رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از ویزیت رایگان بیش از 50 هزار راس دام سبک در مناطق زلزله زده استان خبر داد.
کد خبر: ۵۲۶۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹ 19 November 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک، دکتر مجید همتی با اشاره به حضور کارشناسان دامپزشکی از ساعات ابتدایی وقوع زلزله در مناطق آسیب دیده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اکیپ های سیار درمانی شامل همکارانی از اداره کل دامپزشکی، سازمان نظام دامپزشکی، بخش خصوصی، دانشکده دامپزشکی و همچنین بسیج دامپزشکی در این مناطق حضور دارند و به کمک رسانی مشغول هستند.

وی افزود: تاکنون در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه بیش از 50 هزار راس دام سبک و بالغ بر یک هزار راس دام سنگین ویزیت و معاینه شدند و دام هایی که مصدوم بودند و به درمان نیاز داشتند مورد درمان قرار گرفتند.

به گفته رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، 37 راس دام سبک و 7 راس دام سنگین نیز که به علت شکستگی های حاد قابلیت درمان نداشتند به کشتارگاه اعزام و کشتار شدند.

دکتر همتی با بیان اینکه اقدامات درمانی فعلا ادامه دارد، گفت: بعد از ساماندهی اوضاع فعلی چند کلینیک سیار دامپزشکی در منطقه حضور خواهند داشت و تمام دام های مصدوم را درمان خواهند کرد.

این مقام مسئول همچنین از اهالی مناطق زلزله نیز خواست که هرجا مشکل مصدومیت دام و نیاز به درمان داشتند از طریق سامانه های تلفنی 1512 و پیامکی 100010001512 با کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در میان بگذارند تا در اسرع وقت اقدامات درمانی را انجام دهند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار