رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان سمنان از آغاز مرحله دوم واکسیناسیون تب برفکی در دام های سنگین این استان خبر داد.
کد خبر: ۵۱۷۱۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۱ 30 October 2017

به گزارش تابناک سمنان و به نقل از باشگاه خبرنگاران، مهدی اصغری رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان سمنان با اعلام این خبر گفت : در این مرحله حدود 40 هزار راس گاو و گوساله مایه کوبی می شوند.


وی در ادامه با اعلام اینکه هزینه و تزریق واکسن رایگان است افزود: در این فاز نیز از واکسن های روغنی خارجی که به صورت عضلانی به دام ها تزریق می شود، استفاده خواهد شد.


رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اضافه کرد: تب برفکی نوعی بیماری ویروسی و به‌شدت واگیردار است که سریع منتشر می‌شود و به دلیل شیوع گسترده تب برفکی، واکسیناسیون دام‌ها به‌تنهایی نمی‌تواند برای کنترل و پیشگیری از این بیماری مؤثر باشد، بنابراین باید مقررات و ضوابط بهداشتی و قرنطینه‌ای نیز رعایت شود و دامداران از خریدوفروش دام بدون مجوز خودداری کنند.


وی ادامه داد: برای اجرای کامل و دقیق این واکسیناسیون در واحدهای صنعتی، نیمه صنعتی و روستایی اکیپهای واکسیناسیون دامپزشکی دولتی و خصوصی به مدت یکماه از تاریخ 6 آبان ماه 96 لغایت 6 آذر ماه دام های سنگین استان سمنان را واکسینه می کنند.


اصغری در پایان علائم بیماری تب برفکی را زخم دردهان، زبان، پستان و سم حیوان عنوان کرد و از دامدارن عزیز درخواست نمود: اگر موردی از علائم بیماری تب برفکی را مشاهده کردند به اداره دامپزشکی محل اقامت خود و یا سامانه اطلاع رسانی 1512 اداره کل دامپزشکی استان سمنان گزارش نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار