سال آینده انجام می‎شود؛
مسئول واحد فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان قم از چاپ چهار کتاب تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی در چهلمین سال پیروزی انقلاب در استان قم خبر داد.
کد خبر: ۵۴۶۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰ 01 January 2018

به گزارش تابناک قم، محمد غفاری با بیان اینکه اصل کار واحد فرهنگ و مطالعات پایداری در موضوع تاریخ شفاهی است، عنوان کرد: سال آینده به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، 4 جلد کتاب تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی در استان قم، به چاپ خواهد رسید.


مسئول واحد فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان قم ادامه داد: به همین منظور 4 پروژه در دستور کار قرار دارد؛ پروژه اول کتاب تاریخ شفاهی "خیابان چهارمردان قم" به عنوان مبدا انقلاب اسلامی استان قم است که به صورت مصاحبه با کسبه و اهالی قدیمی این محله تدوین می‌شود.


وی افزود: موضوع مدنظر دیگر برای چاپ در سال آینده، تدوین خاطرات محافظان حضرت امام خمینی(ره) است؛ تعداد زیادی از محافظین ایشان چه در زمانی که در قم حضور داشتند و چه در زمانی که به جماران رفتند، افراد قمی بودند و قصد داریم خاطرات این افراد که بسیار ارزشمند است را جمع آوری و در قالب یک کتاب سال آینده به چاپ برسانیم؛ همچنین تدوین و چاپ خاطرات یک زن مبارز انقلاب اسلامی از دیگر برنامه های این واحد است.


غفاری اضافه کرد: کتاب چهارم، که از سال گذشته مراحل تدوین آن انجام گرفته است و در مراحل پایانی قرار دارد، خاطرات "ابوالفضل الماسی" معروف به "ابوالفضل مرگ بر شاه" است که این فرد انقلابی در زمان انقلاب اسلامی با شعارهایی که سر می‌داد، مردم را برای مبارزه با رژیم طاغوت تشویق میکرد و تاثیر بسیار زیادی در حرکات مردمی آن زمان داشت و در زمان جنگ تحمیلی نیز در دریافت کمک های مردمی به جبهه های دفاع مقدس نقش بسزایی داشت و به همین دلیل خاطرات این فرد جمع آوری شده است و سال آینده به مناسب چهارمین دهه پیروزی انقلاب اسلامی  به چاپ خواهد رسید.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار