روز گذشته حادثه گرفتار شدن یک جوان در کوه دوبرادران قم به تیم امداد و نجات کوهستان آتش‌نشانی قم اعلام شد، پس از این حادثه تیم امداد و نجات کوهستان آتش‌نشانی قم به محل حادثه در کوه دوبرادران قم اعزام شدند.
کد خبر: ۴۸۷۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳ 02 September 2017
به گزارش تابناک قم، ظهر دیروز حادثه گرفتار شدن یک جوان در کوه دوبرادران قم به تیم امداد و نجات کوهستان آتش‌نشانی قم اعلام شد.

بعد از اعلام این خبر، تیم امداد و نجات کوهستان آتش‌نشانی قم به محل حادثه در کوه دوبرادران قم اعزام شدند، فرد اول گرفتارشده در کوهستان توسط تیم امداد و نجات آتش‌نشانی پیدا و به پایین منتقل شد که وی اعلام کرد فرد دومی نیز گرفتارشده است.

بلافاصله تیم امداد و نجات کوهستان آتش‌نشانی قم به جستجو برای پیدا کردن فرد دوم پرداخت، بعد از تلاش امدادگران فرد دوم گرفتارشده نیز پیدا اما به علت گیرکردن در شیار نزدیک به قله کار سخت شد اما فرد گرفتارشده توسط طناب مهار و به پایین کوه منتقل شد.

کوه دوبرادران یکی از ارتفاعات استان قم است که در قسمت شرقی شهر قم پشت مسجد جمکران و در نزدیکی کوه خضر قرار دارد.

این کوه درواقع از دو کوه هم‌شکل و هم‌ارتفاع که به یکدیگر متصل می‌باشند، تشکیل یافته و به همین دلیل به «کوه دوبرادران» معروف شده است. این کوه با نام کوه نیایش نیز خوانده می‌شود.

این کوه اگرچه کم ارتفاع می‌باشد اما دارای صخره‌ها و پرتگاه‌های خطرناکی است (ضلع جنوبی آن‌یکی از بلندترین پرتگاه‌های دنیاست) به همین جهت صعود به آن نیازمند در اختیار داشتن تجربه و تجهیزات کافی است.

عدم آشنایی کامل کوهنوردان با منطقه و حادثه‌خیز بودن کوه دوبرادران با پرتگاه‌های زیاد تاکنون حوادث تلخ بسیاری به خود دیده است.

منبع: قم فردا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار