تابناک چهارمحال وبختیاری- سرپرست استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: بیش از 6 هزار طرح دارای مجوز در این استان وجود دارد.
کد خبر: ۵۱۴۸۷۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵ 26 October 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- گودرز امیری در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: از این تعداد تنها یکهزار و 500 تا یکهزار و 600 طرح شروع به کار کرده اند.
وی افزود: مجوز طرح هایی که موفق به اخذ مجوز شده اند و در مهلت قانونی فعالیتی انجام نداده اند باطل و به متقاضیان واجد شرایط جدید واگذار می شود.
امیری تصریح کرد: به همین منظور طرح های مجوزدار کشاورزی و غیرکشاورزی شهرستان های 9 گانه چهارمحال و بختیاری در مدت یک هفته با حضور فرمانداران بررسی و نتیجه آن به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان اعلام می شود.
وی یادآور شد: مطالبات شرکت های دولتی و شهرداری های چهارمحال و بختیاری از دستگاه های اجرایی استان احصاء و به سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام شود.
سرپرست استانداری چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: برش شهرستانی برنامه های اجرایی و عملیاتی اقتصاد مقاومتی استان تهیه و به فرمانداری های 9 گانه ارائه گردد.
وی گفت: فرصت های سرمایه گذاری بخش های مختلف چهارمحال و بختیاری شناسایی و در قالب کتابچه ای کامل به سرمایه گذاران داخلی و خارجی اعلام شود و برای راه اندازی واحدهای تولیدی جدید در چهارمحال و بختیاری باید توان سرمایه گذاران ارزیابی شود.
امیری تصریح کرد: در احیای واحد های تولیدی راکد در چهارمحال و بختیاری به گونه ای عمل شود که بدهی تولیدکنندگان افزوده و انباشته نشود.
سرپرست استانداری چهارمحال و بختیاری یادآور شد: بروزرسانی تجهیزات واحدهای تولیدی قدیمی و راکد در استان هزینه زیادی نیاز دارد و سرمایه گذاری ها به سمت و سوی ایجاد طرح های جدید هدایت شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: نمایشگاه بین المللی ارائه فرصت های سرمایه گذاری هشتم تا یازدهم آبان در جزیره کیش برگزار می شود.
سیامک سلیمانی دشکی تاکید کرد: مسئولان دستگاه های اجرایی متولی سرمایه گذاری چهارمحال و بختیاری نسبت به ارائه فرصت های سرمایه گذاری، معرفی منطقه ویژه اقتصادی، بیان دستاوردهای پارک علم و فنآوری و برنامه ریزی به منظور جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در این نمایشگاه اقدام کنند.
وی افزود: هماهنگی های لازم برای حضور چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه بین المللی ارائه فرصت های سرمایه گذاری جزیره کیش فراهم شده است.
مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: چهار هزار و 117 طرح کشاورزی و غیرکشاورزی دارای مجوز به وسعت 25 هزار و 600 هکتار در استان وجود دارد.
ذبیح الله غریب تصریح کرد: از این تعداد دو هزار و 217 طرح با چهار هزار و 600 هکتار وسعت در زمینه کشاورزی و یکهزار و 800 طرح با 21 هزار هکتار مساحت در بخش غیرکشاورزی است.
وی یادآور شد: وضعیت کلی این طرح ها هنوز مشخص نیست و تعیین تکلیف وضعیت آن ها نیاز به برگزاری نشست های کارشناسی در شهرستان های 9 گانه چهارمحال و بختیاری دارد.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: 52 واحد با شرایط خلع ید در استان شناسایی شده است.
محمدعلی شفیع زاده اظهار کرد: از این تعداد حکم خلع ید 12 واحد به وسعت 13 هکتار صادر و به بیت المال بازگشت داده شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید 480 واحد تولیدی چهارمحال و بختیاری تعطیل بود.
سید نعیم امامی تاکید کرد: از این تعداد 230 واحد تولیدی وجود خارجی نداشت و پروانه آن ها ابطال شد و از مجموع یکهزار و 100 واحد صنعتی دارای پروانه در چهارمحال و بختیاری 18 درصد برابر حدود 200 واحد فعالیت تعطیل است.
امامی تصریح کرد: بقیه واحدهای تولیدی چهارمحال و بختیاری 30 تا 100 فعال است و 25 درصد آن معادل بیش از 80 درصد فعالیت دارد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در این نشست کلیات برنامه عملیاتی و اجرایی اقتصاد مقاومتی استان در سال 1397 – 1396 تصویب شد.
حبیب الله وفایی اظهار کرد: رشد اقتصادی، افزایش و ایجاد درآمد پایدار، پایداری و افزایش اشتغال از طریق تثبیت اشتغال موجود و ایجاد اشتغال جدیدی براساس مزیت های نسبی و محورهای توسعه چهارمحال و بختیاری از مهمترین اهداف برنامه عملیاتی و اجرایی اقتصاد مقاومتی استان در سال 1397 – 1396 محسوب می شود.
وی یادآور شد: با اجرای این طرح وضعیت اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی چهارمحال و بختیاری متحول خواهد شد.
در این نشست مقرر شد، بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری نسبت به بدهی معوق یک واحد تولیدی راکد استان که برای تعیین تکلیف بدهی های بانکی و مالیاتی خود رغبتی ندارد، اعمال قانون کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار