مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام از اجرای ۲۳ برنامه فرهنگی و هنری در هفته دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۴۹۸۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱ 23 September 2017

 به گزارش تابناک ایلام؛علی محمدنیاکان در نشست هم‌اندیشی کمیته فرهنگی هنری هفته دفاع مقدس استان ایلام، اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه تلفیقی عکس و هنرهای تجسمی، نمایش فیلم دفاع مقدس در سالن سینما فرهنگ ایلام به‌صورت نیم بهاء، برگزاری مراسم عصری با شعر، اجرای تئاتر خیابانی با موضوع دفاع مقدس، برگزاری اردوی یک‌صد نفره راهیان نور با همکاری ادارات فرهنگ و هنری برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام افزود: برگزاری جشنواره شعر دفاع مقدس، برپایی نمایشگاه خوشنویسی، نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس، برگزاری یادواره‌های شهدا، برپایی نمایشگاه عکس و پوستر، اجرای نمایش صحنه‌ای و نمایشگاه هنرهای تجسمی را شاخص‌ترین برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های استان عنوان کرد.

وی اضافه کرد: این برنامه‌های با همکاری اعضای کمیته فرهنگی و هنری ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، صداوسیمای مرکز ایلام، بنیاد شهید و امور ایثارگران، حوزه هنری، شهرداری ایلام، بسیج هنرمندان و بسیج دانشجویی استان، انجمن هنرهای تجسمی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و آموزش‌وپرورش و برگزار خواهد شد.

«عمران خودآموز» معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام نیز در این نشست با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس در بین نسل جوان، گفت: کمیته فرهنگی و هنری برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری را در راستای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت پیش‌بینی کرده است.

وی افزود: نمایشگاه تلفیقی هنرهای تجسمی و عکس روز شنبه با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی استان گشایش خواهد یافت و اردوی راهیان نور به استعداد ١٠٠ نفر از هنرمندان استان پیش‌بینی‌ شده است که مراسمی در یادمان شهدای قلاویزان برگزاری و هنرمندان در گلزار شهدای صالح‌آباد حضور خواهند یافت.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در پایان تصریح کرد: برنامه‌های فرهنگی و هنری به ‌طور قطع نقش مهمی در راستای گسترش فرهنگ دفاع مقدس دارد و زبان هنریکی از مهم‌ترین ابزارها در راستای انتقال مفاهیم ارزشی و دفاع مقدسی به نسل جوان است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار