کد خبر: ۵۱۵۲۰
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۵ 23 June 2015

به گزارش تابناک اصفهان، با نام و یاد خدا و هم چنین مدد از یگانه خالق فرهنگ و هنر نخستین بسته کامنت دونی فرهنگی تابناک را استارت می زنیم!

در بسته این هفته کامنت های تابناک برای مصاحبه رئیس انجمن سینماگران و صحبت های آن درباره عدم کاهش قیمت سینما در ماه رمضان را می بینید به علاوه بسته های فوق العاده و پیشنهادی ما برای تالار هنر و مرکز ادبی هنری قلمستان!

"قیمت بلیت سینماهای اصفهان در ماه رمضان کاهش نمی‌یابد!"

در این هفته، رییس اتحادیه سینماداران اصفهان در گفت و گو با ایسنا تأکید کرده: قیمت بلیت سینما در اصفهان پایین است و به همین دلیل در ماه مبارک رمضان کاهش پیدا نمی‌کند.

منصور نور پور با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: همیشه از ابتدای آغاز این ماه کاهش قیمت بلیت سینماها اجرا و عملی خواهد شد و علت آن تشویق هر چه بیشتر مردم برای رفتن به سینما است.

وی با بیان اینکه قیمت بلیت در اصفهان پایین است، افزود: کاهش قیمت بلیت سینما در اصفهان این هدف را عملی نمی‌کند، چراکه قیمت بلیت در اصفهان پایین است و این رویکرد نمی‌تواند نتیجه‌ای داشته باشد.

رییس اتحادیه سینماداران اصفهان با تأکید بر اینکه شمار سینماهای تهران بسیار بیشتر از اصفهان است، خاطرنشان کرد: تنوع فیلم‌ها در تهران به 10 الی 12 فیلم می‌رسد و این در حالی است که در اصفهان تنوع فیلم بین دو الی سه فیلم است. از این رو کاهش قیمت بلیت اثری نخواهد داشت .

نور پور با بیان اینکه با آغاز ماه مبارک رمضان در سینماهای ایران سانس فوق‌العاده گذاشته می‌شود، تصریح کرد: اصفهان نیز برنامه‌ای برای قرار دادن سانس فوق‌العاده در ایام ماه مبارک رمضان دارد و سانس فوق‌العاده از ساعت 10:30 شب آغاز خواهد شد.

رییس اتحادیه سینما داران اصفهان با اشاره به شب‌های قدر در ماه رمضان افزود: از شب نوزدهم تا بیست و یکم ماه مبارک رمضان سینماهای اصفهان تعطیل خواهد بود.

کامنت تابناک:

انگار جناب نورپور فراموش کردند که دو سالی می شود با وجود اینکه قیمت سینماهای تهران و یا شهرستان های دیگر در ماه مبارک رمضان نیم بها می شود، قیمت در اصفهان تغییری نمی کند!حالا تغییر قیمت ها که هیچ اما ای کاش در این ایام مبارک مسئولان مربوط و سینما داران محترم، با هم هماهنگی می کردند و حداقل فیلم های یکسان را اکران نمی کردند...

------------------

**کارگاه " حافظ خوانی " در قلمستان**

------------------

مقرر شده از این هفته یکشنبه‌ها کارگاه " حافظ خوانی " در مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان برگزار ‌شود.

مدیر این مرکز در گفتگو با خبرنگار ایمنا ضمن اعلام این خبر گفت: هویت هر ملتی را می‌توان در منابع ادبی و در سیره و سلوک مشاهیر و شخصیتهای بزرگ آنها جستجو کرد که بدون تردید کشور ما به دلیل برخورداری از چنین انسانهای بزرگی در طول تاریخ، از هویتی غنی و افتخار آمیز برخوردار است.

مرتضوی افزود: حافظ شیرازی نیز از جمله این افراد است که با برجای گذاشتن غزلیات ماندگار خود، میراثی غنی در عرصه دیانت و انسانیت را برای ما به یادگار گذاشت.

ی ادامه داد: مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان نیز که عمده فعالیتش در حوزه ترویج فرهنگ ادبی و تقویت قوای داستان نویسی افراد علاقمند و مستعد است، با برگزاری کارگاه حافظ خوانی سعی در معرفی هرچه بیشتر و بهتر این شاعر بزرگ دارد.

وی خاطرنشان کرد: این کارگاه با تدریس دکتر حیدرنیا، از اساتید متخصص در این زمینه برگزار می‌شود.

مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان همچنین از برگزاری این دوره در روزهای یکشنبه هر هفته خبر داد و تصریح کرد: این دوره از ابتدای تیرماه، بعدازظهر روزهای یکشنبه برگزار می‌شود و علاقمندان می‌توانند جهت ثبت‌نام به مرکز قلمستان واقع در خیابان علامه امینی، ساختمان باغ غدیر مراجعه کنند.

کامنت تابناک:

یکی نیست به این مدیر بزرگ و دغدغه مند فرهنگ اصفهان خاطرنشان کند، جناب دغدغه هویت ملی مخاطب این برنامه دقیقا چند نفر است؟! حداقل برای بهتر شدن شرایط خودتان و سهولت شرکت کنندگان دغدغه مند هویت ملی و دوست دار حضرت حافظ فرهنگسرا یا مرکز نزدیک تری را به مرکز شهر انتخاب می کردید تا مردم بتوانند در این مراسم شرکت کنند!

------------------

"کشف دوباره سینما توسط تالار هنر اصفهانJ"

------------------

پیش نوشت تابناک:

 دوستداران سینما جهان که الآن یعنی در حال حاضر یکی از دغدغه های بزرگ زندگی شان این است که چرا کسی از فیلم های کلاسیک استقبال نمی کند و وقت خود را برای تماشای این فیلم ها قرار نمی دهد و در ستایش آلفرد هیچیکاک مقاله نمی نویسد و شب با سینما برگزار نمی کند، در طول ماه مبارک رمضان دست به کشف سینما زدند به گونه ای که به همت تالار هنر وابسته به سازمان فرهنگي تفريحي شهرداري اصفهان، در طول این ایام آثار سینمای جهان را به نمایش می گذارند.

برنامه "سينما سينما"‌ با هدف كشف دوباره سينما بر پرده نقره اي و در قالب اكران منتخبي از برترين فيلم هاي تاريخ سينما به همت تالار هنر وابسته به سازمان فرهنگي تفريحي شهرداري اصفهان برگزار مي شود.

به گزارش روابط عمومي تالار هنر اصفهان ، اين فيلم ها با بهترين كيفيت و زير نويس فارسي اكران مي شوند.

اكران فيلم هاي مورد نظر از يكم تا سي و يكم تير ماه ساعت 18:15 در سالن اصلي(سينما) تالار هنر صورت خواهد گرفت.

يكي از مهمترين اهداف اين برنامه لذت و درك بهتر فيلم هاي مهم تاريخ سينما در سالن سينما، بر پرده بزرگ و با كيفيت استثنايي است تا مخاطبين، علاقه مندان و دانشجويان سينما بتوانند حداكثر استفاده را از تماشاي فيلم هاي مورد علاقه خود ببرند.

برنامه "سينما سينما "با اكران فيلم "جاده" به كارگرداني فدريكو فليني محصول كشور ايتاليا روز دوشنبه يكم تير ماه آغاز مي شود.

شايان ذكر است؛ اين برنامه به صورت رايگان برگزار خواهد شد و روزهاي 15 تا 18 تير ماه مصادف با شهادت حضرت علي(ع) و شب هاي قدر برنامه برگزار نخواهد شد.

کامنت تابناک:

ببخشید دقیقا ما الآن تو چه ماهی قرار داریم؟الآن ماه رمضان؟!

اینجا ایران...؟!

یعنی در طول سال زمان دیگری نبود؟

بسته فوق العاده تابناک:

میگم یکم از اون پولایی هست که میدین هنرمندان و اصحاب مربوط یا غیر مربوط هنر را دعوت می کنید برای جشنواره کودک، میان دورهمی دوستانه تو بهترین هتل های شهر، میخورن، میخوابن و میگردن و آخرش هم چند تا مصاحبه می کنند که ما در صحنه بودیم! یکم از اون پولا را بدید چند تا از همین جوان های علاقه مند به سینما درباره ماه رمضان و سبک زندگی مردم شهر در این ماه فیلم بسازند و در ایام ماه رمضان هم به جای کشف سینمای جهان اون فیلم ها را اکران کنید! اینم تهش عنوان داره ها، میشید مدیر نمونه در عرصه تولیدات سبک زندگی در حوزه ماه مبارک رمضان، حداقل به یه دردی هم خوردید، والا!

پینوشت آخر:
از این هفته، سه شنبه ها منتظر بسته کامنت دونی فرهنگی باشید!!!!
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار