رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های آبزیان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از انجام 205 بازدید از مزارع پرورش آبزیان استان از ابتدای سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۵۰۲۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱ 02 October 2017
به گزارش خبرنگارخبرگزاری تابناک ، دکتر پگاه رستمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای نظارت و کنترل بهداشتی بر مراکز پرورش آبزیان، کارشناسان این اداره کل با انجام 205مورد بازدید و اخذ بیش از 1755 نمونه ماهی از مزارع پرورش آبزیان در سال جاری نسبت به پایش بیماری ویروسی، باکتریایی و انگلی شایع اقدام کردند.

وی تصریح کرد: در سال جاری تعداد 776مورد آزمایش بر روی نمونه های ماهی اخذ شده انجام گرفته که تنها یک مورد بیماری VHS که از جمله مهمترین عوامل بروز تلفات در جمعیت ماهیان سردابی است مشاهده شده است.

این مقام مسئول پیشگیری را تنها راهکار کنترل بیماری VHS دانست و افزود: این بیماری هیچگونه راه درمانی ندارد و صرفا با رعایت موارد بهاشتی و مسائل قرنطینه ای باید از بروز آن جلوگیری کرد.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های آبزیان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه رعایت اصول بهداشتی و قرنطینه ای ، ضدعفونی آب ورودی و خروجی به مزارع تامین تخم چشم زده بچه ماهی و ماهی پرواری از مجاری قانونی و با اخذ مجوزهای بهداشتی مربوطه را از مهمترین راه های پیشگیری از بیماری های آبزیان و به ویژه بیماری های ویروسی عنوان کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار