مدیرعامل شرکت فولادمبارکه:
تابناک: مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: واردات فولاد به صنعت فولاد ضربه وارد می کند و بیم آن می رود که با ادامه این روند، صنعت فولاد کشور از بین برود.
کد خبر: ۵۳۱۴۷
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲ 26 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، بهرام سبحانی در جمع خبرنگاران در اتاق بازرگانی اصفهان اظهارکرد: برای حمایت از صنعت فولاد کشور، دولت افزایش 15 درصدی تعرفه فولاد را تصویب کرد اما قیمت جهانی محصولات فولادی افت پیدا کرد و این مصوبه در عمل برای حمایت از صنعت فولاد بی اثر است.

وی تصریح کرد: برای حمایت از صنعت فولاد کشور نیاز است تا تسهیلات ویژه به صنعت فولاد کشور تخصیص یابد و یا از واردات فولاد به کشور جلوگیری شود.

سبحانی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع کم آبی و متهم کردن صنایع به استفاده از آب زیاد اشاره کرد و گفت: بحران کم آبی یک واقعیت است بویژه اینکه ما در منطقه خشک قرار داریم و این بحران روز به روز تشدید می شود.

وی افزود: براساس اعلام منابع رسمی 92 درصد آب در بخش کشاورزی و 2.5 درصد آن نیز در بخش صنعت مصرف می شود از اینرو چنانچه در بخش کشاورزی 10 درصد صرفه جویی شود، از هدر رفت بخش عظیمی از آب جلوگیری کرده ایم.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه ادامه داد: ذوب آهن اصفهان و فولاد مبارکه را مقصر اصلی خشکی زاینده رود معرفی می کنند در حالیکه به خوبی روشن است که بخش عظیمی از آب زاینده رود در منطقه لنجان به دلیل استفاده از روش غرقآبی برای کشب برنج هدر می رود.

وی افزود: ما باید با اصلاح شیوه آبیاری و نوع کشت از صرف زیاد آب در بخش کشاورزی جلوگیری کنیم و آب را در جایی مصرف کنیم که درآمد ملی داشته باشد.

سبحانی با بیان اینکه معنی اعلام آمار 2.5 درصدی مصرف آب توسط صنایع این نیست که صنایع در مصرف آب نباید صرفه جویی کنند، افزود: صنایع استان نیز برای صرفه جویی و مصرف بهینه آب باید برنامه ریزی کنند.

وی اظهارکرد: شرکت فولاد مبارکه از سال 70 تاکنون توانسته است 67 درصد مصرف آب خود را به ازای هر تن تولید کاهش دهد و با اجرای برنامه هایی از پساب برای فضای سبز استفاده کند.

گروه فولاد مبارکه اصفهان شامل فولاد مبارکه اصفهان، فولاد هرمزگان، امیرکبیر کاشان و ورق خودرو چهارمحال و بختیاری است.

محصولات شرکت فولاد مبارکه شامل کلاف و ورقهای سرد و گرم، کلافهای اسیدشویی شده، کلاف نوار باریک و تختال است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار