نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر 50 تا 60 هزار پزشک عمومی در کشور به صورت ثابت در مراکز درمانی بهداشتی فعالیت کنند مشکل کشور در این برطرف می‌شود.
کد خبر: ۴۸۷۲۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰ 31 August 2017
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: اگرچه وضعیت کنونی سیستم بهداشت در استان همدان پیشرفت‌هایی داشته اما کماکان با مشکلاتی مانند کمبود پزشک روبه‌ر و هستیم که امیدواریم با همکاری مسئولان و نمایندگان استان برطرف شود.

به گزارش تسنیم، حمیدرضا حاجی‌بابایی در مراسم افتتاح خانه بهداشت روستای عربلو اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت بهداشت و درمان در کشور خوب بوده اما نیاز به سرمایه گذاری بیشتری در این حوزه داریم.

وی بابیان اینکه در حال حاضر 3هزار پزشک عمومی در آموزش و پرورش مشغول به کار هستند عنوان کرد: باید وضعیت بهداشت و درمان در کشور به گونه‌ای شود که مردم برای درمان بیماری‌های خود دغدغه‌ای نداشته باشند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر 50 تا 60 هزار پزشک عمومی در کشور به صورت ثابت در مراکز درمانی بهداشتی فعالیت کنند مشکل کشور در این برطرف می‌شود.

رییس مرکز بهداشت همدان نیز در حاشیه افتتاح این پروژه اظهار داشت: سهم استان از پروژه‌های طح تحول نظام سلامت 37 طرح است که 20 طرح شهری و 17 طرح آن نیز روستایی است.

وی افزود: مراحل اجرا و ساخت پروژه‌ها از بهمن ماه سال گذشته آغاز شده و امروز 8 طرح قابل افتتاح هستند و 4 پروژه نیز نیمه کاره مانده‌اند که در صورت تخصیص اعتبار مراحل ساخت آنها نیز به پایان می‌رسد.

خیراندیش عنوان کرد: از طرح‌های نیمه کاره دو پروژه مربوط به ساخت درمانگاه در روستای گنید و ابرو بوده و 3 طرح دیگر نیز شامل خانه بهداشت هستند که پیشرفت فیزیکی بیش از 75 درصد دارند و تا دو ماه آینده تمام می‎شوند.

وی با بیان اینکه از 20 پروژه شهری تعیین شده برای همدان برای 8 پروژه زمین مناسب تهیه شده است ابراز کرد: در حال حاضر مراحل ابتدایی این 8 پروژه انجام شده است اما برای ساخت و تمام آنها به منابع مالی و تزریق اعتبارات نیازمندیم.

رییس مرکز بهداشت همدان گفت: اگر 10 میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های یاد شده تزریق شود ما می‌توانیم تا بهمن ماه امسال و در دهه فجر 8 پروژه ذکر شده را افتتاح کنیم.

وی اظهار داشت: اگرچه وضعیت کنونی سیستم بهداشت در استان پیشرفت‌هایی داشته است اما کماکان با مشکلاتی مانند کمبود پزشک روبه‌ر و هستیم که امیدواریم با همکاری مسئولان و نمایندگان استان برطرف شود.

به گزارش تسنیم، پیش از ظهر امروز در هفتمین روز از هفته دولت خانه بهداشت روستای عربلو زیر مجموعه مرکز خدمات جامع روستای آبشینه با حضور فرماندار همدان، نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی و تنی چند از مسئولان افتتاح شد. این پروژه دارای زیزبنایی به مساحت 98 متربع بوده و 414 نفر را تحت پوشش خدمات بهداشتی خود قرار می‌دهد.

برای ساخت این مرکز 140  میلیون تومان هزینه شده و مرحله تجهیز آن نیز 40 میلیون تومان هزینه داشته است.اعتبارات این پروژه که مراحل ساخت آن از بهمن ماه سال 95 آغاز شده از محل اعتبارات طرح تحول نظام سلامت تامین شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار