معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان:
معاون سلامت خانواده کمیته امداد سمنان بابیان اینکه یک هزار و ۵۹۸ کودک سمنانی مبتلابه سوءتغذیه،سبد غذایی دریافت کردند، گفت: ارزش این سبد های غذایی بیش از یک میلیارد تومان برآورد می شود.
کد خبر: ۵۴۶۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۱ 02 January 2018

به گزارش تابناک سمنان، علی عرب عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران از توزیع چهار هزار و ۹۵۰ سبد غذایی بین کودکان مبتلا به سوء تغذیه در استان سمنان خبر داد و ابراز داشت: در ۹ ماهه سال جاری تعداد یک هزار و ۵۹۸ کودک مبتلابه سوءتغذیه تحت حمایت کمیته امداد سبد غذایی به ارزش یک میلیارد و ۳۵ میلیون تومان از کمیته امداد دریافت کردند.

توزیع سبد کالا بین مددجویان کمیته امداد سمنان

وی با بیان اینکه کمیته امداد در طرح همسفره ماهیانه سبد غذایی را باهدف بهبود سلامتی کودکان بین خانوارهای تحت حمایت این نهاد توزیع می‌کند، افزود: در این طرح کودکان کمتر از شش سال مبتلا به سوءتغذیه از طریق مراکز درمانی و بهداشتی به کمیته امداد معرفی می‌شوند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه طی ۹ ماهه سال جاری طرح شفا برای حمایت از ۴۲۹ بیمار با هزینه۳۲۳ میلیون تومان اجرا شده است، ابراز داشت: به منظور تداوم سلامت افزایش آگاهی خانوارها، شرکت در طرح‌های غربالگری، رعایت بهداشت فردی، رعایت اصول تغذیه مادر در زمان بارداری در کاهش بیماری‌ها به‌ویژه کودکان مبتلابه سوءتغذیه در بین مددجویان کمیته امداد انجام می شود.

عرب در ادامه تصریح کرد: برای پرداخت سرانه بیمه اجتماعی یک هزار و ۳۲۸ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان سمنان در ۹ ماهه امسال ۸۳۵ میلیون تومان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه  در ۹ ماهه امسال ۱۴ طرح بهداشتی برای پنج هزار نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان سمنان انجام شده است، افزود: در سرفصل‌های ارزیابی سلامت زنان، طرح غربالگری، توزیع بروشور بهداشتی، توزیع منبع آب، آموزش بهداشت، ساخت سرویس‌های بهداشتی در دستور کار قرار داشت که مجموع این طرح ها معادل ۳۰۶ میلیون تومان اعتبار را شامل می شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار