رییس پیشکسوتان آفرود استان تهران گفت: درست نیست که با برپایی همایش‌های غیر اصولی و بدون هدف در کویر، محیط زیست را مورد هجوم و تاخت و تاز قرار دهیم.
کد خبر: ۵۲۲۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۱ 10 November 2017

به گزارش تابناک : ساسان شیبانی در خصوص اتفاقات اخیر و خسارت آفرود سواران به منطقه مرنجاب اظهار کرد: هر کار غیر اصولی محکوم به شکست و نابودی است و همایش غیر اصولی و بی هدف و صرفا تفریحی هفته گذشته آفرود سوران کویر مرنجاب از هر نظر محکوم و اشتباه است و باید با عاملان آن برخورد شود.

وی افزود: صرف اینکه عده ای جمع شوند و برای تفریح و کری خواندن طبیعت بکر کویر را شخم بزنند و به محیط زیست و منابع طبیعی منطقه خسارت وارد کنند از دید هر فردی محکوم و نادرست است زیرا این منطقه خسارت زیادی متحمل می شود. این افراد با تخریب محیط زیست و طبیعت بکر کویر در موقعیت حساس مرنجاب و برای تخلیه هیجانات شخصی باعث مسدود شدن ورود همه آفرود سواران شدند و این حق را از تورهای دیگر هم گرفتند.

شیبانی با ابراز ناراحتی و تاثر شدید از این اتفاق تصریح کرد: این درست نیست عده ای تنها به خاطر وضعیت مالی خوب و توانایی داشتن ماشین شاسی بلند این اجازه را به خود بدهند که میراث میلیون ها سال عمر زمین را از بین ببرند و موجب تخریب اقلیم و محیط زیست شوند و این کویر را از نفس بیاندازند.

وی افزود: شرایط طبیعت حکم می کند پس از ورود به حریم و خاک کویر آن را بهتر از اول رها کنیم و با مهربانی با خاک و جانوران این طبیعت بکر رفتار کنیم و باید نسبت به کویر احساس مسئولیت بیشتری داشته باشیم.

این پیشکسوت آفرود گفت: اینک از تمام عوامل سافاری آران و بیدگل می خواهم با جدیت بیشتر اتفاقات کویر را رصد کنند و هر گونه کمکی نیاز است اعلام کنند تا با همکاری هم به این کویر خسته از دست افراد بی مسئولیت کمک کنیم تا نفسی به راحتی بکشد، باید مسئولان شهرستان کمک کنند تا سافاری به وظایف و مسئولیت خود که همانا کمک به سلامت و صلابت محیط زیست و منابع طبیعی است بیشتر عمل کند.








منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار