مسئول آموزش اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از برگزاری دوره آموزشی "اصول بهداشت و امنیت زیستی در مرغداری ها" در محل این اداره کل خبر داد.
کد خبر: ۵۵۳۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰ 17 January 2018

به گزارش خبرنگار تابناک بهرام توحیدفر در جمع خبررنگاران اعلام این خبر اظهار داشت: اجرای این دوره آموزشی در راستای برنامه‌های آموزش و توانمندسازی کارمندان سازمان دامپزشکی کشور صورت گرفت.

وی با بیان اینکه مدرس دوره مذکور دکتر علیرضا حیدری، مسئول اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی استان بود، افزود: کاردانان و کارشناسان دامپزشکی شاغل در شبکه‌های دامپزشکی استان در این دوره حضور یافتند.

به گفته مسئول آموزش اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، امنیت زیستی به مجموعه‌ای از اقدامات محدود کننده رشد و تکثیر ارگانیسم‌های بیماریزا در مزارع اطلاق می‌شود که در صورت عدم توجه به آن علاوه بر زیان‌های اقتصادی بر سلامت جامعه نیز تأثیرگذار است.

توحیدفر اعمال کامل امنیت زیستی را موجب به حداقل رسیدن انتشار عوامل بیماریزا دانست و گفت: تأمین بهداشت عمومی و پیشگیری از بروز بیماری‌های مشترک انسان و پرندگان در کنار مسئله مهم تأمین امنیت غذایی باعث می‌شود تا دامپزشکی اهتمام ویژه‌ای بر آموزش و رصد مرغداری‌ها داشته باشد.

وی رعایت اصول بهداشتی و نحوه صحیح ضدعفونی سالن‌های پرورش، همچنین انتخاب صحیح ماده ضدعفونی را حائز اهمیت برشمرد و مدیریت، پیشگیری و امنیت زیستی را سه رکن اساسی در فعالیت یک واحد پرورشی طیور و مرغداری عنوان کرد.

مسئول آموزش اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه افزود: در این دوره آموزشی در خصوص اصول بهداشت و مبانی امنیت زیستی، اهداف و روش‌های اجرای آن در مزارع طیور و سطوح امنیت زیستی در مرغداری‌های گوشتی، مرغ مادر و خودرو‌های حمل مطالبی مطرح شد.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار