برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های ویروسی صورت گرفت
رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره‌کل دامپزشکی استان قزوین گفت: اقدامات بهداشتی و کنترلی این اداره‌کل برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های ویروسی و باکتریایی پرندگان با افزایش مواجه بوده است.
کد خبر: ۵۴۶۷۸۱
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱ 02 January 2018

 وحید ابراهیم‌نژادحمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک در قزوین اظهار داشت: بررسی مقایسه‌ای اقدامات صورت گرفته در مرغداری‌های صنعتی استان قزوین در قالب بازدید، نمونه‌برداری و انجام آزمایش‌های مختلف تشخیص بیماری‌های طیور بیانگر آن است که در 9 ماهه نخست سال جاری تعداد 69 هزار و 620 مورد بازدید، نمونه‌برداری و آزمایش از مزارع صورت گرفته که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال 95 از رشد 6.1 درصدی برخوردار بوده است.

وی افزود: بی‌شک این اقدام در کنترل بیماری‌های طیور در استان مؤثر بوده و سبب می‌شود اداره‌کل دامپزشکی قزوین با در دست داشتن آخرین وضعیت سلامت گله‌های طیور و منطبق با سیاست‌های ابلاغی سازمان دامپزشکی کشور گام‌های محکم‌تری در ارتباط با کنترل و پیشگیری از بیماری‌های مربوط با طیور در استان بردارد.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره‌کل دامپزشکی استان قزوین گفت: بروز بیماری در طیور علاوه بر آنکه ممکن است با خسارات اقتصادی در صنعت مرغداری استان همراه باشد به دلیل مشترک بودن تعدادی از بیماری‌ها بین انسان و طیور از جنبه بهداشت عمومی و سلامت جامعه انسانی هم حائز اهمیت بالایی است.

ابراهیم‌نژادحمیدی در پایان از مسؤلان فنی – بهداشتی و همچنین مدیریت واحدها خواست به مشاهده تلفات غیرمتعارف در واحد، موضوع را در اسرع وقت به اداره دامپزشکی شهرستان مربوطه اطلاع‌رسانی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار