مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی گفت: یک میلیون و ۷۲۱ هزار تن کالای غیرنفتی شامل محصولات تولیدی منطقه پارس جنوبی از گمرک منطقه ویژه پارس جنوبی در عسلویه صادر شد.
کد خبر: ۴۸۷۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸ 02 September 2017
احمد پورحیدر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در عسلویه با اشاره به اینکه منطقه صنعتی و تولیدی پارس جنوبی جایگاه مهمی در حوزه تولید، اشتغال و صادرات دارد اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی بزرگترین مرکز تولید انرژی گاز و محصولات جانبی در کشور است و نقش مهمی در اقتصاد دارد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین محصول غیرنفتی از گمرک منطقه پارس جنوبی صادر می‌شود خاطرنشان کرد: صادرات کالای غیرنفتی از این گمرک در مرداد ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر وزن 25 درصد و از نظر ارزش 10 درصد افزایش یافته است.

مدیرکل گمرک منطقه ویژه پارس جنوبی با اشاره به اینکه در مرداد ماه امسال یک میلیون و 721 هزار تن کالای غیرنفتی صادر شده تصریح کرد: محموله صادراتی شامل محصولات تولیدی منطقه پارس جنوبی به ارزش 691 میلیون و 62 هزار دلار است که از گمرک این منطقه ویژه صادر شده است.

پورحیدر با اشاره به صادرات میعانات گازی از پارس جنوبی گفت: در ماه گذشته یک میلیون و 496 هزار تن میعانات گازی به ارزش 587 میلیون و 288 هزار دلار از گمرک پارس جنوبی به خارج از کشور صادر شد.

وی  از افزایش 25 درصدی صادرات غیرنفتی از پارس جنوبی خبر داد و خاطرنشان کرد: بیش از سه میلیون و 218 هزار تن محصولات مختلف شامل میعانات گازی، متانول، پروپان، پلی‌اتیلن و نفت خام به ارزش یک میلیارد و 278 میلیون دلار در مجموع در مرداد ماه امسال به خارج کشور صادر شده که نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر وزن 25 درصد افزایش یافته است.

مدیرکل گمرک منطقه ویژه پارس جنوبی به واردات کالاها و تجهیزات مورد نیاز به منطقه پارس جنوبی اشاره کرد و افزود:  15 هزار و 204 تن کالا در ماه گذشته شامل تجهیزات پالایشگاهی و مواد شیمیایی به ارزش 229 میلیون و 904 هزار دلار از طریق گمرک منطقه ویژه پارس جنوبی وارد کشور شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار