استاندار سابق فارس گفت: شرایط امروز استان در حوزه های مختلف بسیار متفاوت با 2 سال گذشته و زمانی که مسئولیت استانداری را بر عهده گرفتم است.
کد خبر: ۴۹۵۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۱ 17 September 2017
تابناک فارس به نقل از ایرنا: سید محمد علی افشانی، در آیین تکریم و معارفه استانداران قدیم و جدید این استان که با حضور وزیر کشور در شیراز برگزار شد افزود: در طول فعالیت خود در این استان مبنای عمل خود را بر سه اصل قانون، رعایت حقوق مردم و تعامل منهای تحمیل استوار کردم.
وی ادامه داد: امروز در سایه وحدت، همراهی و همکاری که بین تمام مجموعه ها در فارس ایجاد شده می توان فارس را نه یک استان امنیتی بلکه یک استان امن دانست.
استاندار سابق فارس، امنیت را لازمه پیشرفت هر جامعه ای دانست و تصریح کرد: در شرایط کنونی همه ما باید قدردان کسانی باشیم که زمینه ساز این آرامش و امنیت بودند، شهیدانی که از همه هستی خویش گذشتند تا این امنیت حاکم شود و جانبازان، ایثارگران و آزادگانی که درد و رنج را به جان خریدند تا ایران اسلامی سربلند و پابرجا باشد.
افشانی، با اشاره به برگزاری چهار انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرنگاران رهبری و همچنین انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا طی 2 سال گذشته افزود: ما این چهار انتخابات را با رعایت قانون و حقوق داوطلبان و رای دهندگان برگزار کردیم و مبنای رفتار ما در این انتخابات قانون و رعایت حقوق افراد بود و در نهایت نیز یک نتیجه مطلوب حاصل شد به نحوی که امروز از آن انتخابات به عنوان یک شاخص به نیکی از یاد می شود.
استاندار سابق فارس، تقویت احزاب و نهادهای اجتماعی غیر دولتی و تشکل های صنفی را از دیگر اقدمات خود در حوزه اجتماعی و سیاسی این استان دانست و گفت: در حوزه اقتصاد هم با توجه به اینکه منابع محدود بود و در شرایط خاصی نیز مدیریت را تحویل گرفتم، ساماندهی سه مقوله آب، حمل و نقل و انرژی را در دستور کار قرار دادیم.
وی اظهار کرد: مصوبه شورای عالی آب کشور نیز یکی از اقدامات و موفقیت های خوب برای استان بود که به دنبال حضور معاون اول رئیس جمهوری و وزیران نیرو و جهاد کشاورزی در شورای عالی آب کشور به نتیجه رسید.
افشانی، افزایش سهم فارس از اعتبارات ملی را از دیگر دستاوردهای دوران فعالیت خود دانست و افزود: بحث افزایش این اعتبارات را با توجه به گستردگی و جمعیت فارس با جدیت دنبال کردیم که پیگیری ها و مکاتبات نیز در نهایت نتیجه داد به نحوی که در سال 95 تخصیص اعتبارات ملی استان 112و نیم درصد شد که این مهم بیانگر این مطلب است که آن کاهش سهم استان عملا اصلاح شده است.
استاندار سابق فارس اضافه کرد: در حوزه حمل و نقل هم اقدامات خوبی انجام گرفت که یکی از آنها آزادراه شیراز – اصفهان و دیگری هم ورزشگاه میانرود بود که میزان پیشرفت فیزیکی آزادراه امروز به بیش از 62 درصد رسیده و ورزشگاه میانرود نیز به بهره برداری رسیده است.
وی افزود: در بحث گازرسانی به روستاها نیز دور نخست فعالیت دولت تدبیر و امید، بیش از 50 سال قبل از آن گازرسانی انجام گرفت و علاوه بر 786 روستایی که در این چهار سال گازرسانی شد، گازرسانی به 300 روستا نیز در دست انجام است.
افشانی ادامه داد: در حوزه سرمایه گذاری نیز در سال 95 یک میلیارد و 22 میلیون دلار به استان فارس اختصاص یافت که این رقم معادل 44 درصد اعتبارات کل صندوق بود که به استان فارس اختصاص یافت.
در این آیین که با حضور وزیر کشور برگزار شد، اسماعیل تبادار به عنوان استاندار جدید فارس معرفی و از تلاش های سید محمد علی افشانی تقدیر شد.
بنا بر اعلام وزیر کشور، افشانی قرار است روزهای آینده به عنوان معاون عمرانی وزیر کشور معرفی شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار