ایسنا نوشت: رییس اقلیم کردستان عراق بار دیگر تاکید کرد که این اقلیم و رهبران کرد از تصمیم خود برای برگزاری همه‌پرسی جدایی از عراق کوتاه نخواهند آمد و زمان تعیین شده برای آن نهایی است.
کد خبر: ۴۸۷۱۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶ 31 August 2017
به گزارش روزنامه الیوم سابع، مسعود بارزانی در دیدار با چهره‌های دانشگاهی اقلیم در اربیل گفت: به همه مردم و گروه‌ها این تضمین را می‌دهم که همه‌پرسی در موعد مقرر خود برگزار خواهد شد و هیچ‌گونه عقب‌نشینی در این مورد وجود ندارد.


او ادامه داد: تفکر شراکت با بغداد پایان یافته است. دولت مرکزی کردها را به عنوان یک شهروند عراقی قبول ندارد و ادامه نظام سیاسی به همین شکلی که اکنون هست، برای عراق فاجعه‌بار خواهد بود.


او گفت که نسبت کردها در ارتش عراق در مقایسه با سایر قومیت‌ها به ویژه اعراب کمتر از یک درصد است و این قابل قبول نیست.


رییس اقلیم کردستان عراق گفت: چه بخواهیم و چه نخواهیم یک دولت قومیت‌گرا و طایفه‌ای اکنون در عراق حکومت را به دست دارد و نه دموکراسی و نه فدرالی در کشور جریان ندارد.


مسعود بارزانی در خصوص نگرانی‌ها درباره احتمال منحرف شدن روند مقابله با داعش به دلیل برگزاری این رفراندوم نیز گفت: همه پرسی هیچ‌گاه رویکرد کردها برای جنگ با داعش را تغییر نخواهد داد.


احزاب کرد عراقی با محوریت بارزانی اعلام کرده‌اند که 25 سپتامبر رفراندومی را برای جدایی از عراق برگزار می‌کنند که این امر علاوه بر مخالفت‌های داخلی با نارضایتی‌های منطقه‌ای و بی‌توجهی قدرت‌های بزرگ جهان از جمله آمریکا مواجه شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار