همزمان با هفته قوه قضاییه اردوگاه کار درمانی و حرفه‌آموزی دشتستان ویژه زندانیان مواد مخدر با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر افتتاح شد.
کد خبر: ۵۲۹۷۳
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۶ 25 June 2015
تابناک بوشهر: همزمان با هفته قوه قضاییه اردوگاه کار درمانی و حرفه‌آموزی دشتستان ویژه زندانیان مواد مخدر ظهر امروز در دشتستان افتتاح شد.

مدیرکل زندان‌های استان بوشهر دراین مراسم با بیان اینکه فعالیت‌های مهمی در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در حوزه زندان‌های استان بوشهر اجرا می‌شود اظهار داشت: اکنون علاوه بر حرفه‌آموزی در زندان فعالیت‌های اقتصادی در حوزه‌های تولیدی انجام می‌شود که زمینه اشتغال برخی از زندانیان فراهم شده است.

حمیدرضا حیدری گسترش فعالیت‌های آموزشی، اشتغال و حرفه آموزی در زندان‌ها را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: اکنون کارگاه تولید لامپ کم مصرف با 70 نفرظرفیت اشتغال، مجتمع کشاورزی دشتستان با ظرفیت 200 نفر، مجتمع دامپروری دشتی با ظرفیت 50 نفر و دو مزرعه پرورش میگو با ظرفیت اشتغال 70 نفر راه‌اندازی شده که زمینه اشتغال مددجویان زندانی را فراهم کرده است.

وی با اشاره به نقش مهم حرفه‌آموزی در زندان‌ها گفت: زندانیان پس از حرفه‌آموزش در صورت قبولی موفق به دریافت گواهینامه پایان دوره می‌شوند که نقش مهمی در مراقبت خروج از زندان دارد.

مدیرکل زندان‌های استان بوشهر از کاهش بازگشت زندانیان به زندان خبرداد و گفت: فراهم شدن اشتغال کاهش زندانیان به زندان در پی دارد به‌گونه‌ای که از 23 درصد بازگشت زندانیان استان بوشهر به زندان، با فراهم شدن اشتغال آنها اکنون  به 3 درصد کاهش یافته است.

حیدری تاکید کرد: مهم‌ترین پیشگیری از وقوع جرم اشتغالزایی است چراکه عدم ایجاد اشتغالزایی در جامعه مساوی با افزایش بزهکاری وجرائم است.

وی با اشاره به جداسازی مجرمان زندانی افزد: جداسازی زندانیان و طبقه‌بندی آنها یکی از برنامه‌های مهم این اداره کل است تا مشکلات زندانیان دیگر بر بقیه زندانیان تاثیرگذار نباشد.

مدیرکل زندان‌های استان بوشهر با اشاره به اینکه اردوگاه کاردرمانی و حرفه‌آموزی دشتستان ظرفیت 300 نفر دارد گفت: این اردوگاه ظرفیت یک‌ هزارنفر دارد که با تکمیل آن به این ظرفیت می‌رسد.

وی با بیان اینکه اردوگاه یاد شده به عنوان نخستین مرکز حرفه آموزی و کاردرمانی زندانیان در استان بوشهر است گفت: این اردوگاه مجهز به کارگاه آموزشی صنایع دستی، 70 هکتار اراضی کشاورزی، مجتمع پرورش دام و طیور، باغ نخیلات و مزرعه کشت صیفی است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار