رصد‌خانه «تابناک»، خبرهایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیترهایی مانند: واکنش شکوری راد به تجمع های اعتراضی اخیر/ زنای محصنه بکنید اما در اصولگرایان اختلاف نیندازید/کنایه اصولگرایان به احمدی‌نژاد در سال‌روز ۹ دی/دشمن دارد فکر می‌کند بعد رهبری چه کند و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۴۵۶۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۱ 30 December 2017
 
 

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد؛ خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید. 

شکل گیری تجمع اعتراضی در دانشگاه تهران و میدان انقلاب


پس از تجمعات اعتراضی در مشهد و بعضی دیگر از شهرهای ایران امروز، ۹ دی، در تهران نیز تجمعی پراکنده در میدان انقلاب و دانشگاه تهران شکل گرفت.امروز نیز مانند روز گذشته در مکان هایی که برای تجمع اعتراضی در فضای مجازی فراخوان داده شده بود، ماموران پلیس به صورت گسترده و مشهود حضور داشتند اما با این حال در حوالی میدان انقلاب تجمعاتی شکل گرفت که با سردادن شعار اعتراضی همراه بود.همچنین از حوالی ظهر در مقابل سردر اصلی دانشگاه تهران جمعی دانشجو با تجمع در حمایت از اعتراضات نسبت به مسایل اقتصادی شعارهایی سر دادند که پس از ایجاد تنش و برخوردهایی با ماموران، شعار ها سمت و سوی سیاسی به خود گرفت.بنابر گزارش ها تعدادی از تجمع کنندگان بازداشت شده اند./انصاف نیوز

احمد توکلی یکشنبه به دادگاه خواهد رفت!


«احمد توکلی»، در کانال تلگرام خود اعلام کرد که فردا یکشنبه، به دادگاه خواهد رفت. او در این یادداشت کوتاه نوشت:فردا ساعت ۱۱ صبح در دادگاه مطبوعات باید از خود دفاع کنم. سال گذشته طی نامه ای دلایل ویژه خواری آقای «نعمت زاده» را گفتم و از دولت عزل این وزیر میلیاردر را خواستم. ایشان ابتدا به عنوان وزیر از من شکایت کردند و چون شکایتشان قانونی نبود، پذیرفته نشد. لذا شخصا شکایت کردند. این اولین شکایت است که از دیده بان شفافیت و عدالت می شود.

پس از برجام چند هواپیما وارد کشور شده است؟


ساعاتی پیش دو فروند هواپیمای ATR در فرودگاه مهرآباد ایران به زمین نشست تا بدین ترتیب تعداد هواپیماهای تحویل شده از سوی این شرکت به ایرانایر پس از برجام به هشت فروند برسد.این هواپیماها در قالب قراردادی به ایران آمدند که در جریان آن باید ۲۰ هواپیمای ATR تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی به تهران تحویل شود.ATR پیش از این در دو مرحله ابتدا چهار و سپس دو فروند هواپیمای جدید به ایرانایر تحویل داده بود.با احتساب هواپیماهایی که امروز وارد ایران شدند تعداد هواپیماهای برجامی اضافه شده به ناوگان کشور به ۱۱ فروند رسید.ایرانایر در قالب سه توافق جداگانه، ۱۰۰ فروند ایرباس، ۸۰ فروند بوئینگ و ۲۰ فروند ATR خریداری خواهد کرد./ایسنا

روایت روزنامه جمهوری اسلامی از بایکوت احمدی نژاد

محمود احمدی نژاد، درحالی پنجشنبه هفته گذشته به بوشهر سفر کرد که هیچ خبری از حامیان سرشناس بوشهری وی نبود و حتی کسانی که تمام قد به دفاع از وی میپرداختند در میتینگ سیاسی وی که در یک سالن برگزار شد، حضور نیافتند. روزنامه جمهوری اسلامی در ادامه روایت خود از سفر احمدینژاد به بوشهر نوشت: احمدی نژاد در سفر یک روز خود پس از ورود به بوشهر و استقبال بسیار سرد در فرودگاه بوشهر و حضور در گلزار شهدای این شهر با عدهای از خانوادههای شهدا مواجه شد که با دردست داشتن پلاکاردهایی از سخنان رهبری از او پرسیدند شما زمانی دم از ولایت میزدید امروز چه شده که علیه ولایت هستید؟ در بازدید از ساحل بوشهر نیز عدهای از مردم که متوجه حضور وی شدند موضع گیری وی در مقابل رهبری را مورد انتقاد قرار دادند. رسانههای منتسب به اصولگرا در بوشهر نیز سفر اخیر احمدی نژاد و سخنرانی وی را تحریم کردند.


رمزگشایی حسام الدین آشنا از تجمعات اخیر

حسام الدین آشنا در یادداشتی نوشت: سال‎ها پیش از ضرورت "رفع فتنه‎های خطرناک و خاموش کردن آتشی که هم اکنون دودش در فضا قابل مشاهده است" سخن گفته شد؛ اما آن فتنه‎ها نه فقط در "پروسه انتخابات" بلکه در "پروژه احمدی‎نژاد" ریشه داشت.اگرچه 9 دی تأثیر مهمی در خاموشی دود حوادث پس از انتخابات داشت، اما با توجه به مجموع عملکرد سیاسی و اداری آقای احمدی نژاد، مواضع فعلی و نقش مؤثر جریان پشت پرده و حامی او در حوادث جاری می توان گفت که آتش فتنه های احمدی نژاد تا مدت‎ها دامنگیر نظام خواهد بود؛ چرا که تصمیمات و اقدامات او نه از سر نادانی بلکه به عنوان برنامه ای برای ایجاد بحران های ساختاری، راهبردی و کارکردی در کلیت نظام جمهوری اسلامی قابل ارزیابی است.
او (احمدی نژاد)
➖ هشتصد میلیارد دلار درآمدهای اقتصادی ایرانیان را به فنا داد.
➖ کشور را با رشد اقتصادی 8 درصدی تحویل گرفت ولی با رشد منفی 6.8 درصد تحویل داد.
➖ صندوق های بازنشستگی و تأمین اجتماعی را خالی کرد ولی ده ها بنگاه سودآور را به حامیان خود بخشید.
➖ کشور را بدون بحران در پرونده هستهای تحویل گرفت ولی با شش قطعنامه شورای امنیت و تحریم هایی کمرشکن و بنیان برانداز به مردم پس داد.
➖ با طرح هولوکاست ایرانهراسی را در جهان دامن زد ولی اسرائیل را از انزوا خارج کرد.
➖ با تهمت و تندروی، کشور را قطبی کرد ولی بارها حرمت رهبری را شکست.
➖ از عدالت و مهرورزی و فقرا سخن گفت ولی با تحمیل تورم 35 درصدی، طبقه متوسط را تار و مار کرد و آنها را در فقر فزاینده فرو برد.
➖ در حالی که ادعای مدیریت جهان داشت و از قرابت با امام زمان سخن میگفت، کشور را مین گذاری کرد و به پرتگاه کشاند.
باور کنیم که کشور با مشکلات جدی در زمینه بیکاری، گرانی، فساد، محیط زیست، کم آبی، فاصله طبقاتی، توزیع نامتوازن بودجه رنج می برد و مردم حق دارند که صدایشان با وضوح بالا شنیده شود. مسئولان امنیتی و انتظامی باید با سعه صدر با اعتراضات مواجه شوند ولی هوشیار باشیم که در هیچ کشوری، هیچ کدام از این بحران ها در خیابان و بر بستر خشونت حل نشده است.باندهای دسیسه و نیرنگ حداقل دوبار ثابت کردهاند که می توانند تودهها را بفریبند، آنها که ننگی بزرگی چون هدایت و حمایت از متهم اصلی فاجعه کهریزک درسابقهشان جلوهگری میکند، از زمینهسازی برای ریخته شدن خون بیگناهان و کور شدن گره مشکلات ابایی ندارند و حتی حاضرند از داخل به ترامپ و نتانیاهو و بن سلمان چراغ سبز نشان بدهند.


اعلام برائت محصولی از احمدی نژاد

صادق محصولی قائم مقام جبهه پایداری انقلاب اسلامی و وزیر کشور دولت احمدینژاد با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره هجمه برخی افراد به قوه قضائیه، گفت: متاسفانه آقای دکتر احمدینژاد از بعد دولت نهم، نگاهشان تغییر کرد و مشکلات امروز حاصل نگاه غلط ایشان به مسائل است.صادق محصولی با بیان اینکه، دولت نهم احمدینژاد بر اساس گفتمان عدالت و بر مبنای خدمت به مردم و تبعیت از ولیفقیه شکل گرفت و توانست موفقیتهای چشم گیری داشته باشد، تصریح کرد: اسلام به ما اجازه نمیدهد که برای رسیدن به قدرت دست به هر اقدامی بزنیم؛ اسلام به ما اجازه نمیدهد جز برای خدمت، بخواهیم به قدرت برسیم. اشتباهات امروز آقای احمدینژاد حاصل نگاه غلطی است که میگوید هدف، وسیله را توجیه میکند.محصولی گفت: آقای احمدینژاد در دولت دهم، آرام آرام به سمت گفتمان جریان رقیب حرکت کرده و یک نگاه التقاطی بین گفتمان انقلاب اسلامی و جریان رقیب پیدا کردند که این نگاه، دولت ایشان را از عدالت و گفتمان انقلاب اسلامی دور کرده و به حاشیه برد.محصولی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که درباره نقد منصفانه، گفت: همانطور که حضرت آقا فرمودند و حضرت امام نیز تصریح داشتند، اظهارات و اقدامات ما نباید منجر به خوشحالی دشمن شود و اگر زمانی دوشمن خوشحال شد، نباید به اشتباه بودن اقدام خود تردید کنیم. ماهم نقد داریم و همانطور که حضرت آقا فرمودند، قوه قضائیه و مجریه بدون اشکال نیست لذا مهم این است که چگونه و با چه نیتی نقد میکنیم ما نه تنها به قوه مقننه و مجریه بلکه انتقادات جدی و مهمی به دستگاه قضائی داریم اما حق نداریم به بهانه اینکه نقد میکنیم یا از عدالت دفاع میکنیم، یک قوه نظام که یک رکن نظام است را تضعیف کرده و نظام را زیر سؤال ببریم./نامه نیوز


واکنش شکوری راد به تجمع های اعتراضی اخیر

دبیرکل حزب اتحاد ملت، در یادداشتی توئیتری به تجمعهای اعتراضی اخیر واکنش نشان داد.علی شکوری راد در پست توییتری خود نسبت به اعتراضات اخیر واکنش نشان داد و نوشت:«کسی پیدانمی شود که راضی باشد. نارضایتی از معیشت و اقتصاد فراگیرتر از همه است بعد فرهنگی و اجتماعی و آخر از همه سیاسی. ولی معمولاً ناراضیان سیاسی سازمان یافته تر عمل می کنند. فعلا ناراضیان سیاسی از اصل نظام و ناراضیان سیاسی از دولت همکار هم شده اند تا اوضاع را علیه اصلاح طلبی بهم بریزند.»


استاندار کرمانشاه: تعداد اندک بازداشت شده های حوادث دیروز آزاد شده اند

استاندار کرمانشاه اعلام کرد که در حوادث روز گذشته کرمانشاه تعداد اندکی دستگیر شدند. هوشنگ بازوند درباره اینکه گفته میشود تعدادی از معترضان بازداشت شدهاند اظهار داشت: فکر میکنم تا الان بازداشت شدهها که تعدادشان هم خیلی اندک بوده، آزاد شدهاند./اعتمادآنلاین

الویری به دنبال جایگاهی خارج از شورای شهر تهران

از ابتدای شکل گیری شورای شهرتهران، اختلافاتی بین اصلاح طلبان برای تصدی ریاست شورا و شهرداری تهران بروز کرد که یکی از مدعیان مرتضی الویری بود.اما با ورود محمد علی نجفی و محسن هاشمی رفسنجانی وی از این سمت باز ماند.الویری در روزهای اخیر رایزنی های گسترده ای را آغاز کرده تا بتواند ریاست شورای عالی استانها را به دست بگیرد.در همین حال حلقه اعتدال برای ریاست سیدعبدالرزاق موسوی عضو شورای شهر شیراز در شورای استانها به شدت پیگیری می کند!مرتضی الویری عضو شورای مشورتی رئیس دولت اصلاحات است و هنوز نتوانسته جایگاه مناسبی در شورای پنجم تهران به دست آورد./پارس نیوز

هر زمان فضای سیاسی شلوغ شد، شک نکنید گروهی در حال دزدی هستند


بیادی در این خصوص که راه افتادن چنین کمپینهایی در شرایط کنونی توسط اصولگرایان بین مردم تأثیر خواهد داشت، تصریح کرد: این نوع کمپینها اصولاً متصل به باندهای قدرت و ثروت هستند و احزاب و گروههای عاقل و هوشیار اصولگرا دنبال چنین حرکتهایی زشت نمیروند.وی در این رابطه که کمپین فوق علیرغم گفته اصولگرایان، اصلاحطلبان را هم بهصورت غیرعلنی دربرمی گرفت، اظهار داشت: در بین آنها هم این باندها نفوذ دارند و اصلاحطلب و اصولگرا برای آنها تفاوتی نمیکند زیرا صرفاً برای منافع خود دست به این کارها میزنند. این گروهها به دنبال آرامش برای کشور و فضای سیاسی آن نیستند زیرا برد و منافع کلان و نامشروع آنها در تشنج و اختلاف بین مسئولان است و سودشان در آشفتگی بازار گنجاندهشده است.این فعال سیاسی اصولگرای مستقل ابراز کرد: هر زمان شلوغی در فضای سیاسی را مشاهده کردید، شک نکنید که گروهی در حال دزدی هستند، بنابراین اصولگرایان عاقل دست به چنین کارهایی (راهاندازی کمپین از رأی به روحانی پشیمان شدم) نمیزنند.بیادی در رابطه بااینکه رسانههای اصولگرایی که به مسئله کمپین فوق دامن زدند، توضیح داد: باندها در همهجا نفوذ دارند. وقتی بحث پول در میان باشد توانایی خرید خبرگزاری را هم دارند. بین رسانهها تفاوتی وجود ندارد زیرا صاحبان رسانه برای تأمین و کسری بودجه خود دارای وابستگیهایی هستند و دلیل آنهم این است که رسانه در کشور بهصورت خصوصی کامل اداره نمیشوند و نوعاً از استقلال لازم برخوردار نیستند، بنابراین نوعاً این نوع رسانهها پول میگیرند تا منویات سازمانهای وابسته به باندهای قدرت و ثروت را منتشر سازند./رویداد 24

رسایی: مردم سر صندوق رای چشمشان را باز می کردند


حمید رسایی نماینده سابق تهران گفت: ببینید در مشهد اصلا شکل کار متفاوت بود و معلوم بود اعتراض عادی است. البته من همان را هم تائید نمیکنم و حمایت نمیکنم. در توئیتر هم نوشتم که شما باید موقع رای دادن دقت میکردید. وقتی یک مجموعهای را ناکارآمد میبینید و میبینید که به فکر رفع مشکلات نیست، رای ندهید. حالا حرف من با دولت این است که آقا تو آمدی، برخی از تابوشکنیها را انجام دادی که در طول بعد از انقلاب نشده بود./ایران آنلاین

واکنش عرب سرخی به تجمعات مردمی اخیر


فیضالله عرب سرخی درباره اعتراضات اخیر مردم به مشکلات اقتصادی و معیشتی در توئیتر خود نوشت: «مستقل از همه پشتپردهها، مردم با مشکلات مختلف اقتصادی و اجتماعی گستردهای مواجهند و اعتراض حداقل حق قانونی مردمست، همه ارکان صاحب اختیار درنظام، اعم از دولت، قوه قضاییه و غیر آن باید بابت مشکلات مردم پاسخگو باشند، ضمنا همه دوستداران ایران بدانند که کشور تحمل هزینههای یک فروپاشی مجدد را ندارد».

 زنای محصنه بکنید اما در اصولگرایان اختلاف نیندازید


آیت الله علم الهدی در نشست تشکل های "دیده بان استقلال" در حسینیه قرآن و عترت مشهد به انتخابات شورای شهر اشاره و اظهار کرد: ما شورای شهر را به دلیل اختلاف داخلی خودمان از دست دادیم. سقف آرای ما در شورای شهر 450 هزار رأی بود و سقف جریان رقیب ما 250 هزار رأی و چون ما با هشت فهرست وارد انتخابات شدیم، باختیم. چه اشکالی داشت آن عزیزی که یک فهرست جداگانه ارائه داده است یک فهرست دیگر به جای آن وارد شورای شهر می‌شد؟ به‌صرف این که یک آقایی را کمتر و یکی را بیشتر قبول دارید به آن می‌ارزید که پایگاه قدرت را از دست بدهیم؟ جواب خدا را چه می‌دهید؟ یکی از دوستان آمد و نامه ای به بنده داد و گفت می‌گویند چون با آقای فلانی به جمع‌بندی نرسیدیم، تصمیم گرفتیم خودمان فهرست بدهیم. این نامه با امضای سه نفر از سه جریان و تشکل بود که بنده جواب نامه را ندادم و گفتم جواب بنده شفاهی است؛ برو به این سه نفر بگو شما بروید زنای محصنه بکنید، عرق بخورید و انواع فسق و فجور را بکنید بعد هم توبه کنید، خدا شمارا می‌بخشد اما این گناهی که شما در حال ارتکاب آن هستید که ممکن است سرنوشت اسلام و مسلمین در دست غیر بیفتد حتی اگر تا روز قیامت انواع عبادت‌ها را انجام دهید، جهنمی مسلم هستید، زیرا خیانت به اسلام و مسلمین کردید .هرچه کربلا بروید، هرچه مکه بروید، هرچه جبهه بروید و نماز مستحبی بخوانید آن چه مسلم است شما جهنمی هستید و باعث شدید سرنوشت اسلام و مسلمین دست غیر بیفتد./انصاف نیوز

هنجارشکنان فتنه جدید، شایسته اشد مجازات هستند


خاتمی، نماینده کرمان در مجلس خبرگان: نام حوادث روزهای اخیر را فتنه جدید می گذارم. شباهت این حوادث با فتنه 88 این است که اصل نظام اسلامی را مورد هدف قرار داده اند و سخن از اصلاح طلب و اصولگرا نیست. تردید نکنید که خاستگاه فتنه جدید رژیم صهیونیستی است. خطاب به وزیر امور خارجه آمریکا که گفته نظام انقلاب اسلامی را سرنگون خواهیم کرد، باید بگویم تو و آیندگانت این آرزو را به گور خواهید برد. انتخاب

برخی از آب گل‌آلود ماهی می‌گیرند‌


قاسم میرزایی نیکو نماینده مجلس، گفت: عده‌ای می‌خواهند دولت را تخریب کنند دست به هر کاری می زنند، باید نقد اصولی و منطقی باشد. نمی‌دانم این چه جوی است که متاثر از فضای مجازی از بالا تا پائین راه افتاده است، پشیمانی معنی ندارد. عده‌ای بیان می‌کنند این اتفاقات روی جریان اصلاح‌طلب اثر خواهد گذاشت خیر این گونه نیست؛ هر اتفاقی هم بیفتد اصلاح‌طلبان اصلاح‌طلب باقی می‌مانند، هیچ موقع نیروهای ما ریزش نداشته‌اند برعکس ما رویش داشته‌ایم و طرف مقابل هم دستش آمده ما چگونه هستیم. جریان داخلی که سعی در ناامیدی مردم دارند چه کسانی هستند؟ این افراد مافیای ثروت هستند که در حال حاضر شرایط به ضررشان است. وقتی آب گل آلود باشد ماهی‌گیری راحت‌تر می‌شود اما زمانی که این آب صاف می‌شود دیگر نمی‌توان به راحتی ماهی‌گیری کرد. برخی هم همین کار را می‌کنند. این اشخاص با نقد غیرمنصفانه می‌خواهند فضا را به آشوب بکشانند./ ایلنا

کسانی که امکانات کشور در اختیارشان بوده، باید پاسخگو باشند


محمدعلی وکیلی نماینده تهران و عضوهیات رییسه مجلس گفت: منطقی است کسی که امکاناتی در اختیار داشته باید پاسخگوی کارنامه خود باشد. هشت سال مهم‌ترین قوه کشور در اختیار آقای احمدی‌نژاد بود. او باید پاسخگوی دوران مدیریتی خود باشد. ایشان در پیش از سال ۸۴ با اپوزیسیون نمایی نسبت به عملکرد کلیت نظام و ارکان نظام خود را به جایگاه ریاست جمهوری رساند و در همان هشت سال حضورش بیشترین آسیب را به کشور وارد کرد اما در عین حال همواره تعرض داشته به کلیت نظام و ارکان نظام و از همین طریق شخصیت تاثیرگذاری مانند آیت‌الله هاشمی مورد بیشترین هجمه ایشان قرار گرفت. مشکل امروز نیز به دلیل عملکرد آن هشت سال است. امروز نیز آقای احمدی‌نژاد هم چنان قصد فرار به جلو را دارد و به دنبال دوقطبی سازی و مقصریابی است. ایشان تلاش می‌کند خودش را در جایگاه رهبر اپوزیسیون قرار دهد. این رفتار جوانمردانه نیست و مردم را گیج کرده و مرزها را بر هم می‌زند. کسی که باید در مقابل افکار عمومی نسبت به کارنامه خودش پاسخگو باشد، در جایگاه مدعی قرار گرفته است. اپوزیسیون معنا و کارکرد خود را دارد و مسئول هم معنا و کارکرد مختص به خود را داراست. مرز بین این دو باید رعایت شود./ایرنا

هشدار ترکان به مخالفان سیاسی روحانی؛ موج‌سواری نکنید


اکبر ترکان گفت: زمینه نارضایتی فقط اقتصادی نیست در همین زمینه یک کارشناس ارشد مسائل امنیتی نیز این اعتراضات را مطالبات چهل ساله مردم از انقلاب دانست که با موج سواری همراه شده است. باید به محتوای این اعتراضات مردم توجه شود ممکن است جریانی بر این نارضایتی ها سوار شده باشند که این جریان ها هم از داخل کشور و هم از خارج از کشور هستند چون وقتی آمریکایی ها و اسرائیلی ها می گویند ما طرح های توافق شده داریم یعنی می خواهند بر بستر نارضایتی ها برای ضربه زدن به ما سوار شوند. مخالفان سیاسی موجود در کشور هم کوششان بر این است که بر نارضایتی ها سوار شوند بنابراین جریان های مخالف؛ چه داخلی و چه خارجی کوششان سوار شدن بر نارضایتی ها است اما آیا نارضایتی وجود دارد؟ بله نارضایتی وجود دارد اما دیگران بر این نارضایتی ها سوار می شوند. مخالفان پیچیدگی رفتارشان و مهارتشان سوار شدن بر نارضایتی هاست و این مهارت را دارند.»

کنایه اصولگرایان به احمدی‌نژاد در سال‌روز ۹ دی


سردار یدالله جوانی، مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران گفت: دشمن به‌دنبال برهم زدن ثبات در جمهوری اسلامی است، دیروز به بهانه انتخابات، امروز به بهانه معیشت. آنچه بیش از همه دشمنان نظام اسلامی و ملت بزرگ ایران را آزار می‌دهد، ثبات، آرامش و وحدت ملت ایران و همسویی جناح ها با یکدیگر است. امروز دشمن به این جمع‌بندی رسیده که با اغتشاش و ایجاد بدبینی نسبت به نظام و دولت در ایران جنگ داخلی راه بی‌اندازد متاسفانه عده‌ای هم در داخل با دشمن همراهی می‌کنند. آنها می‌خواهد شرایطی بوجود بیاورند که جمهوری اسلامی ایران تن به برجام‌های مختلف دهد، از همین رو همه شبکه های ماهواره‌ای، سلطنت‌طلبان، دشمنان نظام و ...همه و همه در تکاپو هستند به بهانه‌هایی مثل معیشت، بیکاری، مشکلات اقتصادی، تاخیر در حقوق برخی کارگران و...مردم را از نظام دلسرد کرده و بهره‌برداری خود را بکنند./خبرآنلاین

عده‌ای به بهانه مشکلات معیشتی دنبال فتنه‌گری هستند


حسین مظفر معاون نظارت مجلس شورای اسلامی گفت: هرچند در کشور ضعف‌ها و مشکلاتی در بخش‌های مدیریتی و اجرایی وجود دارد اما نباید این مسایل داخلی بهانه‌ای باشد تا عده‌ای برای تسویه حساب به میدان آمده و یا به دست عده‌ای فتنه‌گر خارجی در داخل علیه نظام اسلامی فتنه‌ای جدید برپا کنند. عده‌ای امروز به اسم مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم وارد صحنه شده و به عنوان دلسوز مردم با هیجانات و احساسات مردم بازی می‌کنند به طوری که علیه نظام و مسئولان شعار داده و اقدامات نامطلوبی را انجام می‌دهند. آنهایی که تا دیروز حامی مردم و رهبری بودند امروز نمک خورده و نمکدان شکسته‌اند و قطعا مردم مسیر و اهداف آنها را می‌شناسند و قصد همراهی و همسوئی با آنها را ندارند./ خانه ملت

واکنش رئیسی به تجمعات اخیر: می‌خواهند فتنه جدید درست کنند


حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح امروز در حماسه ۹ دی در مصلی بوشهر با بیان اینکه دشمنان در انتخابات ۸۸ دشمن امید و اعتماد مردم را نشانه گرفته و بدنبال جدا کردن راه مردم از نظام بودند، خاطرنشان کرد: مردم درگیر مشکلات معیشتی و اقتصادی هستند، که حتماً باید این مشکلات و موانع برطرف شود.عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: کشوری که در آن جوانان توانستند پیچیده ترین فتنه‌های بین المللی را در کشور و منطقه خنثی کنند، حل گره‌های اقتصادی برای آنها کار دشواری نیست، مهم دلسوزی، جدیت و اعمال اراده قوی برای حل مشکلات مردم است. رئیسی گفت: دشمنان می‌خواهند با سوار شدن بر موج مطالبات معیشتی و اقتصادی مردم، فتنه جدید درست کنند؛ اما مردم هوشیار هستند و ضمن اینکه مطالبات خود را مطرح می‌کنند اجازه سوء استفاده نخواهند داد./ قدس آنلاین

واکنش مدیرمسئول کیهان به اعتراضات اخیر: از شعارها بوی فتنه می آید


حسین شریعتمداری شامگاه گذشته در مراسم گرامیداشت حماسه 9 دی که در مهدیه رشت برگزار شد، ایجاد نارضایتی در مردم به وسیله معیشت را فتنه جدید فتنه گران دانست و یادآور شد: در روزهای اخیر جریانات اعتراضی در برخی شهرها شکل گرفته که شعارهای آنان بوی فتنه می دهد./انتخاب

دشمن دارد فکر می‌کند بعد رهبری چه کند


آیت‌الله جنتی در جلسه درس اخلاق آیت‌الله جنتی که در نمازخانه این نهاد برگزار شد گفت:وی با اشاره به اینکه دشمن همچنان در حال تدارک بر علیه نظام اسلامی است، افزود: دشمنان بیکار نیستند و دائماً تلاش می‌کنند که به انقلاب اسلامی ضربه بزنند. دشمن سیلی خورده، هیبتش شکسته شده و آبرویش رفته است؛ قصد انتقام گرفتن از نظام اسلامی ایران را دارد. حتی دشمنان جهت ضربه زدن، هزار فکر برای فرداهای جمهوری اسلامی یعنی برای ۱۰، ۲۰ و حتی ۵۰ سال بعد دارند. حتماً حتماً دارند فکر می‌کنند که برای بعد از رهبری چه کار باید بکنند./انتخاب

وزیر کشور: تجمعات اخیر قطعا غیرقانونی است


عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برخی فراخوان‌های فضای مجازی که مردم را دعوت به تجمع می‌کنند، اظهار کرد: ما گزارش‌های در این زمینه داشته‌ایم و این تجمعات قطعا غیرقانونی است. وی با تاکید بر اینکه هر نوع تجمعی باید مجوز داشته باشد، گفت: نیروی انتظامی و قوه قضائیه تاکنون تلاش کرده‌اند، مدیریت کنند تا تجمعات غیر قانونی تبدیل به مسئله‌ای نشود که نگرانی ایجاد کند. وزیر کشور بیان کرد: از همه کسانی که با این نوع فراخوان‌ها در تجمعی شرکت می‌کنند، تقاضا داریم که در این نوع تجمعات غیر قانونی شرکت نکنند چراکه برای خودشان و دیگر شهروندان زحمت ایجاد می‌کنند. رحمانی فضلی به روند قانونی اخذ مجوز تجمع اشاره و بیان کرد: افرادی که می‌خواهد تجمعی داشته باشند، باید درخواست دهند، وزارت کشور و استانداری‌ها درخواست آنان را بررسی می‌کنند./ باشگاه خبرنگاران جوان

زاکانی: مقام معظم رهبری معترضان را هم پاره تن خود می‌دانستند


علیرضا زاکانی در تشریح مسائل سال 88 گفت: مقام معظم رهبری معترضان را هم پاره تن خود می‌دانستند. رهبری پیغامی که می‌دادند می‌گفتند کسانی که هستند پاره تن ما هستند. نگاه ایشان به معترضان حتی چنین بود. درباره معترضان می‌گفتند اینها پاره تن ما هستند و تعدی نشود./تسنیم

آیت‌الله اراکی: فضای مجازی را اصلاح خواهیم کرد


آیت‌الله اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب و سخنران مراسم 9 دی در تهران اظهارداشت: اجازه نخواهیم داد قرآن کریم پاره پاره شود؛ ما فضای مجازی را اصلاح خواهیم کرد و در عرصه فرهنگ اقتصاد و سیاست تا به حال مبارزه کردیم و به این مبارزه تا نابود شدن دشمن ادامه خواهیم داد. آیت الله اراکی در پایان عنوان کرد: دولت مردم و همه گروه‌ها، جناحهای سیاسی انقلابی و همه آنهایی که در این انقلاب شهید دادند, امروز هم همچنان پایدار هستند و در این راه شکست نخواهند خورد زیرا ملتی که بهترین‌های خود را فدا کرده از شکست نخواهد خورد. آیت‌الله اراکی اظهار داشت: ما می‌دانیم دشمن بار دیگر قصد فتنه‌انگیزی میان مردم از طریق فضای مجازی و حصر اقتصادی را دارد اما ملت ما ملت 9 دی،‌ 19 دی، عاشورایی و حسینی است. ملت علوی در مقابل دشمن شکست نخواهد خورد، این گفته خود خداوند است. ما یقین داریم که در عرصه فضای مجازی، اقتصادی، سیاسی و توطئه‌های خارجی بینی دشمن را به خاک خواهیم مالید./تسنیم

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار