول اضافه کرد: همچنین 10 اکیپ سیار بازرسی بهداشتی در سطح استان نیز فعال هستند و شهروندان می توانند در صورتی که دام خود را در منزل قربانی می نمایند با شماره پاسخگویی رایگان 1512 تماس حاصل نموده تا اکیپ های سیار بلافاصله در محل حضور یافته و اقدام به معاینه دام قربانی کنند.

وی بیان داشت: از 28 مرکز عرضه، 18 مرکز عرضه بهداشتی دام در شهرستان های کرج و فردیس بوده و مابقی در دیگر شهرستانهای تابعه استان استقرار دارند.

شریفی، بیماریهای انگلی، cchf (تب کریمه کنگو)، بروسلوز، کیست هیداتید، سل و شاربن از جمله مهمترین بیماری های مشترک عنوان کرد و از شهروندان خواست حتی الامکان از مراکز عرضه معتبر اقدام به خرید دام زنده کنند.

مدیرکل دامپزشکی البرز از شهروندان خواست تا از ریختن خون قربانی خود در معابر عمومی خودداری کنند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار