مسئول نهاد رهبری دانشگاه بوعلی‌سینا گفت: برای اینکه ما در آن دولت کریمه نقش داشته باشیم باید امروز با رفتار و عمل خود همه افراد جامعه را به سمت دین خدا دعوت کنیم و در راستای اهداف ان دولت قدم برداریم.
کد خبر: ۴۸۷۲۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰ 31 August 2017
مسئول نهاد رهبری در دانشگاه بوعلی‌سینا گفت: برای اینکه ما در رسیدن به دولت کریمه نقش داشته باشیم باید در راستای اهداف آن قدم برداریم.

به گزارش ایکنا،حجت‌الاسلام و‌المسلمین علی‌محمد عباسی،مسئول نهاد رهبری در دانشگاه بوعلی‌سینا ۶ شهریورماه در آیین گرامیداشت روز کارمند و هفته دولت در جمع کارکنان دانشگاه بوعلی‌سینا اظهار کرد: ششم ذی‌الحجه سالروز شهادت حجاج در سال ۱۳۶۶ توسط مزدوران آل سعود است و دعا می‌کنیم که این حرمین شریفین از دستان پلید آل سعود نجات یابد و همه مسلمانان با امنیت کامل در ضیافت الهی حج شرکت کنند.

وی با بیان اینکه در هفته دولت باید به دولت کریمه امام زمان(عج) توجه کرد، ادامه داد: در دولت کریمه امام زمان(عج) شاهد برخورد کریمانه با مردم خواهیم بود و در این دولت همه حق و حقوق مردم به خوبی رعایت خواهد شد.

حجت‌الاسلام عباسی عنوان کرد: عزت دادن به اسلام و مسلمین موضوعی است که در دولت امام زمان(عج) در اولویت قرار می‌گیرد که متأسفانه در نگاه‌های حکومتی امروز دولت اسلامی به معنای عام وجود دارد لذا این نگاه باید بازآفرینی شود.

وی با بیان اینکه این امر در زمان استقرار دولت امام زمان(عج) که همان دولت کریمه است، محقق خواهد شد، افزود: در دولت اسلامی باید توجه و اولویت اصلی دولت اسلامی تأمین معیشت و بهبود وضعیت مادی مردم باشد و در کنار آن آرامش جامعه اسلامی در پرتو نگاه توحیدی تأمین شود.

حجت‌الاسلام عباسی گفت: متأسفانه در جامعه کریمه و اسلامی انسان‌های منافق در مقابله با اسلام قرار می‌گیرند؛ با بررسی نفاق در صدر اسلام به این امر پی خواهیم برد که نقش بارز منافقین در مدینه بود نه در مکه چراکه در مکه هنوز دولت اسلامی تشکیل نشده بود.

وی ادامه داد: از آنجا که تشکیل دولت، جایگاه و مقام را به دنبال دارد، نفاق همواره بعد از تشکیل دولت اسلامی ایجاد می‌شود که در زمان پیغمبر اکرم(ص) بعد از شکل‌گیری دولت اسلامی در مدینه که مباحثی چون مقام و جانشینی مطرح می‌شود، نفاق نیز به وجود می‎‌آید.   

وی اذعان کرد: متأسفانه در جامعه امروز نفاق به وفور وجود دارد اما حکومت کریمانه امام زمان(عج) نفاق را خوار می‌کند و در این دولت تبلیغ دین اسلام و دعوت به پرستش خداوند یکتا اختصاص به قشر خاصی ندارد و همه افراد موظف هستند که در این مسیر حرکت و بسترها را فراهم کنند.

مسئول نهاد رهبری دانشگاه بوعلی‌سینا گفت: برای اینکه ما در آن دولت کریمه نقش داشته باشیم باید امروز با رفتار و عمل خود همه افراد جامعه را به سمت دین خدا دعوت کنیم و در راستای اهداف ان دولت قدم برداریم.

وی با اشاره به این حدیث امام باقر(ع) که فرمودند «مایه زینت ما اهل بیت باشید» عنوان کرد: خدمت‌رسانی به جامعه یکی از عوامل زینت بودن برای اهل بیت(ع) است لذا انسان همه توان خود را برای رفع نیاز ارباب‌رجوع به کار می‌گیرد.

کارکنان قراردادی تبدیل وضعیت خواهند شد
محمدی فر، معاون توسعه و پشتیبانی منابع انسانی دانشگاه بوعلی‌سینا نیز در این جلسه اذعان کرد: در آخرین طبقه‌بندی دانشگاه‌ها، دانشگاه بوعلی‌سینا جزء ۸ دانشگاه برتر کشور است و این امر به اهمیت و جایگاه این دانشگاه می‌افزاید.

وی ادامه داد:  این دانشگاه دارای ۴۲۷ عضو هیئت علمی است بر اساس آماری که درباره کارکنان دانشگاه بوعلی‌سینا به دست آمده است، ۷۳۶ نفر کارمند در این دانشگاه مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد وضعیت شغلی ۲۶۲ نفر رسمی و پیمانی است و ۴۷۲ نفر دارای وضعیت قراردادی قرار دارند.

محمدی‌فر با بیان اینکه با توجه به قاعده مربوط به استخدام در دانشگاه‌ها کف مدرک تحصیلی برای استخدام فوف‌دیپلم درنطر گرفته شده است، خاطرنشان کرد:  در دوسال گذشته تبدیل وضعیت تعدادی از کارکنان این دانشگاه انجام شد اما هنوز تعداد زیادی از کارکنان درحالت قراردادی قرار دارند و این موضوع فشار زیادی بر بدنه دانشگاه وارد کرده است چراکه دانشگاه را با مشکل مالی مواجه می‌کند لذا درصدد تبدیل وضعیت بیشتر کارکنان دانشگاه که در حالت قراردادی هستند هستیم.

گفتنی است که در حاشیه این آیین اعضا و هیئت رئیسه دانشگاه بوعلی‌سینا با حضور در مزار شهدای گمنام مدفون در این دانشگاه با آرمان‌های امام خمینی(ره) و شهدا تجدید بیعت کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار