تابناک مرکزی: مدیر فرودگاه اراک گفت: به منظور توسعه فرودگاه اراک بهسازی و مناسب‌سازی جاده فرودگاه اراک با تخصیص اعتبار مورد نیاز در سال آینده در دستور کار استان قرار گرفت.
کد خبر: ۵۴۰۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۳ 19 December 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایسنا؛ رحیم حسین‌نسب در خصوص بازدید استاندار مرکزی از فرودگاه اراک عنوان کرد: فرودگاه اراک در سال 1376 تاسیس شد و تا سال 94 عملا دچار رکود و تعطیلی بود، اما بواسطه حمایت مجموعه استان، استاندار وقت و سرمایه‌گذاری سازمان همیاری شهرداری‌ها مجدد احیا شد.

وی با اشاره به اینکه کلیه مسائل موجود در مسیر توسعه پروازها در فرودگاه اراک به مسئولان ارشد استان منتقل شد، افزود: اخیرا شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران برای حضور در استان مرکزی و توسعه پروازها اعلام آمادگی کرده است و باید این حضور در استان مرکزی تداوم یابد.

حسین نسب با تاکید بر اینکه این تداوم حضور مسئولان ارشد استان و حمایت های لازم را خواستاریم، افزود: پرواز تهران برای فرودگاه اراک در واقع مادر پروازهاست و حضور شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی و هواپیماهای ATR 72 که با هدف پروازهایی با فواصل کوتاه تعریف شده است در استان مرکزی، مقدمه پروازهای تهران است و فواصل کوتاه را تکمیل می‌کند. بر همین اساس راه‌اندازی آن در فرودگاه اراک ضروری است.

وی با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای راه‌اندازی دفتر این شرکت در استان مرکزی بیان کرد: شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی نیز خود پیگیر تسریع در راه‌اندازی این دفتر در اراک است و قطعا از فردا پیگیری لازم جهت جانمایی و واگذاری دفتر البته به صورت موقت انجام می‌شود تا عوامل مرتبط با شرکت در استان مستقر شوند.

مدیر فرودگاه اراک افزود: در این جلسه مقرر شد که کارگروهی با عنوان کارگروه تخصصی توسعه فرودگاه اراک هر 10 روز یکبار به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی در قالب رسیدگی به امور فرودگاه، توسعه پروازها و ... برگزار شود.

وی با بیان اینکه بهسازی جاده منتهی به فرودگاه اراک از مسیر کنارگذر اراک در حال مطالعه است، اظهار کرد: با دستور استاندار مرکزی مقرر شد که جهت تعریض و نصب چراغ جهت روشنایی مناسب جاده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی برای سال آینده اعتبار مورد نیاز را اختصاص دهد.

حسین نسب اضافه کرد: براساس تصمیمات اتخاذ شد مقرر است جهت احیای این جاده رفاهیات شهر که شهرداری اراک متولی آن است اعم از شهربازی، نمایشگاه و ... با هماهنگی لازم به سمت فرودگاه و حاشیه جاده منتقل شود و روند احیای جاده و توسعه فرودگاه دنبال شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار