مسئول اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: همه واحدهای تولید تخم مرغ استان را ملزم به هویت‌دار کردن تخم‌مرغ تولیدی کرده‌ایم.
کد خبر: ۵۰۶۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸ 10 October 2017
به گزارش خبر گزاری تابناک به نقل از ایسنا،علیرضا حیدری ، با اشاره به نظارت مجموعه دامپزشکی بر تولید تخم مرغ در واحدهای پرورش مرغ تخمگذار، اظهار کرد: در حال حاضر 
تمامی واحدهای تولیدی تخم مرغ ملزم به هویت‌دار کردن محصولات تولیدی خود هستند.

حیدری با بیان اینکه تمامی واحدهای تولید تخم مرغ استان ماهانه تحت نظارت دامپزشکی قرار می‌گیرند، اذعان کرد: در شش ماهه نخست امسال بالغ بر 250 نمونه مشکوک اخذ شده از نظر بیماری های مختلف مورد ارزیابی قرار گرفته اند.

مسئول اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور دامپزشکی استان کرمانشاه در ادامه از مردم استان خواست تا به هیچ عنوان تخم مرغ های بدون هویت خریداری نکنند و زمان خرید به مواردی مثل بسته بندی محصول، تاریخ تولید، تاریخ انقضا و نام شرکت تولید کننده روی تخم مرغ  توجه داشته باشند.

حیدری از مردم خواست تا از خرید تخم مرغ‌های ترک خورده و آلوده به فضولات و خون مرغ صرف نظر کرده و تخم مرغ های شفاف و درخشنده بخرند.

 وی با بیان اینکه تخم مرغ حدود چهار هفته قابلیت مصرف دارد، از خانواده ها خواست تا به اندازه مصرف هفتگی خود تخم مرغ بخرند.

حیدری با توصیه به خرید نکردن از وانتی‌ها و دیگر دست‌فروشانی که یخچال نگهداری تخم‌مرغ ندارند، گفت: توصیه می شود افراد هنگام خرید تخم مرغ آن را با نایلون برداشته و تا زمان مصرف هم در نایلون نگهداری کنند.

وی در ادامه دو روش برای شناسایی تخم مرغ سالم از غیر سالم پیشنهاد کرد و افزود: در روش اول تخم مرغ را در یک بشقاب سفید می شکنیم در صورتی که زرده کاملا وسط ظرف باشد تخم مرغ سالم و تازه است.

مسئول اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور دامپزشکی استان کرمانشاه اضافه کرد: در روش دیگر تخم مرغ را داخل ظرف آب می اندازیم که در این صورت تخم مرغ سالم کف آب و تخم مرغ ناسالم روی آب قرار خواهد گرفت.




منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار