بسته خبری ویژه «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند «مصباح یزدی نمی‌تواند رهبراصول گرایان باشد» رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۴۱۲۴
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴ 28 June 2015
انتقاد شدید حائری شیرازی از هاشمی

آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی، عضو مجلس خبرگان رهبری طی نامه سرگشاده به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نسبت به اظهارات اخیر وی مبنی بر اینکه 8 سال دولت گذشته مثل مرض هاری بود واکنش نشان داد. وی در بخشی از این نامه خطاب به آقای هاشمی می نویسد، «امروز هر کسی بخواهد از تندرویِ بر ضد دولت سابق، کلمه ای بگوید باید قید آبروی خود را بزند که شما از فرد عاصیِ بر رهبری حمایت می‌کنید. این وضع دوستان سابق ایشان. آنها که مخالف بودند، بدتر. شما همیشه می گویید عدالت، میانه روی. اینکه حاکمیت هشت ساله گذشته را حتی خاکستری نبینیم و سیاه مطلق بدانیم، میانه روی است؟اینطور نیست. دولت سابق آرزوهای بعضی انسان‌ها را عملی کرد و آروزی بخشی از اقشار ضعیف را برآورد.استان فارس آرزوی راه آهن داشت امروز به آرزوی خود رسیده است. متوسط جامعه مایوس از خانه دار شدن بودند الان صاحب خانه اند. وضع خانه های اجاره ای اگر قابل تحمل باشد، به جهت صاحب خانه شدن بسیاری از مستاجرین است و اگر قابل تحمل نباشد، بدانید اگر خانه سازی ها نبود، وضع بدتر بود.بگذارید دولت فعلی شق القمری کند و معجزه ای انجام دهد و وضع مردم را از نظر اخلاقی و اقتصادی بهتر کند آنگاه خواهید دید مشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید».

پیشگویی منتجب نیا از هتاکی های بعدی
رسول منتجب‌نیا، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و قائم مقام حزب اعتماد ملی در بخشی از سخنرانی خود در همایش اخیر حزب مردمسالاری  پیش‌بینی کرده است که عده‌ای در شب‌های قدر، به بزرگان نظام هتّاکی خواهند کرد.

کشف «باغ‌وحش مخفی» در یک شهر
راز یک باغ‌وحش مخفی که بسیار زیبا طراحی شده بود، با بیش از 100 جانور وحشی در خمینی‌شهر فاش شد. روزنامه ایران به نقل از دیده‌بان حیات‌وحش ایران در ادامه نوشت: با افشای اطلاعاتی مبنی بر نگهداری تعداد زیادی جانور وحشی درون باغی در اطراف خمینی‌شهر اصفهان، محیط‌بانان به تحقیق در این زمینه پرداختند. رئیس اداره محیط زیست شهرستان خمینی شهر در این باره گفت: محیط‌بانان پس از مدتی بررسی نامحسوس و اطمینان از وجود جانوران وحشی، موضوع را به مقام قضایی اطلاع دادند. حسین خادمی اظهار کرد: مأموران پس از هماهنگی با دادستان و دریافت نیابت قضایی وارد باغ شده و با یک باغ وحش تمام و کمال مواجه شدند که تعداد زیادی انواع پرندگان و پستانداران وحشی به صورت غیرمجاز در آن نگهداری می‌شدند. در این باغ‌وحش 9 فلامینگو، 3 پلیکان خاکستری، 2 درنای طناز، 6 آنقوت، 4 تنجه، 2 گیلار، 2 طاووسک، 3 چنگر، 4 قوی گنگ، 2 قوی فریادکش، یک غاز پیشانی سفید، 2 قوی مشکی، 2 اردک تاجدار، 2 اردک بلوطی، 2 جغد، 7 عقاب صحرایی، 2 سارگپه، یک کبک، 13 باقرقره، 12 مرغ شاخدار، یک کمرکولی، 3 غاز هندی، یک بره آهو، 2 میمون و یک گرگ - هیبرید سگ گرگ - به دست آمد که صاحب باغ نیز در اختیار دادسرا قرار گرفت که پس از تکمیل تحقیقات و واریز جریمه به‌زودی از جنبه عمومی جرم محاکمه خواهد شد.بنابر این گزارش، این جانوران تا زمان مشخص شدن مکان و شیوه انتقال در باغ‌وحش پنهان باقی مانده‌اند. پیش از این در یک سال گذشته چند باغ پرندگان غیرمجاز در شهرستان اسلامشهر، شاندیز مشهد و شهر شفت در استان گیلان شناسایی و گونه‌های موجود در آنها توقیف شده است.


احمدی‌نژاد دولت در سایه تشکیل نداده است
اخبار مربوط به فعالیت‌های انتخاباتی دولت مردان دهم اخیرا در رسانه‌ها بازتاب وسیعی داشته است.در آخرین خبر مربوط به فعالیت‌های انتخاباتی اعضای دولت دهم، برخی از رسانه‌ها از احکام جدید محمود احمدی‌نژاد برای 29 نفر به عنوان "دولت در سایه" خبر داده‌اند. این رسانه‌ها حتی اسامی اعضای دولت در سایه که از سوی محمود احمدی‌نژاد منصوب شده‌اند را معرفی کرده‌اند که از جمله آنها سیدمجتبی ثمره هاشمی دستیار ارشد محمود احمدی‌نژاد در دولت دهم است که طبق خبر این رسانه‌ها در دولت در سایه احمدی‌نژاد مسئولیت "حوزه نهاد ریاست‌جمهوری و ارتباطات مردمی" را کسب کرده است. سیدمجتبی ثمره هاشمی دستیار ارشد محمود احمدی‌نژاد در دولت دهم در گفت‌وگو با تسنیم، در پاسخ به اینکه برخی از رسانه‌ها از تشکیل دولت در سایه از سوی آقای احمدی‌نژاد خبر می‌دهند. آیا این خبر صحت دارد، گفت: این خبر از اساس کذب است و جای تأسف دارد که حجم عملیات روانی علیه دولت‌های نهم و دهم در این روزها افزایش چشمگیری یافته است. وی افزود: معلوم نیست که هدف این‌گونه خبرسازی‌های کذب و انتشار آن چیست. از ثمره هاشمی از برخی خبرها مبنی بر برنامه‌ریزی جهت معرفی و حمایت از نامزدهای خاص برای شرکت در انتخابات مجلس از سوی آقای احمدی‌نژاد سوال کردیم که ثمره هاشمی پاسخ داد: همان‌ طور که قبلا گفته شد آقای دکتر احمدی‌نژاد هیچ‌گونه برنامه‌ریزی برای حضور یا معرفی نامزد جهت شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی ندارد، هر چند که مطابق قانون افراد می‌توانند در این امر مهم فعالیت کنند. دستیار ارشد محمود احمدی‌نژاد در دولت دهم در پایان تصریح کرد: به اذن خدا مردم عزیز کشورمان فعالانه در انتخابات مجلس نمایندگان خود را انتخاب و روانه خانه ملت خواهند کرد.

نیت خوانی رسانه پایداری ها از سخنان رهبری
رجانیوز رسانه نزدیک به جبهه پایداری در تحلیلی در خصوص سخنان اخیر رهبرمعظم انقلاب در خصوص پرونده هسته ای نوشت: تقریبا مطمئنم مذاکرات به بن بست رسیده، آن چیزی که من از سخنان رهبر انقلاب فهمیدم این بود که با تأکید بر 5 خط قرمز اصلی، پایه های توافق لوزان را از بیخ و بن فرو ریختند تا یک توافق بد به ملت تحمیل نشود، چنانچه خودشان هم تأکید کردند ما خواستار توافق خوب با رعایت خطوط قرمز هستیم. تعاریف ایشان از تیم مذاکره کننده هم در همین راستا بود، صراحتا ایشان از این تیم حمایت کردند تا بعد از شکست مذاکرات کسی بر سر ظریف و روحانی فریاد نکشد، همه یکصدا، مخالف و موافق دولت هر چه فریاد داریم بر سر آمریکا بکشیم. این فرصت طلایی برای یک اجماع بی نظیر ملی علیه آمریکاست. اجماعی که خط مقدم آن می توانند ظریف و روحانی باشند! بعد از شکست مذاکرات خیلی ها می خواهند شکاف اجتماعی درست کنند؛ اما آن چیزی که من از سخنان رهبر انقلاب فهمیدم این بود که ایشان می خواهند این شکاف تهدید آمیز را به فرصت بزرگی مثل یک اجماع ملی بی نظیر علیه آمریکا تبدیل کنند... این یعنی تمام انتقادات دلسوزان در این دو سال درست بوده و جواب داده، مردم بیدار شدند و فهمیدند چه خطری به اسم توافق هسته ای دارد بر کشور می آید، واکنش های مردمی در چند ماه اخیر به ویژه مراسم بدرقه شهدا در تهران نماد این مسأله بود، همه اینها برای رهبری بسط ید ایجاد کرد تا بار دیگر خطوط قرمز را محکم و صریح بیان کنند و الان دیگر خیلی ها مثل قبل خوش بین به مذاکره و ... نیستند و فهمیده اند قرار نیست، تحریمی برداشته شود و مذاکرات عملا شکست خورده، باز هم باید منتظر بود ... .

تعبیر معاون وزیر دولت احمدی نژاد برای «تحریم»
دبیر انجمن خودروسازان خاطره‌ای از حضورش در یک جلسه با معاون وزیر صنایع دولت احمدی نژاد و ترس او از واژه «تحریم» نقل کرد. به گزارش آنا، احمد نعمت‌بخش در نشست خبری مجازی خود در پاسخ به این سوال که برنامه انجمن برای صنعت خودروسازی در صورت لغو تحریم‌ها چیست خاطره‌ای را نقل کرد. او با بیان این که یکی از معاونان محرابیان، وزیر صنایع دولت احمدی نژاد، پسرخاله او بوده است، گفت: در جلسه با ایشان وقتی بحث تحریم مطرح شد،‌ او گفت که «اسم این زهر ماری رو نیار.» نعمت بخش ادامه داد: ما هر چه می‌گفتیم «تحریم»، او می‌گفت اگر خارجی‌ها بشنوند پدر ما را در می‌آورند. به گفته او، انجمن خودروسازان تلاش زیادی کرد تا به دولتمردان قبلی بفهماند این طور نیست که تحریم‌ها بی‌تأثیر باشد و آن طور که آقای احمدی نژاد می‌گفت تحریم‌ها کاغذ پاره نیست.


مخالفت شگفت انگیز احمدی‌نژاد با دستور رهبری
موضوع جنجالی الحاق سازمان حج و زیارت به سازمان میراث فرهنگی توسط دوقلوی دولت نهم و دهم یعنی احمدی‌نژاد ـ مشایی و مخالفت بعثه مقام معظم رهبری و همچنین شخص رهبر انقلاب با این اقدام نسنجیده و انحرافی، یکی از حاشیه‌هایی بود که جریان انحرافی در دولت نهم پیگیری می‌کرد. به نوشته مشرق حجت‌الاسلام ری‌شهری نماینده سابق ولی‌فقیه در امور حج و زیارت که آن روزها درگیر مخالفت با اقدام غیرقانونی اشخاص حاشیه‌ساز دولت نهم بود، در خاطرات خود به نامه‌های سه‌گانه رهبر انقلاب به احمدی‌نژاد و خود اشاره‌ کرده و می‌نویسد: در 88/2/18 آقای حجازی را هنگام نماز جماعت در حسینیه کوثر دیدم، پرسیدم چرا قضایا این‌ طور شد، گفت: گویی مشایی آقای احمدی‌نژاد را سحر کرده و همه دوستانش هم از ایشان ناراحت هستند و ما نمی‌دانیم چرا این‌طور می‌کند.
مخالفت شگفت انگیز احمدی‌نژاد با دستور رهبری ایشان اضافه کرد: وقتی نامه مشایی به ذی‌حسابی سازمان مبنی بر مسدود کردن حساب این سازمان به دست ما رسید، آقا ناراحت شدند و بعد ماجرای نامه سوم پیش آمد. گفتنی است نامه اول، از دفتر مقام معظم رهبری به آقای احمدی‌نژاد نوشته‌ شده بود که در آن مخالفت معظم‌له به اطلاع ایشان رسیده بود. البته این نامه پس از یک هفته مجدداً به صورت «آنی» نیز برای ایشان ارسال گردید.
نامه دوم را مقام معظم رهبری با دست خط خودشان برای رئیس‌جمهور نوشته بودند. بعد از این دو نامه و هنگامی‌که مشاهده شد دولت همچنان در پی عملی ساختن تصمیم خود است و ضمناً حکم آقای لیالی توسط آقای مشایی صادر گردید و به ذی‌حسابی هم دستور مسدود کردن حساب سازمان حج ابلاغ گردید، آیت‌الله خامنه‌ای دستور می‌دهند نامه سوم خطاب به من نوشته شود.
آقای حجازی در این‌ باره توضیح داد: "به آیت‌الله خامنه‌ای عرض کردم: «چرا این مطلب را به آقای ری‌شهری نوشته شود؟ آن را به خود آقای احمدی‌نژاد بنویسم». ایشان فرمودند: نه، دیگر به او نمی‌گویم و به آقای ری‌شهری نوشته شود. البته نمی‌خواستم کار به اینجا بکشد، ولی به‌ هر حال کشیده شد."
در واقع آقای احمدی‌نژاد تا قبل از اینکه شرایط به این صورت درآید، حاضر نبود دستور مقام معظم رهبری را بپذیرد، این‌گونه موضع‌گیری ایشان برابر رهبری تا آن تاریخ، بی‌سابقه و شگفت‌انگیز بود.
توضیح اضافه: منظور حجت‌الاسلام ری‌شهری درباره نامه سوم که رهبر انقلاب خطاب به ایشان نوشتند، نامه‌ای بود که بعد از دخالت مشایی در تعیین رییس سازمان حج و زیارت و مسدود شدن حساب‌های سازمان حج، به دستور دفتر مقام معظم رهبری در رسانه‌ها منتشر شد و در آن نامه به نقل از رهبر انقلاب نوشته‌ شده بود:
جناب حجت‌الاسلام‌والمسلمین ری‌شهری دامت توفیقه نماینده محترم ولی‌فقیه و سرپرست حجاج ایرانی
سلام‌علیکم
مقام معظم رهبری خطاب به جنابعالی فرمودند: جناب حجت‌الاسلام ری‌شهری دامت افاضاته درباره جابجایی سازمان حج و زیارت به جناب آقای رئیس‌جمهور مؤکد تذکر داده شد که الحاق این سازمان به مجموعه گردشگری شایسته نیست مقرر گشت وضعیت به شیوه سابق باقی بماند لذا مقتضی است جنابعالی برنامه‌های خود را طبق روال سابق ادامه دهید. وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس محترم سازمان حج و زیارت در جریان امر قرار گیرند. مراتب برای اطلاع و اقدامات لازم اعلام می‌گردد.


نظر مدیر شبکه کودک تلویزیون درباره داعش

 به گزارش پارسینه محمد سرشار، فرزند مجری معروف قصه های ظهر جمعه که اینک مدیر شبکه کودک تلویزیون است؛ در یادداشتی با عنوان چرا نمیتوانیم داعش را شکست دهیم، نوشت: اشکال اساسی ما در مقابله با داعش، نشناختن ریشه های شکل گیری این پدیده شگفتی آور است. داعش در حال جنگیدن با سوریه، عراق، حزب الله لبنان و ایران است. در لیبی اعلام موجودیت کرده، افغانستان را هدف بعدی خودش قرار داده و همین طور در حال گسترش است. این تصویر مربوط به یک پزشک استرالیایی است که به داعش ملحق شده. نمونه هایی بسیاری از مسلمانان غرب نشین یا تازه مسلمانان وجود دارند که مثل این جوان، هجرت کرده اند و فریفته این سراب، به کمک داعش شتافته اند. من فکر میکنم یکی از دلایل تقویت داعش و گرایش جوانان اهل سنت به آن، افول سیاست خارجی ایران در عرصه استکبارستیزی است. زمزمه های دوستی با ملت اسرائیل در دولت ‫احمدی نژاد‬ و پیاده روی های دولت روحانی‬ با آمریکایی ها، جوانان جهان اسلام را از خط مقدم نبرد با استکبار جهانی ناامید کرده و دستگاه رسانه ای غرب و اسلام آمریکایی با نمایش توطئه آمریکایی  اسرائیلی  سلفی داعش به عنوان جنگ فرقه ای شیعه و سنی، بر این آتش دمیده است؛ بنابراین، برای شکست فتنه داعش باید باید بر اساس نظریه قدرت هوشمند، در کنار جنگ سخت با داعش، به جنگ نرم با جبهه استکبار جهانی و به خصوص آمریکا و سگ هار آن اسرائیل بپردازیم.



واکنش یک نماینده به اظهارات خطیب تهران
حقیقت پور درواکنش به سخنان حجت السلام صدیقی درباره تعطیلی این روزهای مجلس، گفت: ما تعطیل نیستیم و مجلس هم تعطیلی بردار نیست. منصورحقیقت پور، نائب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس، در گفت وگو با ایران خبر، در واکنش به اظهارات این هفته حجت الاسلام صدیقی، گفت: شاید خطیب جمعه تهران، ملاقات مردمی نداشته باشند، اما ما نمایندگان مرتب با مردم در تماسیم و چه در تهران چه در حوزه انتخابیه تعطیلی نداریم. حقیقت پور در ادامه گفت: من همین الان در مجلس هستم و در دفتر ملاقات های مردمی مشغول کارم، وقتی هم که به حوزه انتخابیه بروم باید در دور افتاده ترین مناطق، در جریان امور مردمی قرار گیرم. وی در پاسخ به اینکه چنانچه در این روزهای تعطیلی مجلس، اتفاق حساسی درمذاکرات هسته ای بیفتد مجلس می تواند به سرعت واکنش نشان دهد، گفت: این سؤال را باید رئیس مجلس و هیأت رئیسه پاسخ دهند.


نیمی از یارانه‌های پرداختی خلاف شرع است

سیدعلی‌اکبر طاهایی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اینکه طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی باید بخشی از یارانه‌بگیران حذف شوند، اظهار داشت: از محل درآمد حذف یارانه‌بگیران غیرنیازمند هزینه‌های سلامت و اشتغال پرداخت شود. طاهایی با اشاره به حذف یارانه فردی که خودروی شاسی بلند داشت، گفت:‌ این فرد اعتراض کرده بود که چرا یارانه من حذف شده است، بنابراین حتی خودروی گران‌قیمت هم مانع از اعلام عدم نیاز دریافت یارانه از سوی افراد نشده است. وی با اشاره به سخنان یکی از مراجع تقلید گفت: آیت‌الله مکارم شیرازی اعلام کرده که نیمی از یارانه‌های پرداختی (به غیر نیازمندان) خلاف شرع است.


نمره مردودی احمدی نژاد برای پروژه آینده نظام
امیر محبیان، تحلیلگر مسائل سیاسی در گفت‌وگو با سایت ندای ایرانیان جریان احمدی‌نژاد را جریانی دانست که دیگر مورد اعتماد حاکمیت نیست. وی گفت: احمدی نژاد هیچ گاه متکی به احزاب نبود. از گذشته تا به امروز پایگاه قوی در میان فعالان سیاسی نداشته است. در زمان انتخابات هم به گمانم احمدی‌نژاد تحلیلی اشتباه از میزان انعطاف نظام داشت. هنوز هم تحلیلش غلط است. او فکر می‌کرد نظام در برابر اصلاح‌طلبان یا فردی مثل روحانی که اشبه‌الناس به‌ هاشمی دانسته می‌شد؛ چاره‌ای جز اتکا به او ندارد. او اشتباه می‌کرد؛ سیستم، روحانی «قابل پیش‌بینی» را به او که قابل پیش‌بینی نبود، ترجیح داد. روحانی بخشی از یک پروژه بزرگ بود که نظام قرار بود آن را برای ساماندهی آینده اجرا کند، احمدی‌نژاد دیگر امتحان خود را پس داده و مردود شده بود. در مقدمات این پروژه احمدی‌نژاد هیچ نقشی نداشت. این نقش توسط فردی چون روحانی قابل اجرا بود، نه احمدی‌نژاد.


باهنر تکلیف رئیس دولت اصلاحات را تعیین کرد

نایب‌رئیس مجلس در بخش‌هایی از گفت و گوی روز شنبه خود با روزنامه اعتماد به گذشته و آینده رئیس دولت اصلاحات نیز پرداخته است. وی تنها موسوی و کروبی را سران فتنه دانسته و گفته: رئیس دولت اصلاحات در جریان ٨٨ به نظام ظلم کرد. می‌توانست خیلی بهتر عمل و از نفوذش استفاده کند. رئیس دولت اصلاحات دیگر حق ندارد به نظام بازگردد مگر اینکه مشکلات خود را جبران کند. آقای هاشمی را جزو سران فتنه نمی‌دانم. در مصاحبه‌هایم هم گفته‌ام. الان نمی‌خواهیم این بحث دوباره از قول من باز شود. رئیس دولت اصلاحات اگر بخواهد به نظام بازگردد کوتاهی‌هایش در سال ٨٨ را باید جبران کند.


دولتی‌هایی که برای بهارستان استعفا دادند

بر اساس قانون مقاماتی که بخواهد در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کند، باید 6 ماه قبل از ثبت‌نام، از مسئولیت خود استعفا دهد. این مهلت برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، سوم تیرماه بود.

به نوشته نواندیش، فهرست برخی از مقاماتی که برای حضور در مجلس آینده از سمت خود استعفا کردند به قرار زیر است:

قدرت الله علیخانی: مشاور پارلمانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، حجت الاسلام اسماعیل شوشتری: رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور، علی اصغر یوسف نژاد: معاون پارلمانی وزارت اقتصاد و امور دارایی، کیخا: معاون سازمان حفاظت از محیط زیست، خانزادی: معاون سازمان بنادر و کشتیرانی، محمد علیخانی: مشاور وزیر نفت، حق شناس: معاون سازمان بنادر و کشتیرانی، قدرتعلی حشمتیان: مشاور مناطق محروم ریاست جمهوری، مجید نصیرپور: معاون نظارت معاون پارلمانی رئیس جمهور، ابراهیم جهانگیری: مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، رجایی: مشاور نهاد ریاست جمهوری


تفاوت عاقلان و تندروها از دید رئیس مرکز پژوهش‌ها

کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش های مجلس در گفت وگو با ایسنا گفته، اگر صدسال هم روی خود کار کنیم، باز هم نمی‌توانیم مثل تندروهای مجلس فریاد بزنیم. ذات ما تندروی نیست. اگر ما صدسال روی خود کار کنیم باز هم نمی‌توانیم مثل تندروهای مجلس فریاد بزنیم. ما این کار و تقابل نادرست با این روش‌ها را غلط می‌دانیم. بنابراین از روش خود کار را پیگیری می‌کنیم. افراد جنجالی در تمامی دنیا یک رویه را طی می‌کنند که در همه جا شاخص‌اند. شاید اگر از شما بخواهند نام ده فرد عاقل را نام ببرید نتوانید بگویید اما به راحتی نام افراد جنجالی را بیان می‌کنید چون فرد عاقل عاقلانه رفتار می‌کند.


مصباح یزدی نمی‌تواند رهبر اصولگرایان باشد

حسین سبحانی نیا، عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی در مورد اینکه آیا مصباح یزدی می‌تواند نقش رهبری رادر جریان اصولگرایی داشته باشد به نامه نیوز گفته: آیت الله مصباح یزدی به عنوان یکی از روحانیون عالیقدر که در قم هستند و مورد احترام مجموعه هایی از نظام هستند و در این مورد تردیدی نیست اما بنده بعید می‌دانم که ایشان بتوانند نقش رهبری رادر جریان کلی اصولگرایی عهده دار شوند و فکر می‌کنم نگاه خودشان نیز همین است.


دانشجو: در ولنجک انحراف ادامه دارد!

وزیر علوم دولت دهم با بیان اینکه "جبهه یکتا" نشأت گرفته از جمعی است که دغدغه دین و شعارهای انقلاب دارد نه دغدغه مکتب ایرانی، گفت: انتخابات و یا رئیس شدن یا نشدن دغدغه ما نیست و موضع‌مان مشخص است.

در ساختمان ولنجک هم همان حواشی موجود در دولت دهم وجود داشت که بنده بارها اعتراضم را علنی مطرح کردم و دیگر آنجا نرفتم.

کامران دانشجو در پاسخ به این سؤال که آیا برای راه‌اندازی "جبهه یکتا" از آقای احمدی‌نژاد نظرخواهی کردید، گفت: خیر، درباره "جبهه یاران کارآمدی و تحول ایران اسلامی" نه بنده و نه دوستان دیگر مشورتی با آقای احمدی‌نژاد نداشتیم. نه به وی اطلاع دادیم و نه گفتیم که می‌خواهیم چنین جبهه‌ای را تشکیل دهیم. آقای احمدی‌نژاد هم درباره تأسیس این جبهه هیچ وقت از ما سؤال نکرده و علی‌القاعده برایش موضوعیت نداشته وگرنه سؤال می‌کرد.


خندیدن احمدی‌نژاد به صحابه‌ای که روایت جعل می‌کرد

هفته گذشته جمعی از اهالی رسانه به مناسبت ماه مبارک رمضان با احمدی نژاد دیدار کردند. در حاشیه این دیدار، یکی از حاضرین در جلسه به خواندن شعری پرداخته که خنده حضار و احمدی نژاد را در پی داشت.

به نوشته یکی از سایت‌های هوادار احمدی‌نژاد این شعر با این بیت آغاز می‌شود که:

سکوت عین سکوت است، بی همانند است

که پیشوند ندارد، بدون پسوند است

در ادامه این شعر آمده:

سکوت کرد علی تا عرب خیال کند

ابو هریره به فن بیان هنرمند است

صحابه ای که فقط یک سوال شرعی داشت

پیاز عکه به ذی حجه دانه ای چند است؟!

گفتنی است ابوهریره که در این شعر به شخصیت آن اشاره شده، روایات بسیاری جعل کرده و به پیامبر نسبت داده است.


اعطای خط اعتباری نیم میلیارد دلاری به ونزوئلا از سوی ایران

رئیس جمهوری ونزوئلا اعلام کرد که کشورش با ایران با هدف «تأمین هزینه سرمایه‌گذاری‌های مشترک و بهبود در تأمین کالاهای مورد نیاز مردم ونزوئلا» یک قرارداد خط اعتباری نیم میلیارد دلاری امضا کرده است.

خبرگزاری رویترز روز شنبه، ششم تیر، گزارش داد که نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، در یک نطق تلویزیونی اعلام کرد که «قرارداد وامی امضا کردیم که به‌ سرعت اجرایی خواهد شد». اقتصاد ونزوئلا که به شدت به درآمدهای نفتی متکی است، به‌ ویژه در دو سال اخیر تحت تأثیر کاهش قیمت نفت به شدت آسیب دیده است.


شناسایی ۱۵۰ سایت اینترنتی فعال در زمینه خرید و فروش مواد مخدر

به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، روزنامه آرمان چاپ تهران به سراغ قائم مقام دبیر ستاد مبارزه با موادمخدر رفته و در مورد آمار و ارقام و همچنین اشکال مختلف مبارزه با این معضل، با این مقام مسئول گفت‌وگو کرده است.

علیرضا جزینی، قائم مقام دبیر ستاد مبارزه با موادمخدر درباره برخی سایت‌ها یا پروفایل‌هایی در فیس‌بوک اشاره می‌کند که آموزش کاشت ماری‌جوانا یا تولید موادمخدر صنعتی می‌دهند، گفته: «پلیس فتا موظف به ردگیری این سایت‌هاست و تاکنون ۱۵۰ سایت، شناسایی و با آنها برخورد شده است. در این زمینه پلیس فتا به شکل آنلاین این مسائل را رصد می‌کند».

روایت یامین‌پور از دعاخوانی حزن‌آور رهبر انقلاب

وحید یامین پور، از چهره‌های نزدیک به جبهه پایداری، حاشیه‌های دیدار اخیر رهبر انقلاب با مسئولان نظام را، که خود یامین‌پور هم در آنجا حضور داشته، چنین روایت کرده است: حضرت آقا به سنت عموم دیدارهایی که با مسئولین داشتند صحبت‌هایشان را با توصیه‌های اخلاقی شروع کردند، ولی این بار لحن خاص و کم‌سابقه‌ای داشتند. این بار به موضوع مرگ و عالم پس از مرگ پرداختند و با صدای غمگینی فرازهایی از دعای ابی حمزه ثمالی را قرائت کردند؛ «ابکی لخروجی من قبری عریانا ذلیلا حاملا ثقلی...» [ترجمه: گریه می‌کنم برای ساعتی که عریان (از عمل صالح) و با ذلت، در حالی که سنگینی (گناه) بر شانه‌هایم است، از قبرم خارج می‌شوم...]؛ که باعث شد صدای گریه عده‌ای بلند شود.


احضار کاردار ایران به وزارت خارجه مراکش

کاردار ایران به دلیل انتشار یک مقاله در خبرگزاری فارس به وزارت خارجه مراکش احضار شد. در مقاله منتشر شده در خبرگزاری فارس آمده بود که "مراکش اسیر سیاست های صهیونیست ها"ست.

معاون وزیر خارجه مراکش ضمن احضار کاردار ایران اعلام کرد که رباط مطالب منتشر شده در این مقاله را کاملا رد می کند. وزارت خارجه مراکش این مقاله را مغرضانه و توهین آمیز توصیف کرده است.


پیش فروش آپارتمان؛ متری ۲۶ میلیون

نرخ آپارتمان‌های نوساز در شمال تهران که مطابق با امکانات و شرایط محلی تعیین می‌شود، تغییر چندانی را نسبت به سال‌های قبل تجربه نمی‌کند در حالی که در مناطق میانی و جنوب شهر تهران، قیمت مسکن کاهش بیشتری داشته است.

یکی دیگر از فعالان بازار مسکن در شمال تهران، در این باره گفته: به تازگی یک آپارتمان را در منطقه فرشته، هر مترمربع ۲۵ میلیون تومان فروختم که نرخ دو سال پیش هم در این منطقه همین بود. وی در خصوص تاثیر وام‌های مسکن بر این بازار، افزود: وام‌های مسکن به اندازه کمیسیون فروش یکی از این آپارتمان‌ها هم نیست، بنابراین هیچ تأثیری بر بخش مسکن در شمال شهر تهران ندارد. در واقع مشاوران املاک شمال تهران معتقدند که در شرایط کنونی می‌توان ملک کلنگی با قیمت مناسب در این منطقه پیدا کرد اما همچنان قیمت‌ها نجومی است و رکود بازار مسکن تاثیری بر قیمت خرید و فروش این منطقه نداشته است.

یکی دیگر از این مشاوران با بیان اینکه به تازگی آپارتمان پیش فروش شده را در منطقه فرشته متری ۲۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان فروخته است، گفت: به گفته سازنده، این آپارتمان ۴۰۳ متری تا دو سال دیگر آماده تحویل می‌شود و الان با این قیمت فروخته شده است.


آمار ترسناک از روابط جنسی کودکان کار و خیابانی

مرکز تحقیقات ایدز که در نمونه اخیرش با مطالعه‌‌ای که روی هزار کودک کار در تهران صورت داده است، دریافته «بیشترین میزان شیوع ایدز در کودکان کار و خیابان بین سنین 10 تا 18 سال است و بیشترین راه ابتلا در بین این کودکان، تجاوز جنسی هم بین دختران و هم بین پسران بوده است». همچنین نتیجه پژوهش «سنجش رفتارهای پرخطر در کودکان کار و خیابان در ایران» که توسط «سازمان بهزیستی» انجام شده است، حکایت از آن دارد که این کودکان از سنین پایین با روابط جنسی آشنا می‌شوند، به گونه ‌ای که میانگین سن شروع روابط جنسی در دختران، 5/ 12 و در پسران 7 /13سال است و در مجموع، ٢١ درصد این کودکان رابطه جنسی را تجربه کرده‌اند. فاجعه‌ای که با وجود ابعاد گسترده با بی‌تفاوتی از کنار آن عبور می‌شود و کسی آن را جدی نمی‌گیرد.


حل نشدن پرونده هسته‌ای به نفع دولت روحانی خواهد بود؟!

عباس عبدی گفته: واقعیت این است که در این انتخابات نه رد و نه تأیید صلاحیت‌ها خیلی مشخص است و نه حتی اینکه چه شعارهایی داده می‌شود. من نمی‌دانم تا آن موقع بحث هسته‌ای ما حل می‌شود یا خیر چون برخی فکر می‌کنند اگر بحث هسته‌ای ما حل نشود به ضرر دولت خواهد بود، در حالی که برعکس و به نظر من این به نفع دولت است، منظور من از دولت وزیر و وزرا نیست بلکه جریان سیاسی آن است لذا اگر بحث هسته‌ای حل نشود بهترین شعاری که می تواند برای انتخابات داشته باشند همین موضوع هسته‌ای است و تمام موارد را نیز گردن مجلس و نمایندگان موجود می‌اندازند. و آن زمان این شعار به شدت می‌گیرد و این چیزی است که کمتر به آن توجه می‌شود. دو سال است که دولت با این وضع امور خود را گذرانده است، اما ممکن است قیمت بنزین زیاد شود یا چهار مشکل دیگر هم پیش بیاید اما خیلی مسأله حادی نخواهد بود و هر چه این مشکلات بیشتر شود، بیشتر می‌توان حل آنها را به این مذاکرات ربط داد. در انتخابات یقین داشته باشید که این شعار به نفع دولت خواهد بود.


تملک خانه آیت‌الله بهبهانی توسط ۴ تبعه افغانستانی!

کارن خانلری عضو فراکسیون گردشگری و تاریخ مجلس با بیان اینکه متأسفانه به میراث تاریخی و فرهنگی کشورمان آن طور که باید و شاید توجه نمی‌شود، اظهار کرد: آیت‌الله بهبهانی یکی از رهبران انقلاب مشروطه بود که در راستای مشروطه ترور شد و همچنین یکی از بزرگمردان ایران در مسائل مشروطه نیز محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه وی به طور کلی این روحانی بسیار آزادی‌خواه و آزاده‌ای بود که کارهای زیادی برای مشروطه ایران انجام داد، تصریح کرد: ما در تهران هیچ موزه مشروطه واقعی نداریم؛ از طرفی وضعیت خانه‌ آقای بهبهانی که به صورت موروثی به نوادگان او رسیده است نیز معلوم نیست. در حال حاضر خانه آقای بهبهانی که در محله سیروس تهران قرار دارد را 4 تبعه افغانستانی صاحب شدند و ما نمی‌توانیم این خانه را به تملک خودمان در بیاوریم و آن را به خانه یا موزه مشروطه تبدیل کنیم که واقعاً چنین موزه‌ای در تهران نداریم و بسیار هم مورد نیاز است.


تيم عضو ارشد دولت يازدهم خواستار حذف رحماني فضلي

يك عضو ارشد دولت يازدهم، خواستار کنار گذاشتن رحمانی فضلی شده است. بنا به ادعای پارس‌نیوز، اطرافیان اقتصادی اين عضو ارشد دولت يازدهم که پیش از این خواستار کنار گذاشته شدن محمدرضا نعمت زاده و استقرار در وزارت صنعت، معدن و تجارت شده بودند در هفته های اخیر اطرافیان سیاسی وی نیز به شدت خواستار کنار گذاشتن عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور شده اند. تیم اقتصادی اين عضو ارشد دولت يازدهم از کارگزاران تشکیل شده اند و تیم سیاسی وی نیز به اصلاح طلبان تمایل دارند.

افطاری احمدی‌نژاد با ۱۶ سایت خبری

اعتماد نوشت: درست در دهمین سالگرد سوم تیر، محمود احمدی نژاد ترجیح داد پیروزی ١٠سال پیش خود را با رسانه ها جشن بگیرد. چهره های جوان در حیاط دفتر رئیس دولت سابق حضور یافتند. دعوتنامه مراسم از یک هفته قبل صادر شده بود. ورود و خروج خبرنگاران دعوت شده به شدت کنترل می‌شد و هر که نامش در لیست نبود به نشست راه نمی یافت. تنها نمایندگانی از ١٦ سایت خبری اصولگرا راه یافتند. در این جلسه بر خلاف دیگر جلسات احمدی نژاد خبر از سخنرانی ها و صحبت هایی که گاه غیر متعارف بودنش تعجب همگان را بر می انگیزد، نبود حتی این بار حرفی از «بهار» هم نزد. محمود احمدی نژاد در این جلسه که قبل از افطار برگزار شد از نمایندگان ١٦ سایت اصولگرایی که به دعوتش در آن جلسه حاضر شده بودند گزارشی از میزان بازدید سایت های شان و عملکردشان گرفت و حتی به نماینده یکی از سایت ها که از منتقدان اصولگرای او محسوب می شود علت انتقادهای پی درپی از خودش را پرسید. در این جلسه سید مجتبی ثمره هاشمی، مشاور عالی احمدی نژاد در دوران ریاستش بر دولت و عبدالرضا داوری که این روزها در شبکه های اجتماعی و دنیای مجازی بسیار پر کار شده است و همه جا به دفاع از احمدی نژاد و عملکردش می پردازد و ظاهرا وظیفه نخستین واکنش ها به اتفاقات حواشی احمدی نژاد مانند بازداشت بقایی و امثالهم را عهده دار است نیز حضور داشتند. و البته مسئولان رسانه ای احمدی نژاد که این روزها در سایت دولت بهار مشغولند و هفته نامه مستضعفین را منتشر می کنند حضور داشتند. مراسم گویا بیشتر یک مقدمه برای نشست های رسانه ای بعدی بود و شواهد نشان از آن دارد که برنامه احمدی نژاد برای بازگشت به سیاست از همه لحاظ حساب شده که ارتباط گیری با رسانه های همسو از قدم های اصلی آن است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار