بخشدار بندرامام خمینی(ره) گفت: رفع کامل مشکل و پرداخت معوقات کارگران شرکت پایانه غلات خلیج فارس تا نقد شدن تضمین کار اعطا شده به سازمان بنادر و دریانوردی از سوی شرکت مذکور زمان بر است.
کد خبر: ۵۰۷۵۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵ 12 October 2017
به گزارش ایرنا_ منطقه خوزستان، ظهر روز گذشته، تعدادی از کارگران شرکت پایانه غلات خلیج فارس پارسیان مقابل سازمان بنادر و دریانوردی خوزستان در بندرامام خمینی (ره) در اعتراض به پرداخت نشدن 6 سال سنوات خود دست به تجمع اعتراضی زدند.

بخشدار بندرامام خمینی (ره) از ساعات اولیه تجمع در بین کارگران معترض حاضر شده و اقدام به پیگیری مشکل کارگران کرد.

یکی از کارگران معترض با ابراز گلایه مندی از عدم پاسخگویی مسوولان سازمان بنادر و دریانوردی به مطالبات آنها به ایرنا گفت: بعد از مراجعه مکرر به مسوولان سازمان بنادر و دریانوردی برای پیگیری مشکل و احقاق حقوقمان، متأسفانه پاسخگو نبودند و هیچ گونه حمایتی از ما نشده است.

وی افزود: مدت قرارداد شرکت پایانه غلات خلیج فارس با سازمان بنادر و دریانوردی به اتمام رسیده است و ما راهی جز پیگیری دریافت 6 سال سنوات معوقه خود از طریق سازمان نداریم.

بخشدار بندرامام خمینی (ره) در این رابطه به ایرنا گفت: تمامی کارکنان معترض شرکت پایانه غلات خلیج فارس حقوق ماهیانه خود را در مدت قرارداد با شرکت دریافت کرده اند و دلیل اعتراض روز گذشته آنها عدم دریافت سنوات خود در این مدت بود.

فرشید قنبری افزود: طبق قانون اداره کار منطقه ویژه اقتصادی الزامی برای دریافت سنوات توسط کارگران قراردادی از سوی شرکت طرف قرارداد وجود ندارد اما این شرکت از همان ابتدای کار متعهد به پرداخت این مزایا بوده که اکنون مدعی است به دلیل کمبود بودجه توانایی پرداخت آن را ندارد.

وی اضافه کرد: اما مسوولان سازمان بنادر و دریانوردی خوزستان برای رفاه کارکنان و رسیدن به حقوق خود شرکت را ملزم به اجرای تعهدات خود کرده است که به دلیل نبود بودجه کافی در این شرکت، سازمان اقدام به پرداخت معوقات کارگران از طریق نقد کردن مبلغ تضمین کار اعطا شده به سازمان توسط شرکت کرده است.

قنبری با بیان اینکه رفع کامل مشکل این کارگران زمان بر است، خاطرنشان کرد: پیگیری ها و جلسات مکرری برای رفع مشکل با مسوولان سازمان بنادر و دریانوردی و شرکت پایانه غلات خلیج فارس انجام شده است و تا حصول نتیجه تلاش ها برای رفع مشکل ادامه دارد.

بخشدار بندرامام خمینی (ره) در پایان اظهار کرد: رفع کامل مشکل تا نقد شدن تضمین کار اعطا شده به سازمان بنادر و دریانوردی از سوی شرکت مذکور زمان بر است اما کارگران این اطمینان را داشته باشند که قطعا مشکل حل خواهد شد و مطالبات آنها پرداخت می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار