مشاور امور بانوان دانشگاه علوم پزشکی قزوین:
مشاور امور بانوان دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: شاخص کم‌تحرکی در جمعیت زنان استان 90 درصد و در جمعیت مردان 85 درصد است.
کد خبر: ۵۱۹۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۴ 04 November 2017
به گزارش تابناک از قزوین، ناهید یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: با توجه به سبک زندگی امروزی جامعه که به سمت کم تحرکی سوق پیدا کرده است و کم‌تحرکی خود به عنوان یکی از فاکتورهای خطر و زمینه‌ساز در ابتلا به بیماری‌ها به شمار می‌رود که از این بین بیماری‌های قلبی عروقی، پوکی استخوان، سرطان‌ها، دیابت و پرفشاری خون را می‌توان نام برد.

وی افزود: با توجه به اینکه شاخص کم‌تحرکی در جمعیت زنان استان 90 درصد و در جمعیت مردان 85 درصد است، با افزایش فعالیت بدنی، رعایت سبک زندگی سالم از جمله تغذیه سالم، کنترل استرس‌ها و پرهیز از دخانیات می‌توان عامل خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها را کاهش داد.

مشاور امور بانوان دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: از آنجایی که رکن اساسی سلامت جامعه و فرهنگ‌سازی بانوان هستند، می‌توان با آموزش منظم و مستمر به آنان به تغییر نگرش و رفتار خانواده‌ها کمک کرد.

یزدی تصریح کرد: برای رسیدن به اهداف سلامت بانوان برنامه فرهنگی ورزشی بانوان شاغل در دانشگاه علوم پزشکی قزوین  به مناسبت بزرگداشت هفته سلامت زنان با شعار «ورزش، نسخه رایگان برای سلامت زنان» در پارک ملاخلیلا با همت دانشگاه علوم پزشکی قزوین و همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، سازمان پارک‌ها و فضای سبز و نیروی انتظامی استان قزوین برگزار شد.

این مسؤول در پایان استقبال بانوان شرکت‌کننده در این برنامه را مطلوب دانست و ادامه داد: این برنامه با حمایت رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین و معاونت توسعه مدیریت و منابع نیروی انسانی و هماهنگی‌های لازم با حوزه امور بانوان دانشگاه، دفتر نهاد رهبری دانشگاه، روابط عمومی دانشگاه، اداره تربیت‌بدنی دانشگاه، معاونت بهداشتی و سایر معاونت‌ها، و مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین برگزار و اجرا شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار