مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت:بهزیستی در زمینه توانمندسازی کودکان زیر 6 سال در مراکز تحت پوشش برنامه های متنوعی دارد.
کد خبر: ۴۸۷۱۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳ 31 August 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک ،دکتر امید قادری درهمایش تربیت اقتصادی کودکان خلاق و کودک کارآفرین افزود:درحال حاضر 21 هزار کودک در مهدهای کودک تحت نظارت بهزیستی آموزش های لازم و تخصصی را در زمینه های مختلف فرا می گیرند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه بر لزوم آموزش و فرهنگ سازی کار کارآفرینی، خلاقیت و روش های مدیریت اقتصادی از همون ابتدای کودکی تأکید کرد.

به گفته دکتر قادری، ما باید کاری کنیم که در آینده کودکان کارآفرین و مهارت آموز را در جامعه داشته باشیم، چراکه کودکان به عنوان نسل آینده ساز این کشور مورد توجه هستند.

این مقام مسئول نداشتن فرهنگ مناسب کسب و کار و همچنین عدم مهارت در بین اقشار مختلف خصوصا نسل جوان را عامل مهم بیکاری استان اعلام کرد.

وی بیان داشت: برگزاری چنین همایش هایی و ارائه آموزش های لازم در خصوص مدیریت اقتصادی و آموزش آن در دوران کودکی می تواند موجب تربیت نسلی کارآفرین و خلاق باشد.

سهراب دل انگیزان دانشیار گروه اقتصادی دانشگاه رازی کرمانشاه نیز با تشریح آموزش تربیت اقتصادی خانواده ها، گفت: باید زمینه استقلال و پذیرش مسئولیت را برای کودکان فراهم کنیم.

وی ابراز کرد: والدین می توانند به فرزندان خود در زمان کودکی از طریق مشورت مهارت مشارکت پذیری کودکان را بالا ببرند و مهارت های زندگی را به آنها بیاموزند.

دانشیار گروه اقتصادی دانشگاه رازی کرمانشاه یکی از راه های حاکم بودن خلاقیت در مهدهای کودک را برگزاری کارگاه های خلاقانه و باورکردن خلاقیت کودکان عنوان کرد.

لازم بذکر است،همایش تربیت اقتصادی کودکان خلاق و کودک کارآفرین به همت دفتر امورمهدهای کودک بهزیستی با مدیرکل بهزیستی استان و ۱۲۰تن از مربیان و مدیران مهدهای کودک کرمانشاه درمحل مجتمع فرهنگی آموزشی بهزیستی کرمانشاه برگزار شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار