دبیر تشکل سیاسی و اسلامی تفکر برتر استادان و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی سمنان گفت: شوراهای اسلامی شهر شهردار را بر اسلاس شایسه‌سالاری، کارآمدی، سابقه‌کاری و تخصص امور شهری انتخاب کنند.
کد خبر: ۴۸۶۸۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹ 30 August 2017
به گزارش تابناک سمنان، سعید کرامتی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شهردار باید ویژگی‌های کارشناسی امور شهری، آگاهی به نیازها، داشتن نگاه فرابخشی و روابط عمومی بالا، برای توسعه شهر داشته باشد.


وی با اشاره به این که از سال 78 اتخاب شهردار به اعضای شوراهای اسلامی شهر واگذار شد، خاطرنشان کرد: شوراهای اسلامی شهر منتخب مردم هستند تا بتوانند مشکلات شهری مردم را حل کند، اما تا حدودی عملکرد مناسبی نداشته است.

وی تصریح کرد: آمایش شهری هر شهر بر اساس نیاز شهر مهم ترین معیار اعضای شوراهای اسلامی شهر برای انتخاب شهردار باشد.

دبیر تشکل سیاسی و اسلامی تفکر برتر استادان و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی سمنان، به نیاز توانمندی شهردار برای برقراری ارتباط با دستگاه های مختلف اشاره کرد و گفت: نظارت جامعی بر انتخاب شهردار از سوی دستگاه نظارتی و بالادستی باید در دستور کار قرار گیرد.

مردم استان سمنان با درک نقش موثر خود در افزایش توسعه و نشاط اجتماعی مشارکت فراگیر در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در 29 اردیبهشت96 داشتند و میزان مشارکت شهروندان در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان سمنان در شهرستان سمنان 62.3 درصد، در شهرستان شاهرود 77.2 درصد، در شهرستان دامغان 83.3 درصد، در شهرستان گرمسار 78.2 درصد، در شهرستان مهدیشهر 85.1 درصد، در شهرستان میامی 77.6 درصد، در شهرستان آرادان 74.4 درصد و در شهرستان سرخه 105.1 درصد به ثبت رسید.

استان سمنان 20 شهر دارد و در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این استان٬ دو هزار و 422 با هم رقابت کردند و هزار و 64 نفر برای عضویت در شوراها انتخاب شدند، این انتخابات در شهرهای سمنان ٬ شاهرود و دامغان به صورت الکترونیکی برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار