عضو شورای شهر تبریز گفت: برخی از جریان‌ها نام فردی را دیکته می‌کنند و در مقابل آن جریان مقابل تلاش برای مقابله با ورود آن افراد می‌کند و نتیجه آن عدم وجود اراده در اعضای شورا و یا انتخاب شهردار با کمترین رای می‌شود.
کد خبر: ۴۸۷۱۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶ 31 August 2017

فریدون بابایی‌اقدم در گفت‌وگو با  فارس  در خصوص نتیجه جلسات غیرعلنی شورای پنجم برای انتخاب شهردار تبریز اظهار داشت: با توجه به اینکه جلسات قبلی شورا در خصوص انتخاب شهردار بی‌نتیجه ماند، از این رو جلسه شب گذشته نیز تا پاسی از شب ادامه یافت ولی این جلسه نیز همانند جلسات قبلی بی‌نتیجه ماند.

وی افزود: طبق مصوبات جلسات قبلی قرار بر حضور ۶ منتخب در جلسات برای ارائه برنامه‌های میان مدت برای شهرداری بود و در این راستا پنج نفر از افراد منتخب در جلسه حضور یافتند و به هر کدام نیم ساعت وقت ارائه برنامه داده شد و در ادامه به سوالات اعضای شورا نیز پاسخ دادند.

عضو شورای پنجم تبریز با ابراز تاسف از اینکه تمام این پنج نفر فقط برنامه‌ها را از جایی جمع‌آوری کرده و توسط یک تیم برایشان گردآوری شده بود، گفت: برنامه‌های ارائه شده از نظر کیفی بسیار ضعیف بود و صرفاً برای ارائه آنها را روخوانی کردند که در برخی موارد وقتی سووالی پرسیده می‌شد پاسخ مناسب و قانع‌کننده‌ای نداشتند و معلوم بود هیچ‌گونه اشرافیتی بر مطالب ارائه شده خود نداشتند.

وی اضافه کرد: از طرف دیگر نیز جو طول دادن به جلسات نیز بین اعضا مشاهده می‌شد و حتی در زمان ارائه برنامه توسط فرد منتخب، برخی از اعضا سرشان گرم کارهای خود بود و اصلا توجهی به برنامه‌ها نداشتند و انگار از پیش تعیین کرده‌اند که به چه کسی رای داده و یا نخواهند داد.

بابایی‌اقدم تصریح کرد: جو جلسات برای انتخاب شورای شهر به گونه‌ای است که حکایت از به نتیجه رساندن تصمیم یک جریان حاکم در جلسه است، به طوریکه نه تنها برنامه‌ای مدون از فکر افراد منتخب جاری نشده بود بلکه اراده‌ای نیز برای انتخاب شهردار بدون تحت تاثیرگرفتن از هر گونه جریان سیاسی نیز در بین اعضا دیده نشد.

این عضو شورای شهر ادامه داد: در روزهای آتی نیز جلسات به این روال ادامه خواهد داشت و نمی‌توانیم به آن نتیجه مطلوب خود در راستای انتخاب شهردار برسیم.

بابایی‌اقدم تاکید کرد: شورای پنجم تبریز جولانگاه نقش‌آفرینی جریان‌های سیاسی شده است و تا زمانی که این روند ادامه یابد نتایج مطلوبی نخواهیم گرفت.

وی اظهار داشت: نباید اجازه دهیم با لابی‌گری، رایزنی و یا شکل متعارف نصف به اضافه یک و بدون در نظر گرفتن اراده اعضا شورا با آرای شکننده شهردار انتخاب شود.

عضو شورای شهر تبریز خاطرنشان کرد: باید اراده بین اعضای شورای شهر ایجاد شود و همانطور که مردم به این ۱۳ نفر اعتماد کرده، آنها نیز فقط به یکدیگر اعتماد کنند و نباید تحت تاثیر جلسات قبل از شورا که برای آنها مسائل و موضوعات را دیکته می‌کنند قرار گیرند؛ زیرا تا زمانی که این موضوع باشد جلسات شورا طولانی شده و در نهایت با آرای شکننده شهردار انتخاب حواهد شد.

بابایی‌اقدم ادامه داد: برخی از جریان‌ها نام فردی را دیکته می‌کنند و در مقابل آن جریان مقابل تلاش برای مقابله با ورود آن افراد می‌کند و نتیجه آن عدم وجود اراده در اعضای شورا و یا انتخاب شهردار با کمترین رای می‌شود.

وی گفت: قرار بر این بود که اگر یکی از منتخبان مسوولیت شهرداری در جلسه حاضر نشود به منزله انصراف در نظر گرفته شود و در جلسه دیشب آقای شهرتی‌فر حضور نداشته و طبق مصوبه شورا به منزله انصراف او بوده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار