رضا سیاه منصوری گفت:یکی از اهداف ما از برپایی این نمایشگاه این بوده است که برای اولین بار اثبات کنیم که مازندران این قابلیت را دارد تا برندهای معروف دنیا در این نمایشگاه حضور داشته باشند.
کد خبر: ۵۴۲۷۴۷
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵ 24 December 2017

به گزارش تابناک : رضا سیاه منصوری درنشست با خبرنگاران درحاشیه افتتاحیه نخستین نمایشگاه صنعت خودرو ، قطعات و لوازم یدکی در ساری اظهار داشت: شناسایی و معرفی توانمندیهای ایران ودیگر کشورها در این نمایشگاه از اهداف مهمی است که دنبال می شود.

وی افزود: فراهم کردن فضا یا نمایشگاهی شایسته و درخور حضور تولید کنندگان خارجی در کشور ،از جمله ضروریاتی است که باید به آن توجه شود تا دو کشور محصولات خود را به یکدیگر معرفی کنند.

مدیر عامل دهکده نیاوران گفت: در نمایشگاه ضمن معرفی کشور واستان می توان چالش های مهم، عدم ارتباط و عدم آشنایی دو کشور را مورد بررسی قرار داد و پس از آن دو کشور محصولات مشترکی را تولید کنند و وارد عرصه سرمایه گذاری شوند.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه‌ها یکی از ابزارهای مهم در شناسایی نیاز مشتریان و همچنین معرفی توانمندی‌های واحدهای تولیدی و خدماتی به بازارهای مختلف می ‌باشد. امروزه اهمیت برگزاری نمایشگاه بر کسی پوشیده نیست و این اهمیت روز به روز در حال گسترش می‌ باشد.

منصوری با توضیح این مطلب ادامه داد: وجود نمایشگاه سبب می شود تا ما از حضور دلالان خارج و هزینه های دلالی حذف شود همچنین قیمت محصولات تمام شده کاهش پیدا کند

  وی افزود: با برگزاری نمایشگاه می توانیم  توانمندی های شرکت های خودمان را با کشورهای دیگر مساوی کرده  و در سرمایه گذاری شریک کنیم ،بطور مثال ما در بحث فرآورده های محصولات کشاورزی ضعیف هستیم اما آنها می توانند با ورود دستگاه های خود به کشور به محصولات مشترکی دست پیدا کنیم  واینکه  محصولات تولید شده مشترک ، طبق قوانین بین المللی از پرداخت مالیات معاف می شود.

منصوری با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا نمایشگاهی موفق در سطح بین المللی باشیم گفت: کشورهای روسیه، گرجستان و قزاقستان برای نخستین بار در نمایشگاهی که بهمن ماه سال جاری برپا می شود حضور یافته و محصولات خود را معرفی می کنند .

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران از سوی دشمنان مورد تحریم قرار گرفته است در چنین شرایطی اگر بتوانیم محصولات مشترک با شرکت های بزرگ تجمیع کرده و در نمایشگاه ها معرفی کنیم اهمیت کشور ارتقاء پیدا می کند و این موضوع خود منجر به رونق صنعت نمایشگاهی و به تبع آن رشد و توسعه اقتصادی می شود.

منصوری مناسب فضای نمایشگاه برای حضور شرکت کنندگان خارجی را امری مهم دانست و گفت: وجود نمایشگاه های مناسب منجر به استقبال بیشتر از سوی تولید کنندگان داخلی و خارجی می گردد.

وی افزود:  در بحث توریست تجاری تمام صنایع وابسته نظیر هتل ها، مکان های گردشگری و توسعه شهری همزمان با برپایی نمایشگاه فعال تر می شوند.

 مدیر عامل مجموعه نیاوران ادامه داد:تمام دنیا و کشورهایی که اهمیت اینگونه نمایشگاه ها را درک کردند اساس کارهای خود را بر آن بنا می نهند ومازندران نیز به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب و نزدیکی به کشورهای همسایه یا همان لجستیک از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به برپایی نخستین نمایشگاه خودرو گفت: این نمایشگاه از استقبال خوبی برخودار بوده بطوریکه کشورهای چین ، ترکیه و آلمان با برندهای معروف در آن شرکت کردند.

منصوری ادامه داد: یکی از اهداف ما از برپایی این نمایشگاه این بوده است که برای اولین بار اثبات کنیم که این استان این قابلیت را دارد تا برندهای معروف دنیا در این نمایشگاه حضور داشته باشند.

وی با ابراز ناخشنودی از عدم حضور نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه خودرو ، افزود: این در حالی است که آقای قمی نماینده مردم تهران و تابش نماینده شهرک صنعتی در این نمایشگاه حضور داشتند.

منصوری گفت: انتظار می رفت با توجه به مهم بودن این رویداد در استان مسئولین استانی و شهرستانی در این نمایشگاه حضور پیدا می کردند .

وی با بیان اینکه اکنون این شرکت یک مجموعه منحصر به فردی است که  با 6 شرکت غول دنیا شریک تجاری است افزود: 350 نفردر این بخش فعالیت می کنند و بر آنم این تعداد را سال آینده 2 برابر افزایش دهم.

منصوری افزود: من سرمایه گذار سیاسی نبوده و با هیچ یک از شرکت های استان رقیب نیستم و هدفم این است شرکت های جهانی را وارد ساری کنم ، اگر در مراسم ما شرکت نمی کنید به ما کاری نداشته باشید.

وی با بیان اینکه مساحت این فضای نمایشگاهی، 1.5 برابر شهر آفتاب است، گفت: برای سرمایه‌گذاری نیازمند بستر مناسب هستیم ضمن اینکه، تسهیلات بانکی و امکاناتی از این قبیل برای سرمایه‌گذاری تقاضا نکردیم.

منصوری با بیان اینکه انحصار طلبی در هیچ جای دنیا وجود ندارد ادامه داد:من نیزهدفم ایجاد اشتغال و ارتقای اقتصاد استان است اگر چه چهار سال برای گرفتن مجوز معطل شدم.

نمایشگاه خودرو از 1 دی ماه به مدت چهار روز برای بازدید علاقمندان دایر است.






منبع : ایلنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار