رئیس اداره بهداشت و مبارزه با بیماریهای دامی استان کرمان از مایه کوبی ۷۰۰ هزار راس دام سبک علیه بیماری تب مالت در کرمان خبر داد.
کد خبر: ۴۹۳۲۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴ 13 September 2017
مهدی یزدانپناه پیش از ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای مرداد ماه سال جاری واکسیناسیون رایگان تب مالت دام سبک توسط بخش دولتی و خرید خدمت از بخش خصوصی آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه طرح واکسیناسیون علیه بیماری تب مالت (بروسلوز) به اتمام رسیده است، گفت: در این طرح ۷۰۰ هزار راس بره و بزغاله بر علیه این بیماری واکسینه شده اند.

یزدانپناه تنها راه مقابله با این بیماری تب مالت را پیشگیری از طریق واکسیناسیون دانست و افزود: بیماری تب مالت باعث سقط جنین در دام، کاهش تولید شیر و از دست رفتن ارزش اقتصادی دام می شود و درمان ندارد.

رئیس اداره بهداشت و مبارزه با بیماریهای دامی اداره کل دامپزشکی استان کرمان با بیان اینکه بیماری تب مالت از بیماری های مشترک بین انسان و دام است، عنوان کرد: بیماری هایی از قبیل تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، سالک، هاری، مشمشه، سیاه زخم (شاربن)، کیست هیداتیک، آنفولانزای مرغی و سل گاوی بیماری های مشترک بین انسان و حیوان می باشند.

وی تصریح کرد: از آنجا که بروز تب مالت در دام می توانند خسارت زیادی به صنعت دامداری بزند، بنابراین هر ساله بر اساس دستور العمل سازمان دامپزشکی کشور تمامی بره و بزغاله های ماده دام استان علیه این بیماری واکسینه می شوند.

یزدانپناه یادآور شد: در راستای جلوگیری و پیشگیری از ابتلا به بیماری تب مالت از مصرف شیر، پنیر و سایر فرآورده های لبنی غیر پاستوریزه جدا خوداری کنید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار