رئیس مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: طی بررسی های انجام شده سالانه ۲۰۰ هزار سقط جنین قانونی و غیر قانونی در کشور انجام می شود.
کد خبر: ۵۱۰۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱ 18 October 2017
تابناک فارس به نقل از مهر:کامران باقری لنکرانی صبح چهارشنبه در ششمین سمینار سلامت زنان افزود: امروز در خصوص سقط جنین غیر قانونی با واقعیت تلخی در عرصه سلامت باروری مواجه هستیم.

وی ادامه داد: طبق بررسی های انجام شده ۲۰۰ هزار نفر در سال نسبت به سقط جنین غیر قانونی و قانونی اقدام می کنند که البته در مباحث قانونی نیز باید دقت بیشتری شود.

رئیس مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز یادآور شد: افزایش تعداد مبتلایان به بیماری های آمیزشی از دیگر مشکلات است که قربانیان آن افراد زیر ۲۰ سال هستند.

باقری لنکرانی افزود: افزایش روند طلاق در کشور و کاهش خواهندگی برای ازدواج از مشکلات موجود بانوان در کلان شهرها است.

وی ادامه داد: خانواده ها نسبت به فرزندآوری تردید جدی دارند و تعداد بسیاری از خانواده ها در کشور به زیر ۴ نفر و در برخی کلان شهرها به زیر ۲ نفر رسیده، یعنی خانواده های تک نفره روبه افزایش است.

رئیس مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: یک محقق باید در برابر نیازهای جامعه حساس بوده و رصد دقیق برای کمک به همه داشته باشد.

لنکرانی با بیان اینکه در کشور نکات مثبتی نیز در سلامت باروری وجود دارد، گفت: از معدود کشورهایی هستیم که برنامه آمیزشی تحت عنوان سلامت باروری داشتیم که از اجرای آن ۱۲ سال می گذرد.

وی تصریح کرد: همچنین هنوز کشور جوانی هستیم که بیش از ۳۰ درصد افراد زیر ۳۰ سال هستند و فرهنگ دینی در کشور ما نهادینه است که البته در این زمینه به خوبی عمل نکردیم.

وزیر اسبق بهداشت و درمان یادآور شد: یکی دیگر از مواردی که در سلامت خانواده تاثیر دارد وضعیت اقتصادی است که باید به این مهم نیز توجه شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار