وزیر اطلاعات با تأکید بر اینکه وزارت اطلاعات برای مردم و همراه با مردم است، گفت: برای اینکه امنیت اقتصادی آسیب نبیند نباید چشم از سلامت اقتصادی بپوشانیم.
کد خبر: ۴۸۷۱۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰ 31 August 2017
حجت الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات شامگاه چهارشنبه در گفتگوی زنده از شبکه استانی  با اشاره به امنیت مطلوب موجود در لرستان اظهار داشت: نتیجه این امر برگزاری انتخابات پایدار و کم هزینه برای مردم در این نقطه از این کشور است چرا که حق مردم این استان امنیت پایدار است.

وزارت اطلاعات در برابر دشمن قرار دارد، نه در برابر مردم

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به ارتباط مردم با وزارت اطلاعات گفت: مردم باید درک کنند که وزارت اطلاعات در برابر دشمن قرار دارد، نه در برابر مردم، چرا که وزارت اطلاعات بر اساس آموزه های قرآن عمل می کند که تاکید دارند که روابط بین مسلمانان برادرانه و دوستانه باشد.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه رابطه بین مومنین رابطه دوستی همراه با برادری است، گفت: اگر این رابطه برادری آسیب ببیند باید بقیه آن را اصلاح کنند و در آیات و روایات زیادی بر رابطه دوستی و برادری تاکید شده است.

حجت الاسلام علوی با تاکید بر  اینکه مردم بدانند که خدمت، خدمتگذاران آنها در عرصه امنیت در مقابل دشمنان بوده و اگر مشت آهنینی دارند نسبت به مردم نیست، گفت: اگر رعب و هراسی توسط دستگاه اطلاعاتی و سایر دستگاه های انتظامی و نظامی صورت می گیرد در دل دشمن است.

وی با بیان اینکه دستگاه اطلاعاتی باید به گونه ای عمل کند که مردم بدانند که تمام کار برای مردم است، گفت: افتخار ما این است که نوکر و خدمتگذار مردم هستیم و باید روابط دستگاه های اطلاعاتی با مردم به گونه ای باشد که مردم احساس کنند که این نهادها خادم و خدمتگذار آنها هستند.

وزیر اطلاعات با تاکید بر اینکه وزارت اطلاعات برای مردم و همراه با مردم است، نه در برابر مردم افزود: اگر عملکرد دستگاه اطلاعاتی و امنیتی به این گونه باشد که مردم این احساس را پیدا کنند به طور طبیعی پیوند دستگاه اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی با مردم تقویت می شود.

بزرگترین سرمایه دستگاه اطلاعاتی پشتوانه مردمی است

حجت الاسلام علوی با تاکید بر اینکه بزرگترین سرمایه دستگاه اطلاعاتی و نظامی حمایت و پشتوانه مردمی است، تصریح کرد: باید به گونه ای عمل کنیم که این پیوند مستحکم تر شود.

وی در ادامه سخنان خود بر ضرورت خدمت به مردم تاکید کرد و گفت: رفع بیکاری دغدغه همه مسئولان از جمله رئیس جمهور، وزرا و ... است و این معضل تنها مختص به لرستان نبوده بلکه در همه جا به این گونه است.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه جاهایی که نرخ بیکاری شان از لرستان بیشتر است را نیز در کشور داریم، ادامه داد: دولت تمام تلاش خود را دارد که برنامه ها در این حوزه اجرا شوند و سرمایه گذاری صورت گیرد تا فرصت های شغلی در کشور ایجاد شود.

حجت الاسلام علوی با بیان اینکه امیدواریم با تلاش های لازم، سرمایه گذاران ترغیب به سرمایه گذاری در استان های مختلف شوند، گفت: صدای مردم را در این رابطه صدای حق می دانم، مشکل مردم را مشکل حق می دانم، ما هم درک می کنیم.

وی گفت: من هم از محبت مردم اشک شوق ریخته ام و هم درد مردم و نسل جوان را که تا مغز استخوان می سوزاند احساس می کنم و امیدواریم که خدا کمک کند و با تلاش دولت و همکاری دستگاه ها شاهد کاهش بیکاری جوانان باشیم.

نباید چشم از سلامت اقتصادی بپوشانیم

وزیر اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تاکید مقام معظم رهبری مبارزه با فساد است، گفت: در اقتصاد دو چیز نیاز داریم که یکی امنیت اقتصادی و دیگری مبارزه با فساد اقتصادی است.

حجت الاسلام علوی با تاکید بر اینکه ما امنیت و سلامت اقتصادی می خواهیم، گفت: ما با مفاسد اقتصادی مبارزه می کنیم تا اقتصاد کشور سالم باشد و امنیت و سلامت اقتصادی از یکدیگر تفکیک ناپذیر هستند و باید دستگاه های امنیتی به گونه ای عمل کنند که هیچ کدام از این ها به دیگری آسیب نرساند و برای مبارزه با مفاسد اقتصادی و تامین سلامت اقتصادی نباید به گونه ای عمل کنیم که امنیت اقتصادی آسیب ببیند.

وی افزود: یک فعال اقتصادی که کارخانه دارد و هزارن نفر در کارخانه او کار می کنند اگر مشکلی دارد به جای اینکه او را بازداشت کنیم راهکارهای دیگر را پیدا کنیم و مشکل را بدون اقدامات قضایی حل کنیم.

وزیر اطلاعات با تاکید بر اینکه برای اینکه امنیت اقتصادی آسیب نبیند نباید چشم از سلامت اقتصادی بپوشانیم، گفت: در این راستا سعی وزارت اطلاعات این است که از یک طرف امنیت اقتصادی را تامین کند و از طرف دیگر مبارزه با مفاسد اقتصادی به نحو عاقلانه است که بر روی امنیت اقتصادی تاثیری نگذارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار