مدیر دارویی و فراورده‌های بیولوژیک معاونت غذا و داروی البرز گفت: بیشتر مسمومیت‌های‌ گزارش شده استان با گاز مونوکسیدکربن است.
کد خبر: ۵۱۰۳۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱ 17 October 2017
به گزارش تابناک : پریناز احمدی اظهارکرد: با توجه به اینکه روزهای سرد به زودی از راه می‌رسد، شاهد روشن شدن وسایل گرمایشی در خانه‌های شهروندان خواهیم بود.

وی ادامه داد: شهروندان باید در زمان استفاده از بخاری نکات ایمنی را رعایت کرده و از عدم نشت‌ گاز کاملا مطمئن شوند.
وی افزود: طبق آمار مسمومیت با گاز مونو‌کسیدکربن در رتبه اول مسمومیت‌های استان قرار دارد و به همین دلیل از رسانه‌های جمعی تقاضا می‌شود در این رابطه بیشتر به مردم اطلاع رسانی‌کنند تا شاهد اتفاقات ناگوار به واسطه مسمومیت با گاز مونو‌کسیدکربن نباشیم.
این مسئول در ادامه توضیح داد: با توجه به اینکه هفته مسمومیت‌ها را درپیش داریم، از شهروندان درخواست می‌شود اطلاعات خود را در خصوص انواع مسمومیت‌ها به ویژه مسمومیت‌های‌ کودکان افزایش دهند.
احمدی گفت: کودکان به واسطه اینکه در سن رشد قرار دارند، اگر دچار مسمومیت شوند، ممکن است آسیبی ببینند که تا آخر عمر زندگیشان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
مدیریت دارویی و فراورده‌های بیولوژیک معاونت غذا و داروی البرز گفت: مسمومیت با مواد شوینده و مواد غذایی از شایع ترین مسمومیت‌ها بین‌ کودکان است.
وی به وضعیت تامین دارو در استان اشاره‌ کرد و گفت: خوشبختانه با تهمیدات اندیشیده شده داروی مورد نیاز بیماران خاص به راحتی در اختیار آنان قرار می‌گیرد و طی یکسال گذشته هیچ‌ کمبودی در این زمینه نداشتیم.
 





منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار