سرپرست جدید جهاد دانشگاهی قزوین:
سرپرست جهاد دانشگاهی قزوین اظهار کرد: جهاد دانشگاهی به دنبال پیشرفت پایدار و علم‌محور کشور است، این نهاد انقلابی همواره به دنبال این بود که با تولید علم و‌ فناوری، فضای عمومی کشور را به سمت اشتغال‌زایی، تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و اعتلای فرهنگی پیش ببرد.
کد خبر: ۵۳۰۷۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱ 28 November 2017
فرشاد پیله‌چی سرپرست جدید جهاد دانشگاهی قزوین در گفتگو با تابناک قزوین اظهار کرد: جهاد دانشگاهی به‌عنوان یک‌نهاد عمومی غیردولتی رسالت‌های بزرگی را از سال ۵۹ برای خود مشخص کرده و حرکتی جهادگرانه برای تحقق رسالت‌ها و آرمان‌هایش تا به امروز هم ادامه داشته و به‌عنوان یک دستگاه اجرایی و یک مجموعه علمی و پژوهشی همواره به دنبال پیشرفت علمی کشور است.
سرپرست جهاد دانشگاهی عنوان کرد: جهاد دانشگاهی به دنبال پیشرفت پایدار و علم‌محور کشور است، این نهاد انقلابی همواره به دنبال این بود که با تولید علم و‌ فناوری، فضای عمومی کشور را به سمت اشتغال‌زایی، تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و اعتلای فرهنگی پیش ببرد.
این مسئول با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی به‌عنوان یک‌نهاد علمی در حوزه‌های مختلف تا به امروز توانسته خود را ثابت کند و دست‌آوردهای خوبی داشته باشد، گفت: همان‌طور که مقام معظم رهبری اعلام کردند، جهاد دانشگاهی از معدود رویش‌ها و دست‌آوردهایِ انقلاب و مولود مبارک انقلاب اسلامی است.
پیله‌چی افزود: مجموعه جهاد دانشگاهی در سراسر کشور فعالیت‌هایش را بر اساس رسالت‌ها و آنچه شورای عالی انقلاب فرهنگی بر دوش آن گذاشته دنبال می‌کند.
سرپرست جدید جهاد دانشگاهی قزوین با اشاره به این نکته که رویه این نهاد انقلابی در استان قزوین نیز به همین منوال بوده و در عرصه‌های آموزشی و فرهنگی و پژوهشی این راه را دنبال کرده است، افزود: ما تلاش می‌کنیم در حوزه‌های فرهنگی نیز به دنبال غنای فرهنگی استان در حد وسع خودمان باشیم و در حوزه‌های آموزشی به دنبال آموزش‌های اشتغال محور و یا دوره‌هایی که ارزش‌افزوده داشته باشد هستیم، آن‌گونه که اگر کسی مهارتی دارد، با افزایش مهارت خود در دوره‌های ویژه جهاد دانشگاهی به یک خروجی مناسب شغلی و مالی دست پیدا کند.
 پیله‌چی ورود جهاد دانشگاهی در حوزه‌های پزشکی، پژوهشی، هنر و معماری، انتشارات و غیره را نیز در زمینه‌های پژوهشی خوب ارزیابی و عنوان کرد: در حوزه پزشکی مرکز درمان ناباروری،  آزمایشگاه تشخیص طبی و نمایندگی بانک خون بند ناف رویان را ایجاد کرده‌ایم و به دنبال این هستیم که پروژه‌های شروع‌شده در ادامه همان روند ‌تقویت یابد.
وی افزود: همچنین به دنبال گرفتن مجوزها و اجرایی کردن طرح‌های خود در خصوص درمان سرطان سینه با همکاری پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی هستیم.
این مسئول با تأکید بر اینکه جهاد دانشگاهی همواره به دنبال موارد گزینش‌شده‌ای است که مغفول مانده تا کمکی به استان کند، اظهار کرد: راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری به دلیل نبود چنین مرکزی در سطح استان و وجود آمار بالای جمعیت افراد نابارور بود، امروز هم یکی از شایع‌ترین سرطان‌های استان به‌ویژه در بانوان سرطان سینه است، لذا تلاش خود را برای ورود در این حوزه انجام خواهیم داد تا بتوانیم ضمن انجام فعالیت‌های تحقیقاتی، زمینه درمان آسان‌تر و سریع‌تر بیماران را فراهم آوریم.
در پی ایجاد مرکز جامع توان‌بخشی و مرکز جامع طب تسکینی هستیم
پیله‌چی ادامه داد: با توجه به اعلام نیاز دانشگاه علوم پزشکی استان که باید از زحمات و‌ حمایت‌های آن‌ها تقدیر کرد، نیز در دو حوزه دیگر قصد ورود داریم و در پی اخذ مجوزهای آن در حوزه مرکز جامع توان‌بخشی و مرکز جامع طب تسکینی هستیم.
سرپرست جهاد دانشگاهی قزوین دستاورد این مجموعه در بحث آموزش و به‌ویژه آموزش‌های کوتاه‌مدت در سنوات گذشته را خیلی خوب و مؤثر ارزیابی کرد با توجه به برگزاری دوره‌های آموزشی اشتغال محور در این واحد عنوان کرد: افرادی که وارد مجموعه آموزشی ما می‌شوند بعد از گذراندن دوره‌های آموزشی ویژه وارد بازار کار می‌گردند و این باعث افتخار ما است. چراکه هدف ما همین موضوع است تا بتوانیم سهم خود را در کاهش آمار بیکاری استان ادا کنیم و بخشی از رسالت ما در حوزه اقتصاد مقاومتی نیز کمک به ایجاد اشتغال است.
این مسئول با اشاره به برنامه‌های آینده جهاد دانشگاهی برای آینده عنوان کرد: در حوزه پژوهشی و آموزشی، برنامه‌ای که برای ادامه ماجرا داریم این است که ضمن ایجاد دو قطب پژوهشی و آموزشی در استان، سهمی شایسته و پررنگ در گردش چرخ پیشرفت استان داشته باشیم.
پیله‌چی به اهداف ویژه خود در جهاد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: ما دو برنامه شاخص و کلیدی را در جهاد دانشگاهی استان قزوین دنبال می‌کنیم، نخست این‌که در حوزه‌ی زیربنایی بتوانیم با اجرای پروژه عمرانی ‌ساختمانی، به یک فضای ملکی درخور برای مجموعه دست‌یابیم، دومین برنامه نیز که به دوشاخه تبدیل می‌شود تثبیت در حوزه‌های درآمدی و همچنین تثبیت جایگاه مجموعه در استان قزوین است.
دغدغه‌های فرهنگی و مسئولیت‌های اجتماعی داریم
سرپرست جهاد دانشگاهی قزوین دغدغه‌های فرهنگی و مسئولیت‌های اجتماعی را جزء مأموریت‌های جهاد دانشگاهی برشمرد و عنوان کرد: جهاد دانشگاهی در ابتدا یک‌نهاد فرهنگی و بعد پژوهشی، علمی و آموزشی است، پس باید به جامعه خود توجه فرهنگی داشته باشد؛ ما نباید تنها به فکر خود باشیم و به‌عنوان یک انسان باید نسبت به محیط پیرامون خود و ‌دغدغه‌های اسلامی، دینی و فرهنگی اهمیت دهیم، هر آنچه کار فرهنگی در امور مختلف در جامعه و دانشگاه که در شأن جهاد باشد در جهاد دانشگاهی موردتوجه است و انجام آن را وظیفه خود می‌دانیم.
به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی قزوین، حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی کشور، روز شنبه سوم آذرماه جاری با صدور حکمی فرشاد ‌پیله‌چی را به‌عنوان سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان قزوین منصوب کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار