رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای طیور دامپزشکی استان بوشهر از اجرای طرح واکسیناسیون علیه بیماری نیوکاسل در طیور روستایی خبر داد.
کد خبر: ۵۲۴۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷ 14 November 2017
یوسف سعادت صبح سه‌شنبه در حاشیه اجرای این طرح اظهار داشت: با هماهنگی های بعمل آمده با مسئولان استان و همچنین سازمان دامپزشکی کشور طرح واکسیناسیون طیور روستایی بر علیه بیماری نیوکاسل در روستاهای شبانکاره دشتستان انجام شد.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور دامپزشکی استان بوشهر افزود: طیور بومی در سطح استان از ذخائر ژنتیکی محسوب می‌شوند که با انجام واکسیناسیون و مراقبت‌ها باید در حفظ آن کوشا باشیم.

وی ادامه داد: نیوکاسل یک بیماری استراتژیک و اخطار کردنی است که در صورت عدم مقابله و واکنش سریع، این بیماری می‌تواند جمعیت طیور کشور را با مخاطره جدی همراه کند.

سعادت تاکید کرد: برای اجرای هرچه بهتر این طرح باید یک روز قبل از اجرای طرح طیور محصور شوند و به دلیل اینکه واکسیانسیون به‌صورت آشامیدنی خواهد بود.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور دامپزشکی استان بوشهر افزود: طیور باید هشت ساعت قبل از واکسیناسیون تشنه نگهداشته شوند و همچنین دقت شود که واکسن باید در طی ۲ ساعت توسط پرندگان مصرف شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار