آیفون 8 کمتر از دو هفته دیگر رونمایی می شود و برای نخستین بار شاهد موبایلی فاقد دکمه فیزیکی هوم از اپل خواهیم بود.
کد خبر: ۴۸۷۲۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰ 31 August 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ امروز گزارشی از خبرگزاری بلومبرگ منتشر شده که جزئیات تازه ای را از جایگزینی دکمه فیزیکی با جسچرهای حرکتی و عناصر پیمایشی جدید مطرح می کند.

در پایین نمایشگر و در راستای دکمه هوم سابق، نوار باریکی نمایش داده می شود. زمانی که موبایل قفل باشد، کاربر با بالا کشیدن این نوار قفل دستگاه را باز می کند و در زمان استفاده از دستگاه، بالا کشیدن این نوار، منوی چند وظیفگی جدیدی را نشان می دهد که عملکرد آن به همین منو در آیپد شباهت زیادی دارد.

در واقع کاربران بجای اینکه از تمامی قسمت های سیستم به داک کنترلی دسترسی داشته باشند، با یک بار کشیدن نوار جدید به بالا، وارد منوی چند وظیفگی شده و با تکرار همین کار، وارد صفحه هوم می شوند.
اپل منوی چند وظیفگی و داک صفحه هوم را دوباره طراحی کرده است

بلومبرگ می گوید منوی چندوظیفگی هم از نو طراحی شده و به جای اینکه اپلیکیشن ها به صورت فشرده روی هم قرار بگیرند، کارت های مجزا با قابلیت پیمایش افقی نمایش داده می شوند. داک هوم اسکرین آیفون 8 هم شباهت زیادی به داک آیپد در iOS 11 خواهد داشت؛ یعنی نواری مستطیلی و شناور که به گوشه های صفحه متصل نیست.

اگرچه صفحه هوم این موبایل تا حدودی درازتر از مدل های قبلیست، اما طراحی اصلی صفحه هوم تغییری نکرده و شش ردیف اپلیکیشن را در هر صفحه خواهیم دید.

طبق گفته بلومبرگ، اپل هیچ تلاشی برای پنهان کردن بریدگی بالای صفحه انجام نداده و در اکثر برنامه های استاندارد اپل که زمینه سفید دارند، قسمت بالای نمایشگر کاملاً مشخص است.

با این حال، نوار وضعیت بالای دستگاه با شرایط مختلف سازگار می شود و اطلاعات مورد نیاز را در سمت چپ و راست بریدگی نمایشگر نشان می دهد. در حالت عادی، تاریخ و ساعت در سمت چپ و اطلاعات سیگنال، باتری و ارتباط داده در سمت راست به نمایش در می آیند.

در میان تمام موارد فوق، نکته مهم این است که اپل روش جدیدی را برای تعامل با دستگاه بر اساس ژست های حرکتی تدارک دیده و صرفاً به حذف دکمه هوم و قرار دادن دکمه مجازی با همان کارکردها اکتفا نکرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار