تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل امورعشایر چهارمحال و بختیاری از اختصاص 37 میلیارد و 400 میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت از طرح های ماده 10 و 12 حمایت از زنجیره تولید گوشت قرمز به عشایر کوچروی این استان خبر داد.
کد خبر: ۴۸۷۹۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰ 02 September 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- یحیی حسین زاده اظهار کرد: این میزان تسهیلات در راستای حمایت مستقیم دولت از زنجیره تولید گوشت قرمز به این قشر مولد آسیب پذیر اختصاص یافت.
وی از تولید 10 هزار تن گوشت قرمز توسط عشایر کوچرو از زمان استقرار در مناطق ییلاقی این استان در سال جاری خبر داد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20 درصد افزایش داشته است.
مدیرکل امورعشایر چهارمحال و بختیاری، اعطای تسهیلات ارزان قیمت به خانوارهای عشایری به منظور تسهیل در معیشت و تامین علوفه مورد نیاز فصول سرد سال در مناطق قشلاقی توسط دولت تدبیر و امید را از عمده دلایل افزایش تولید پروتئین در بین عشایر کوچرو عنوان کرد.
وی از اختصاص 10 میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به اتحادیه عشایر استان در راستای حمایت از تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی خبر داد و توضیح داد: این میزان اعتبار از بند ب ماده 52 قانون حمایتی اتحادیه عشایری سال گذشته به این اتحادیه اعطا شد.
حسین پور توضیح داد: عشایربا داشتن یک میلیون و 700 هزار راس دام سبک بیش از 60 درصد تولیدات دامی استان را تامین می‌ کنند.
چهارمحال و بختیاری با داشتن 126 هزار نفر جمعیت عشایری به همراه یک میلیون و 700 هزار راس دام سبک بعد از استان فارس دومین استان عشایر نشین کشور است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار