نامه یکی از اصحاب رسانه به وزیر ارتباطات در آستانه سفر به استان
جنابعالی به عنوان جوان‌ترین وزیر دولت که قطعا نسبت به فراگیر شدن فناوری و اطلاعات در مناطق مختلف کشور و در راس آنها استان‌های کمتر توسعه یافته را دارید با دید ویژه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد را رصد نمایید.
کد خبر: ۴۸۶۸۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸ 30 August 2017
جناب آقای جهرمی، وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات استان چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد نیاز به نگاه ویژه حضرتعالی را دارد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در آستانه سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان ، یکی از اصحاب رسانه ، با انتشار نامه ای ضمن برشمردن ، مشکلات مربوط به این حوزه ، از وی تقاضای داشتن نگاهی ویژه به استان را دارد.

متن این گزارش بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر محمدجواد آذری جهرمی

وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات

با اهداء سلام

جناب وزیر؛ در استان کهگیلویه و بویراحمد چند سالی است که شرکت مخابرات شبکه کابلی تلفن ثابت را در روستاهای استان جمع‌آوری کرد و با وعده تکنولوژی جدید و فراهم نمودن امکانات بیشتر در بستر GSM روستایی، با صرف هزینه‌های هنگفت اقدام به نصب و راه‌اندازی GSM روستایی کرد ولی این تکنولوژی به دلیل نداشتن امکاناتی مانند قابلیت ارسال پیام و اینترنت مورد استقبال قرار نگرفت و علیرغم تبلیغات فراوان در موضوع پایین بودن تعرفه مکالمه، اقبال چندانی برای جذب مشتری نداشت و تعداد مشترکان این طرح به نسبت سرمایه‌گذاری بسیار اندک است.

آقای جهرمی، با واقف بودن به اینکه اپراتورها در اختیار شرکت‌های مختلف بوده و هدف شرکت نیز ارائه خدمت در قبال سوددهی است ولی ضریب نفوذ اپراتورهای مختلف تلفن همراه در مناطق محروم و کمتر پیشرفته بسیار کم است تا جایی که مشترکان بالاجبار باید از خدمات یک اپراتور استفاده کنند.

وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات، توسعه اینترنت روستایی در قالب طرح خدمات اجباری دولت برای ارائه اینترنت پرسرعت روستایی به دلیل کوهستانی بودن استان و نیاز به سرمایه‌گذاری چندین برابری در بحث سخت‌افزار و نرم‌افزار نسبت به استان‌های کویری، پیشرفت آن به کندی انجام می‌شود و هنوز اکثر روستاهای استان از خدمات اینترنت پرسرعت بهره‌مند نشده‌اند و روستاهایی که تحت پوشش قرار گرفته‌اند باید رقمی بین 385 هزار تا یک میلیون و سیصدهزار تومان را برای دریافت مودم با تعرفه‌های سنگین به شرکت "های وب" پرداخت کنند که این رقم برای خیلی از روستانشینان و مناطق محروم بسیار سنگین و کمرشکن است.

آقای وزیر، از آنجایی که ضریب نفوذ اپراتور همراه اول در این استان بیشتر است و مردم از خدمات این اپراتور بیشتر استفاده می‌کنند و با توجه به فراگیر شدن استفاده از اینترنت بسیاری از دکل‌های این اپراتور خصوصا در مناطق روستایی مربوط به چندین سال پیش هست و نیاز به ارتقا و استفاده از تکنولوژی روز را دارند تا همگام با رشد جمعیت و استقبال مردم بتواند ارائه خدمت در قالب صدا و دیتا را داشته باشد ولی بسیاری از دکل‌های استان با تمام ظرفیت کنونی خود، پاسخگوی نیاز مشترکین خصوصا در بحث اینترنت نیستند.

جناب وزیر باستحضار میرساند سرزمین چهارفصل استان کهگیلویه و بویراحمد در بسیاری از پارامترهایی چون گردشگری، کشاورزی، اماکن مذهبی و زیارتی، سیاحتی، اقتصادی و فرهنگی و ... قابلیت‌های فراوانی دارد که یکی از مقوله‌های پیشرفت در جوامع امروزی وجود ارتباطات قوی است و انتظار می‌رود جنابعالی به عنوان جوان‌ترین وزیر دولت که قطعا نسبت به فراگیر شدن فناوری و اطلاعات در مناطق مختلف کشور و در راس آنها استان‌های کمتر توسعه یافته را دارید با دید ویژه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد را رصد نمایید تا شاهد پیشرفت امور و یک تحول اساسی و زیربنایی با مدیریت جهادی جنابعالی باشیم.

ان شاء الله

من الله توفیق

عزت اله محسنی‌پور

مدیر مسئول و خبرنگار "پایگاه خبری تحلیلی دنا نما

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار