بررسی روزنامه های اصفهان در روز چهارشنبه
تابناک: روزنامه های اصفهان در شماره امروز خود به بررسی مسائل مختلف استان و کشور پرداختند.
کد خبر: ۴۹۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱ 17 June 2015
به گزارش تابناک اصفهان، روزنامه های اصفهان در شماره امروز خود به بررسی مسائل مختلف استان و کشور پرداختند.

http://www.esfahanemrooz.ir/pdf/pic/2410-L-1.jpg

سایت روزنامه اصفهان امروز در بازنشر خبری از خبرگزاری ایسنا نوشت: رییس کمیسیون حقوقی مجمع گردشگری استان اصفهان گفت: برگزاری جشنواره‌های گردشگری و تور گردانی در حوزه وظایف شهرداری نیست.
رضا برادران نصر اصفهانی در گفت‌و گو با ایسنا، با بیان اینکه تاسیس سازمان بر اساس سیستم‌های دولتی نیازمند قوانین و مصوبات ویژه است، اظهار کرد: با وجود وظایف مشخص و تعریف شده سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، شهرداری اصفهان در ماه‌های اخیر اقدام به تشکیل کمیته گردشگری با هدف تبدیل آن به سازمان گردشگری شهرداری اصفهان کرده در حالی که بر اساس قوانین مصوب کشور هیچ کدام از سازمان‌ها حق اخلال در عملکرد و وظایف یکدیگر را ندارند.
وی با اعتقاد به اینکه ورود مستقیم شهرداری اصفهان به بحث گردشگری کمر بخش خصوصی را می شکند، افزود: مجمع گردشگری استان اصفهان مخالف تاسیس سازمان گردشگری شهرداری اصفهان نیست به شرط اینکه این سازمان در صورت تاسیس از فعالیت‌های تصدی گرایانه و حاکمیتی فاصله بگیرد و در راستای آموزش، بازاریابی به تقویت زیر ساخت‌های حوزه گردشگری کمک کند.
رییس کمیسیون حقوقی مجمع گردشگری استان اصفهان با تاکید برنتایج مخرب تاسیس سازمان گردشگری شهرداری اصفهان گفت: اگر شهرداری اصفهان سازمان مورد نظر خود را بر خلاف اساس نامه‌های سازمانی و به موازات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاسیس کند نه تنها به کاهش ساختار بروکراسی درون استانی کمکی نکرده بلکه باعث تشدید مشکلات و چالش‌های پیش روی این عرصه و فرار سرمایه گذاران علاقه‌مند به اصفهان نیز خواهد شد.
برادران نصر اصفهانی با بیان اینکه استان اصفهان بالفطره سرمایه گریز است، ادامه داد: مشکلات مربوط به آب، کشاورزی و صنایع، وضعیت اقتصادی استان را با مشکلات فراوانی رو به کرده است و رشد گردشگری و توجه به صنعت سبز تنها راه گریز اصفهان از شرایط کنونی است و شهرداری اصفهان نیز اگر به جای برداشتن بار از دوش مجموعه میراث به فکر تحمیل بار بر گردن بخش خصوصی باشد حاصل کار چیزی جز نابود شدن چشم اندازهای گردشگری کلان شهر اصفهان نخواهد بود.
وی افزود: در شرایطی که مجموعه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با استناد به وظایف خود فعالیت‌های قانونی خود را به شکل طبیعی و مطلوب دنیال می کند چه لزومی به تشکیل سازمان موازی دیگری در بدنه شهرداری اصفهان برای تایید یا صدور مجوزها و استعلامات دوباره است؟
رییس کمیسیون حقوقی مجمع گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه شهرداری اصفهان در سال‌های اخیر سعی در وابسته کردن تمام نهادها و سازمان‌ها به خود در قالب طرح "مدیریت یکپارچه شهری" کرده است، تصریح کرد: هیچ کس منکر نقش خوب و توان کافی شهرداری اصفهان در امور مختلف نیست اما اگر فکر اصلی این نهاد شهری یاری رساندن به نهادها و سازمان‌ها است بهترین راهکار ممکن ارایه کمک‌های مادی به آنها است، به عنوان مثال میراث فرهنگی اصفهان در تامین هزینه برای مرمت آثار باستانی با مشکل رو به رو است و شهرداری اصفهان می‌تواند در این زمینه به مجموعه میراث کمک کند.
برادران نصر اصفهانی با اعتقاد به اینکه منشا تصمیمات اخیر شهرداری اصفهان بیش از این که سیاسی باشد قدرت است، گفت: هدف شهرداری از تاسیس سازمان‌های مختلف کمک به بهبود فرآیندهای شهری است اما مشاوران مدیران شهری راه این کمک را اشتباه عنوان کرده‌اند؛ برگزاری جشنواره‌های گردشگری و تورگردانی به هیچ عنوان در حوزه فعالیت‌های شهرداری نیست؛ چرا هتل دار، آژانس مسافرتی و تور لیدری که در طول سال مکلف به پرداخت مالیات‌های وضع شده از طرف شهرداری است باید با تصمیم این نهاد شهری بیکار شود؟ آیا صرفه اقتصادی این اقدام برای شهرداری به شاکله اقتصاد اصفهان ضربه نمی‌زند؟
وی اظهار کرد: اصفهان بدون شک به سمت مدیریت یک پارچه شهری حرکت می‌کند و اقدام شهرداری اصفهان برای تامین زیر ساخت‌های این هدف خوب و قابل تقدیر است اما این مسئله را نیز باید در نظر داشت که هیچ نهادی حق دخالت در وظایف سایر نهادهای دیگر استان را به هیچ بهانه‌ای ندارد.
رییس کمیسیون حقوقی مجمع گردشگری استان اصفهان با تاکید بر اینکه هیچ خلاء قانونی در ارتباط با محدود کردن شهرداری اصفهان از تاسیس سازمان گردشگری با هدف حاکمیتی وجود ندارد، تصریح کرد: بر اساس قانون شهرداری تنها مجاز به تاسیس یا تشکیل سازمان هایی است که در راستای وظایف تخصصی این نهاد شهری قرار دارد و اگر چه قانون حق شکایت از شهرداری اصفهان را برای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قائل است اما مجموعه میراث اصفهان همچنان بر این عقیده هستند که مذاکره با مدیران شهری اصفهان تنها راه منصرف کردن آنها از تشکیل سازمان گردشگری با اهداف حاکمیتی است.
برادران نصر اصفهانی ادامه داد: کمیسیون گردشگری اصفهان، شهرداری، شورای شهر، بخش خصوصی و میراث فرهنگی به طور هماهنگ با یکدیگر عمل کرده و برای رفع مشکلات پیش روی گردشگری استان تلاش کنند.

صفحه نخست روزنامه های اصفهان
http://www.nesfejahan.net/cms4/upload/photo/p1/1.jpg
http://www.zayanderoud.com/PaperPhotos/1394/3/27/1/1.jpg
http://www.isfahanziba.ir/sites/default/files/styles/newspaper_original/public/newspaper/1394/03/26/image/1.jpg?itok=oIiJ_uus
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار