جعفری را نه‌ تنها به خاطر عطر و طعم مطبوعش به صورت پخته در انواع و اقسام غذاها مورد استفاده قرار می ‌دهند، بلکه برخی آن را به دلیل خواص زیادی که دارد به صورت خام نیز به رژیم غذایی شان اضافه کرده ‌اند.
کد خبر: ۵۳۳۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱ 04 December 2017

به گزارش تابناک : جعفری اگرچه مانند دیگر سبزی ‌ها سرشار از ویتامین‌ های مختلف و همچنین املاح و موادمعدنی مفید است ولی به لحاظ آهن، ویتامین‌های آ و ث، فسفر، پتاسیم، کلسیم و ید، منبعی غنی به حساب می ‌آید؛ به‌ طوری که به عنوان مثال مقدار ویتامین ث موجود در آن از تمام سبزی‌ ها بیشتر است.

در اینجا ۸ دلیل شگفت انگیز برای بهره بردن از خواص سلامتی جعفری وجود دارد:

جعفری سرشار از ویتامین ث است: جعفری سرشار از ویتامین ث برای جلوگیری از بیماری هایی مانند اسکوربوت، پوسیدگی لثه ها و شرایط فوق العاده دردناک دیگر است. ویتامین ث همچنین به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. تقریبا می توان گفت جعفری سه برابر پرتقال ویتامین ث و ۲ برابر اسفناج آهن دارد و مصرف منظم آن، خطر ابتلا به بیماری های خودایمنی مانند آرتریت روماتوئید را به میزان چشمگیری کاهش می دهد.

جعفری باعث بهبود عملکرد کلیه می شود: جعفری یک گیاه ادرار آور است و مصرف آن کمک زیادی به عملکرد صحیح کلیه ها می ‌کند و باعث از بین رفتن سنگ و پیشگیری از بروز عفونت ‌های مداوم می ‌شود. این سبزی سرشار از ویتامین ‌ها، مواد معدنی و آنتی ‌اکسیدان ‌ها است که به پاکسازی کلیه ‌ها و دفع توکسین ‌ها یا همان سموم بدن کمک می‌ کند.

جعفری به تنظیم فشار خون کمک می کند: این گیاه حاوی مقادیر کافی از اسید فولیک است؛ یک نوع ویتامین که در اقلام غذایی مانند نخود، عدس، پرتقال، گندم، چغندر، کلم بروکسل و اسفناج نیز یافت می شود. تحقیقات محققان دانشگاه هاروارد نشان می دهد که مصرف غذاهای سرشار از اسید فولیک منجر به تنظیم فشار خون و تولید و حفظ سلول های جدید می شود. اسید فولیک علاوه بر این، منجر به جلوگیری از آسیب دی ان آ می شود که خود عامل بروز سرطان است. بنابراین اگر شما در مورد خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سرطان ها نگران هستید، می توانید مقادیر بیشتر جعفری را به رژیم روزانه خود اضافه کنید.

جعفری سرشار از ویتامین کا است: ویتامین کا یک ماده مغذی فوق العاده مهم برای کمک بدن در برابر پاسخ به آسیب ها است. ویتامین کا به فرایند لخته شدن خون کمک می کند و در کاهش خطر ابتلا به آسیب های استخوانی و دوام استخوان ها موثر است.

جعفری به هضم غذا کمک می کند: هر ساله میلیون ها آمریکایی با طیف گسترده ای از مشکلات گوارشی از جمله سندرم روده تحریک پذیر دست و پنجه نرم می کنند و به درمان های دارویی متوسل می شوند اما جعفری یک راه درمانی طبیعی برای این مشکلات است. دلیلش هم این است که این گیاه حاوی ترکیباتی برای هضم موثرتر غذا است و مشکلاتی مانند قولنج، نفخ و یبوست را در دستگاه گوارش کاهش می دهد.

جعفری به پیشگیری از ریزش مو کمک می کند: به گزارش انجمن پوست آمریکا، هر ساله آمریکایی ها بیش از ۳ میلیارد دلار هزینه برای جلوگیری از ریزش مو صرف می کنند. این در حالی است که مصرف جعفری تا حد زیادی از ریزش مو جلوگیری می کند.

جعفری از درد مفاصل می کاهد: این گیاه یک راه مقرون به صرفه و اشتها آور برای محدود کردن دردهای مفصلی است. دلیلش هم این است که خواص ضد التهابی دارد و می تواند التهاب در اطراف مفاصل را در بیماران مبتلا به آرتروز کاهش دهد. مصرف جوشانده حاصل از ۳۰ تا ۴۰ گرم جعفری خشک شده در یک لیتر آب ورم مفاصل همراه با درد و روماتیسم را تسکین می دهد.

جعفری با سرطان سینه مبارزه می کند: این گیاه سرشار از مواد غذایی مفید مانند فلاونوئیدها است؛ رنگدانه هایی که در اغلب گیاهان یافت می شود. فلاونوئیدها منجر به کاهش تکثیر سلول های سرطان سینه می شوند.





منبع: آوای سلامت

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار