معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران گفت: در بحث آسیب های اجتماعی و طلاق مازندران با ۲،۵ درصد جزو ۱۱ استان پرطلاق کشور بوده چرا که طبق آخرین آماری نرخ طلاق در ایران ۲،۳ درصد است.
کد خبر: ۴۸۷۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰ 31 August 2017
به گزارش تابناک : علیرضا یونسی چهارشنبه شب در جلسه شورای اداری شهرستان نکا از بیکاری و معیشت مردم به عنوان دو مشکل اساسی در سطح استان مازندران یاد کرد و همچنین افزود: دولت به عنوان حامی و پشتیبان این نظام وظیفه رسیدگی به مشکلات مردم را عهده دار است که این مشکلات با بنر زدن و شعار های الکی حل نمی شود بلکه در میدان جهاد باید عملیاتی شده مشکلات را از میان برداشت.
به گفته وی تجربیات دیگران، ابزار علم، سرمایه گذاری های کلان ، برنامه و هماهنگی، وحدت و همدلی در این امور می تواند مشکلات اقتصادی و اجتماعی مردم را از میان بردارد لذا جهت احیای روزنه امید در مردم باید استوار گام برداشت.
معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران با اشاره به افزایش کارگاه های زود بازده در مازندران تصریح کرد: بیش از ۵۰۰ میلیون تومان در حوزه کارگاه های کوچک و اشتغال زایی در استان مازندران سرمایه گذاری و هزینه شده است.
یونسی از مشکل اجتماعی و اقتصادی دو مشکل مورد توجه دیگر در سطح استان یاد و اظهارکرد: برای از بین بردن مشکلات اقتصادی و فقر مالی می شود از روستاهای دور دست با استفاده از شرایط مهیا شده بیشترین بهره وری را داشت چرا که در حوزه درآمد و معیشت ظرفیت های فراوانی در روستاها نهفته است که با فکر اقتصادی می توان این موضوع را به خوبی حل و فصل کرد.
این مسئول با اشاره به رشد و توسعه چشمگیر سطح جاده ها در هفته دولت افزود: خوشبختانه با برنامه های مدون و تزریق به موقع اعتبارات در هفته دولت از جاده های بسیار خوبی برخوردار شدیم .
به گفته یونسی استان مازندران در بحث آسیب های اجتماعی و طلاق جز ۱۱ استان پرطلاق کشور به شمار می آید چرا که طبق آخرین اطلاعات آماری نرخ طلاق در ایران ۲،۳ درصد بوده است اما این رقم در استان مازندران به ۲،۵ درصد رسیده است.
معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران اضافه کرد : طبق آخرین آمار اعلام شده با مشاوره ها و برنامه ریزی در این حوزه این رقم به ۲،۲ درصد کاهش یافت در واقع روند نزولی در آسیب های اجتماعی علی الخصوص بحث طلاق خبر از چشم انداز روشن را خواهد داد.
وی افزود: دولت موظف است هر ساله ۵ درصد از آسیب های اجتماعی از قبیل اعتیاد، طلاق و محلات آلوده را کاهش دهد در واقع باید با حس مسئولیت پذیری نسبت به جامعه از این حالت خارج شویم تا هوشیاری فرهنگی بیشتری در جامعه حکمفرما شود.
یونسی از ستادهای نمازجمعه به عنوان مراکز ستادهای فرهنگی در کشور، استان و شهرستان یاد کرد و همچنین گفت: مردم باید با کمک چنین ستادهایی در سطح جامعه به هوشیاری فرهنگی دست یابند چرا که ما درقبال مردم مسئول هستیم.
این مسئول با اشاره به انتخاب شهرداران در سطح شهرستان ها اظهار کرد: مردم پارلمان محلی را انتخاب کردند تا شوراها بتوانند در تمامی امور بهترین را برای مردم رقم بزنند در انتخاب شهردار نیز باید شهرداران شایسته، صالح ، چشم پاک، صاحب تجربه و اندیشه توسعه محور انتخاب شوند تا سرنوشت شهر را به درستی برای مردم رقم زنند.
وی در خصوص جمعیت پیر استان مازندران بیان کرد: متاسفانه مازندران با داشتن میانگین ۳۴ سال سن در جایگاه ۳۰ ام قرار دارد که این امر نشان دهنده این امر است که این استان با این روند تک فرزندی به سمت پیری پیش می رود چرا که حداقل ده سال با متوسط جهانی فاصله دارد.
یونسی اضافه کرد: تا سال ۱۴۰۴ استان مازندران جز استان های پیر محسوب خواهد شد لذا باید در این خصوص از قضیه تک فرزندی فاصله گرفته شود چرا که دولت در این خصوص بودجه بسیار خوبی را در اختیار خانواده ها قرار می دهد.





منبع : مهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار