مطالعات اخیر نشان می دهد که رژیم غذایی سرشار از گردو از ابتلا به آلزایمر پیشگیری می کند و روند پیشرفت این بیماری را کاهش می دهد.
کد خبر: ۵۴۴۷۹۷
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۹ 28 December 2017

به گزارش تابناک : پیش از این مطالعات نشان داده بود که مصرف گردو در کاهش ابتلا به سرطان سینه و تقویت باروری مردان مفید است و اکنون در مطالعه ای که به تازگی توسط محققان آمریکایی انجام شده نشان می دهد که یک رژیم غذایی مملو از گردو می تواند روند پیشرفت آلزایمر را کند نماید.

بر اساس این خبر، در این تحقیق اثر یک رژیم غذایی سرشار از گردو بر روند پیشرفت آلزایمر در موش ها بررسی شد و محققان در این مطالعه موش های مبتلا به آلزایمر را به دو گروه تقسیم نمودند و به یک گروه برای مدت ۹ تا ۱۰ ماه رژیم های غذایی دادند که حاوی شش یا ۹ درصد گردو بود.

در انسان ها این میزان با مصرف یک تا ۱.۵ اونس گردو در روز برابر است. اما گروه دوم موش ها در مدت این مطالعه رژیم های غذایی بدون گردو مصرف کردند. در پایان این مطالعه همه موش ها از لحاظ توانایی های فراگیری هماهنگی حرکتی و رفتار مرتبط با تشویش آزمایش شدند.

محتوای بالای آنتی اکسیدانی گردو که حدود ۳.۷ میلیمول در هر اونس است به پیشگیری از افت فعالیت مغزی در این موش ها کمک کرده است.

بیش از پنج میلیون آمریکایی به آلزایمر مبتلا هستند و انتظار می رود که شمار افراد مبتلا به این بیماری تا سال ۲۰۵۰ سه برابر گردد و به ۱۶ میلیون نفر برسد و هم اکنون ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار ایرانی از بیماری آلزایمر رنج می برند.

 

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار