رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت های مردمی آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: مدارس غیردولتی علاوه بر شهریه ابلاغی می‌توانند نسبت به ارائه خدمات فوق برنامه غیردرسی اقدام و برای خدمات فوق برنامه غیر درسی شهریه دریافت کنند.
کد خبر: ۵۱۵۱۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲ 27 October 2017
به گزارش تابناک : حسن محبی پیرامون نحوه محاسبه و تعیین شهریه مدارس غیردولتی، اظهار داشت: با استناد به ماده 15 و 16 قانون تأسیس مدارس و مراکز آموزش غیردولتی، الگوی تعیین شهریه مدارس توسط شورای سیاستگذاری، برنامه ریزی و نظارت مرکزی تهیه و به تأیید وزیر آموزش و پرورش می‌رسد.

وی افزود: شاخص‌های تعیین شهریه با توجه به دوره تحصیلی، سطح آموزشی و پرورشی، برنامه سال تحصیلی، فعالیت‌های فوق برنامه، فضای فیزیکی و تجهیزات و... لحاظ می‌شوند.

رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: هریک از مؤسسان مدارس موظف هستند با توجه به الگوی تعیین شهریه مدارس اعلامی یا ابلاغی آموزش و پرورش میزان شهریه سالانه را برای بررسی و تصویب به شورای تعیین شهریه پیشنهاد کنند.

وی تصریح کرد: پس از تایید شهریه‌های پیشنهادی از طرف شورای نظارت استان، مؤسسان موظف می‌شوند شهریه مصوب را به صورت پوستر در واحد آموزشی خود نصب و در معرض دید مراجعان قرار دهند.

محبی در خصوص دریافت هزینه‌های فوق برنامه اذعان داشت: مدارس غیردولتی علاوه بر شهریه ابلاغی می‌توانند نسبت به ارائه خدمات فوق برنامه غیردرسی با تایید انجمن اولیا و مربیان واحد آموزشی و تایید شواری نظارات اداره مربوطه اقدام نموده و مبلغ شهریه تعیین شده برای خدمات فوق برنامه غیر درسی را دریافت کنند.

وی میزان افزایش نرخ شهریه مدارس غیردولتی در استان اصفهان در سال 96-97 را بین 9 تا 15 درصد دانست و تأکید کرد: سعی شده تا نرخ شهریه متناسب با افزایش هزینه‌ها و ارائه خدمات تنظیم و ابلاغ شود و موضوع پایین بودن شهریه مدارس اصفهان در بین تمامی استان‌های کشور در حال حاضر صحت ندارد.

رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان اصفهان اضافه کرد: با توجه به ارائه خدمات آموزشی، منابع انسانی، شاخص‌های سنجش، فضا، امکانات و تجهیزات متفاوت، نرخ شهریه‌های مدارس غیردولتی در مناطق، نواحی و دوره‌های مختلف تحصیلی متفاوت است.

وی در پایان عنوان داشت: تاکنون در سطح استان اصفهان مجوزی برای مدارس اتباع خارجی صادر نشده است.






منبع : فارس 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار