کد خبر: ۵۱۷۵۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲ 31 October 2017
تعدادی از بازنشستگان سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به عدم پرداخت مطالبات خود در جلوی محل استانداری تجمع کردند.

 ظهر امروز تعدادی از بازنشستگان سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد در جلوی محل استانداری این استان تجمع و نسبت به عدم پرداخت مطالبات خود اعتراض کردند.

«مجید خوب» یکی از بازنشستگان جهاد کشاورزی در این خصوص به خبرنگار کبنا، گفت: تجمع کنندگان ۱۲۰ کارمند سازمان جهاد کشاورزی هستند که حدود یک سال از این سازمان بازنشسته شدیم، اما هنوز مطالبات ما پرداخت نشده است.

تجمع اعتراضی بازنشستگان جهاد کشاورزی جلوی استانداری + تصاویر
«خوب» با ادعای اینکه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کارمندان را به «زور» بازنشسته کرده است، اظهار داشت: این در حالی است که آقای «نوبخت» معاون رئیس جمهور طی نامه‌ای به رئیس جهاد کشاورزی استان اعلام کرد تا وقتی که مطالبات کارمندان این سازمان پرداخت نشودو تکلیف آنها مشخص نشود، کسی را بازنشسته نکنید، اما آقای گوهرگانی به دلیل اینکه بتواند تعدادی نیروی را در این سازمان استخدام و جایگزین بازنشسته ها کند، با «زور »کارمندان سابقه دار را بازنشسته و اعلام کرد که اگر کارمندان در بهمن ماه ۹۵ بازنشسته شوند، مطالباتشان در فروردین ۹۶ پرداخت می شود.
رحمت یکی دیگر از افراد معترض نیز به کبنا گفت: زن و فرزندانم حق و حقوقی دارند و هزار بدبختی داریم و نمی‌دانیم چیکار کنیم، من هم جانباز و ایثارگر هستم، همه ی این افرادی که در این مکان جمع کرده‌اند، رزمنده، ایثارگر، جانباز و خانواده شهید هستند، چرا باید یکسال مطالبات ما پرداخت نشود.
این بازنشسته سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با بیان اینکه جانباز ۲۵ درصد هستم، اظهار کرد: بنیاد شهید برای استخدام فرزندم نامه‌ای نوشت که طبق قانون فرزندم می‌تواند در این سازمان استخدام شود، اما هیچ توجه‌ای به این نامه از سوی مسوولان جهاد کشاورزی نشد.

یکی از بازنشستگان به کبنا، می‌گوید: ۴ فرزندم با تحصیلات عالی اکنون در خانه بیکار نشسته‌اند، و رئیس سازمان جهاد کشاورزی اعلام کرد که بازنشسته شوید، ما هم با درخواست تامین اعتبار بازنشسته شدیم، اما متاسفانه آقای گوهرگانی این صحبت ها را رد می‌کند که اصلا همچنین قولی را به شما نداده‌ام، حالا که بازنشسته شدیم، باید از سازمان برویم. و از تامین اعتبار و پول خبری نیست.

تقوی دیگر فرد بازنشسته سازمان جهاد کشاورزی در گفت و گو با کبنا، اظهار کرد: برای مطالبات خود بارها به سازمان بازرسی استان و استانداری مراجعه کردیم، و فقط وعده وعید می‌دهند و هیچ کاری هم نمی‌کنند.

او می‌گوید: ۳۰ سال در سازمان جهاد کشاورزی خدمت کردم، و در هر خانواده چند لیسانس بیکار وجود دارد، فرزندان ما را در این سازمان استخدام نکردند و امروز هم هیچی به ما تعلق نگرفته است.

تجمع اعتراضی بازنشستگان جهاد کشاورزی جلوی استانداری + تصاویر
این فرد معترض ادامه می‌دهد که پسرم ۳۰ سال سن دارد و هنوز ازدواج نکرده، و برای دختر دم‌بخت خود نمی‌توانم جهیزیه تهیه کنم. و وقتی هم از درد مشکلات تجمع می‌کنیم، آقایان مسئول هم می‌گویند این ماه، ماه آینده و روز آینده، الان نزدیک به ۱۲ ماه است که از این اتفاق می‌گذرد و هنوز هیچ جواب درست و حسابی هم نشنیده‌ایم.

فرد دیگری با نگرانی و با صدای بلند می‌گفت؛ همه این آقایان بچه‌های جهاد هستند، از زمان جنگ اینها سنگرسازان بی‌سنگر بودند، و همه جبهه رفته هستند و همه کمتر از ۵ سال، جبهه ندارند، همه درصد جانبازی دارند و بچه‌های جهاد همیشه مشخص هستند. اما تاکنون هیچ گونه مزایایی به ما نداده‌ند و امروز آمدیم، پشت درب استانداری تجمع کردیم و آقایان با لحن تهدیدآمیز با ما صحبت می‌کنند، ما با تهدید آقای گوهرگانی بعد از ۳۰ سال سابقه و زحمت و بدبختی اخراج‌مان می‌کنند، و حتی یک تشکر خشک و خالی از ما نکردند.

این فرد معترض تاکید می‌کند؛ همه جانباز هستیم و خدمت کردیم و وقتی می‌رویم جهاد کشاورزی و می‌گویم که حداقل یکی از فرزندان ما را سرکار بگذارید، با بی‌توجهی ما را کنار می‌گذارند و از آن طرف فامیل‌های خودشان را به کار می‌گیرند، افرادی را سرکار گذاشتند که اصلاً سهمیه ایثارگری و جانبازی هم ندارند. به ما می‌گویند که بچه شما رشته عمران است و حقی ندارد. و باید رشته‌اش کشاورزی باشد، اما الان ۲۶۰ نیرو را استخدام کرده‌اند که اصلاً رشته اش کشاورزی نیست.

وی در ادامه افزود: چرا برای استخدامی‌های استان، آزمونی برگزار نمی‌شود که نخبه‌گان و باسوادان به کار گرفته شوند. فرزندان ما هم لیسانس و فوق لیسانس هستند.
 
 

این فرد مدعی شد؛ ۲۶۰ نفر بدون ضابطه در سازمان جهاد کشاورزی استان استخدام شدند، که این افراد فامیل معاونین و روسای استان و همچنین فامیل‌های رئیس برنامه بودجه استان هستند.
یکی دیگر از افراد معترض نیزتجمع اعتراضی بازنشستگان جهاد کشاورزی جلوی استانداری + تصاویر گفت: جانباز ۳۵ درصد با ۳ سال سابقه حضور در جبهه را دارم، و ۳۱ سال در روستاهای بویراحمد مشغول به کار بودم، برای استخدام یکی از فرزندان بیکارم از بنیاد شهید کشور نامه‌ای برای رئیس جهاد کشاورزی صادر شد، اما آقای گوهرگانی گفت که «من هرکاری که بخواهم، انجام میدهم.»
این فرد در ادامه افزود: فرزندم در آزمون استخدامی جهاد کشاورزی قبول شد، اما رئیس سازمان جهاد کشاورزی اخراجش کرد، و گفت که «افرادی که خودمان انتخاب کردیم، را استخدام می‌کنیم.» اما الان ۲۶۰ نیرو را استخدام کرده‌اند که اصلاً رشته آنها کشاورزی نیست.

وی بیان کرد: طبق ماده ۴۸ قانون، فرزندان ایثارگر باید در سازمان‌ها استخدام شوند، اما به بنیاد شهید استان هم گفتیم که «آقای گوهرگانی به این قانون، پوست پیاز بها نمی‌دهد.» آقای گوهرگانی به بیناد شهید استان گفت که این سازمان نیرو لازم ندارد.

این فرد در ادامه بیان کرد: به آقای گوهرگانی گفتم که ۲۱۰ نیرو استخدام کردی، حداقل یکی از فرزندان بیکار ما را هم استخدام می‌کردی، اما ایشان این موضوع را نپذیرفت.
وی مدعی شد؛ از این تعداد استخدام‌های بی‌ضابطه در سازمان جهاد کشاورزی استان، برخی از آنها از فامیل‌های مدیران و مسئولان این استان هستند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بهزاد بهروزه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
من پدرم کارمند مرکز تحقیقات کشاورزی جیرفت بوده و ایثارگر هم است اما دوبرادر که تحصیل کرده هم هستیم ما را سرکار نگرفتند در حالی که ریس این مرکز 30نفر از اقوام خود را سر کار گرفته تو را ابوالفضل پیگیری کنید تو را قران پیگیری کنید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار