کد خبر: ۵۰۷۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۵ 14 October 2017
نماینده پزشکی هلال احمر در ستاد اربعین با بیان اینکه بیماران دیالیزی با توجه به مشکلات عراق بهتر است در راهپیمایی اربعین شرکت نکنند گفت: زائرینی که مشکل قند و دیابت دارند می‌توانند در مراسم اربعین حضور پیدا کنند، اما توصیه اکید ما این است که کل مسیر راهپیمایی نجف تا کربلا را به راهپیمایی نپردازند.
 
به گزارش بهداشت نیوز، حجت الاسلام محمود رضا ذکاوت گفت: دارو‌های ارسالی هلال احمر به عراق عموما دارو‌های عمومی است و زائرانی که بیماری‌های خاص دارند و باید دارو‌های تخصصی استفاده کنند باید دارو‌های خود را همراهشان ببرند چرا که این دارو‌ها در عراق پیدا نمی‌شود و به مشکل می‌خورند.

وی با اشاره بیماران دیابتی نیز گفت: زائرینی که مشکل قند و دیابت دارند می‌توانند در مراسم اربعین حضور پیدا کنند، اما توصیه اکید ما این است که کل مسیر راهپیمایی نجف تا کربلا را به راهپیمایی نپردازند و به پیمودن ۱۰۰ متر تا ۲۰۰ متر یا چند تیر و چند عمود اکتفا کنند و بقیه مسیر را با خودرو بروند و انشا الله که ثواب کل پیاده روی برایشان نوشته می‌شود و اجرشان را می‌گیرند.

نماینده پزشکی هلال احمر در ستاد اربعین اظهار کرد: بیماران دیالیزی با توجه به مشکلات عراق بهتر است در راهپیمایی اربعین شرکت نکنند.

ذکاوت در پایان خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با برقراری سه قرارگاه در مرز‌های اعزامی و همچنین برقراری ۳۴ درمانگاه شبانه روزی در ایام اربعین آماده سرویس دهی و خدمات رسانی بهداشتی درمانی به زائران خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار