رئیس شبکه بهداشت خوزستان:
رئیس شبکه بهداشت خوزستان گفت: با توجه به گسترش پدیده غذای ناسالم و اینکه بخش مهمی از مرگ و میرها ناشی از بیماری های غیر واگیر دارد است، مردم استان باید راه خود مراقبتی را در پیش بگیرند.
کد خبر: ۵۰۸۵۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۲ 14 October 2017
به گزارش تابناک خوزستان ، دکتر شکرالله سلمان ‌زاده همزمان با روز جهانی غذا در جمع خبرنگاران، عنوان کرد: تحقیقات نشان می دهد چاقی و اضافه وزن در استان رو به افزایش است و در این زمینه بانوان بیشتر از آقایان به این مشکل مبتلا هستند.

این مقام مسئول در شبکه بهداشت خوزستان، تصریح کرد: بر اساس تحقیقات صورت گرفته در سال گذشته، 30 درصد از بانوان و 15 درصد از آقایان در استان به چاقی مبتلا هستند.

وی ادامه داد: همچنین 65 درصد از زنان و 55 درصد از آقایان در سطح استان خوزستان دارای اضافه وزن دارند.

سلمان ‌زاده با بیان اینکه این شرایط نگران کننده است، عنوان کرد: نارسایی های قلبی، عروقی، سکته های مغزی، فشار خون، دیابت و حوادث به عنوان بیشترین آمار موجود مرگ و میر را به خود اختصاص داده اند.

رئیس شبکه بهداشت خوزستان، خاطرنشان کرد: تعذیه ناسالم، استعمال دخانیات، مصرف الکل و عدم تحرک کافی بدنی از مهمترین عوامل بروز این نارسایی ها محسوب می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه 45 درصد مردم خوزستان مصرف میوه و سبزی مطلوبی ندارند، بیان داشت: استان ما در این زمینه بعد از استان هرمزگان دومین استان کشور در زمینه مصرف نامطلوب میوه و سبزی است.

سلمان ‌زاده افزود: بیش از پنج درصد خانواده ها روزانه و بیش از 30 درصد بصورت هفتگی نوشابه گازدار استفاده می کنند و علاوه بر این، بررسی ها نشان می دهد مصرف آب میوه های صنعتی به صورت روزانه 10 درصد و به صورت هفتگی 27 درصد توسط خانواده های خوزستانی انجام می شود.

این عضو شورای اداری استان خوزستان با بیان استفاده از غذای سالم می تواند در ایجاد بسیاری از بیماری ها جلوگیری کند، گفت: مردم استان باید به سمت خود مراقبتی و استفاده از غذای سالم بروند تا نگرانی های موجود در زمینه چاقی و اضافه وزن کاهش یابد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار