رئیس سازمان بسیج سازندگی استان همدان تصریح کرد: در روستاهای استان تولیدات خوبی داریم اما متأسفانه جای صنایع تبدیلی در آنها به شدت احساس می‌شود.
کد خبر: ۵۰۱۶۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰ 30 September 2017
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان همدان تصریح کرد: در روستاهای استان تولیدات خوبی داریم اما متأسفانه جای صنایع تبدیلی در آنها به شدت احساس می‌شود.

به گزارش ایسنا، شهرام صادقی در کارگروه تخصصی روستائیان و عشایر استان همدان، با بیان اینکه بسیج سازندگی استان همدان در حوزه اقتصادی نیز در روستاها برنامه داشته است، افزود: ارائه آموزش مشاوره شغلی، راه‌اندازی واحدهای کوچک و ارائه تسهیلات به این واحدها از جمله فعالیت‌ها اشتغالزا در روستاها است.

وی از ارائه 15 میلیارد تومان تسهیلات به روستائیان در سال گذشته خبر داد و گفت: این تسهیلات در حوزه کشاورزی، پرورش قارچ، کشت گیاهان دارویی، پرورش دام، شترمرغ و ... ارائه شده است.

صادقی یادآور شد: ظرفیت هر شهرستان در حوزه تولید شناسایی شده و یک عنوان تولیدی را به شهرستان‌ها اختصاص دادیم؛ به عنوان مثال همدان در حوزه عرقیات، کبودراهنگ تولید ترشیجات، بهار تولید شوریجات، نهاوند تولید پوشاک و تویسرکان تولید مبل و منبت فعالیت اقتصادی دارد.

وی در ادامه به محاسن ایجاد این واحدهای تولیدی کوچک اشاره کرد و گفت: کوچک و خانوادگی بودن واحدها، امکان کار در خانه و فضاهای بلااستفاده با سرمایه کم، ایجاد مهاجرت معکوسبه روستاها و فروش در منطقه از جمله مهمترین مزیت‌های این واحدها است.

صادقی ادامه داد: بالا بودن نرخ سود تسهیلات، پایدار نبودن طرح‌ها به علت بازاریابی کم، کمبود مهارت و آموزش و بهره‌وری پایین این واحد‌ها و نبود صنایع تبدیلی مناسب از جمله مهمترین مشکلات این طرح است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه اداره بهداشت و دامپزشکی و سایر ارگان‌های مرتبط در ارائه مجوز به این واحدها سخت‌گیری می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار